Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #1 Skrevet 2. august 2018 Blir litt matt.. Når barnet mitt ( barneskolealder) skulle gjenfortelle sommerferien hadde vi kun vært hjemme, kunne ikke huske helt hva vi hadde gjort. Hadde vel egentlig ikke gjort noe spesielt.. Hun får alltid det samme å spise, sa hun, og jeg syns hun spiser for mye så jeg gir henne ikke alltid mat når hun er sulten.. Dette er jo helt vilt.. Ja, vi har for det meste vært hjemme i sommer, men vi har hatt to turer med overnatting og opplevelser så og si hver dag ( bading, turer i skogen, sirkus, aktivitetspark..) Og jeg er jo kjempeglad for at hun spiser godt, og her i huset har vi et variert kosthold med masse fisk og kjøtt og grønnsaker.. Men nå må jo denne personen hun snakket med tro at det står skikkelig dårlig til 😱😅 Hun pleier ikke å sikre opp ting, så dette må jo være en følelse hun faktisk sitter med? Anonymkode: a3368...7e2
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #2 Skrevet 2. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Blir litt matt.. Når barnet mitt ( barneskolealder) skulle gjenfortelle sommerferien hadde vi kun vært hjemme, kunne ikke huske helt hva vi hadde gjort. Hadde vel egentlig ikke gjort noe spesielt.. Hun får alltid det samme å spise, sa hun, og jeg syns hun spiser for mye så jeg gir henne ikke alltid mat når hun er sulten.. Dette er jo helt vilt.. Ja, vi har for det meste vært hjemme i sommer, men vi har hatt to turer med overnatting og opplevelser så og si hver dag ( bading, turer i skogen, sirkus, aktivitetspark..) Og jeg er jo kjempeglad for at hun spiser godt, og her i huset har vi et variert kosthold med masse fisk og kjøtt og grønnsaker.. Men nå må jo denne personen hun snakket med tro at det står skikkelig dårlig til 😱😅 Hun pleier ikke å sikre opp ting, så dette må jo være en følelse hun faktisk sitter med? Anonymkode: a3368...7e2 Pleier ikke å dikte opp, skulle det være HI Anonymkode: a3368...7e2
Yellow Brick Road Skrevet 2. august 2018 #3 Skrevet 2. august 2018 Herlighet, det er da ganske typisk unger. "Ingenting", "Husker ikke", "Bare det samme" "Joda, det var litt gøy" "Kjedelig" - det er et svar som ofte egentlig betyr "Det gidder jeg ikke å snakke om, i alle fall ikke akkurat nå". Men sa hun virkelig til denne personen at dere var "Middels" foreldre? Akkurat den varianten har jeg ikke hørt før. Men jeg er sikker på at mine varierer med å synes at jeg er alt fra verdens beste, verdens verste eller til og med middels. Uten at jeg bryr meg noe særlig om det.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #4 Skrevet 2. august 2018 2 minutes ago, Yellow Brick Road said: Herlighet, det er da ganske typisk unger. "Ingenting", "Husker ikke", "Bare det samme" "Joda, det var litt gøy" "Kjedelig" - det er et svar som ofte egentlig betyr "Det gidder jeg ikke å snakke om, i alle fall ikke akkurat nå". Men sa hun virkelig til denne personen at dere var "Middels" foreldre? Akkurat den varianten har jeg ikke hørt før. Men jeg er sikker på at mine varierer med å synes at jeg er alt fra verdens beste, verdens verste eller til og med middels. Uten at jeg bryr meg noe særlig om det. Enig...Det får da være måte på hvor paranoid en skal være Og statistisk er de fleste av oss middels foreldre, og det er bra nok Anonymkode: 96d5c...0f5
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #5 Skrevet 2. august 2018 Hva har du gjort i sommer? svaret er alltid det de gjorde siste dagen.. altså noe sånt som at vi var på kjøpesenteret, spiste på macdonalds og så på TV 😂 ingen som nevner 3 uker i California, 1 uke i london, diverse overnattingsbesøk hos venner, titalls strandturer, teltturer osv osv Jeg tror alle barn er sånn.. og de fleste voksne vet det 👍😊 Anonymkode: 7a76a...92b
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #6 Skrevet 2. august 2018 12 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Herlighet, det er da ganske typisk unger. "Ingenting", "Husker ikke", "Bare det samme" "Joda, det var litt gøy" "Kjedelig" - det er et svar som ofte egentlig betyr "Det gidder jeg ikke å snakke om, i alle fall ikke akkurat nå". Men sa hun virkelig til denne personen at dere var "Middels" foreldre? Akkurat den varianten har jeg ikke hørt før. Men jeg er sikker på at mine varierer med å synes at jeg er alt fra verdens beste, verdens verste eller til og med middels. Uten at jeg bryr meg noe særlig om det. Nei 😀 Jeg sier «fremstilt oss som middels foreldre» og mener med det at gjennom det hun sa ( å ikke få mat osv. ) Så fremstilles vi som relativt middels foreldre Har jo opplevd mange ganger at yngre barn sier sånt, men jeg tenkte at hun var litt stor for det.. For det første syns jeg det var litt komisk, men så tenkte jeg også at det kunne ligge en følelse hos henne som vi måtte ta på alvor.. Jeg kjente meg i alle fall ikke igjen i beskrivelsen HI Anonymkode: a3368...7e2
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #7 Skrevet 2. august 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig...Det får da være måte på hvor paranoid en skal være Og statistisk er de fleste av oss middels foreldre, og det er bra nok Anonymkode: 96d5c...0f5 Godt poeng 😃 Men det er jo ikke å være paranoid.. mest en følelse av at hun har noen udekkede behov jeg har oversett. Også er jeg nok over MIDDELS opotatt av å gjøre de riktige tingene som mamma, så jeg kan nok ha godt av å slappe av litt 😁 HI Anonymkode: a3368...7e2
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #8 Skrevet 2. august 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva har du gjort i sommer? svaret er alltid det de gjorde siste dagen.. altså noe sånt som at vi var på kjøpesenteret, spiste på macdonalds og så på TV 😂 ingen som nevner 3 uker i California, 1 uke i london, diverse overnattingsbesøk hos venner, titalls strandturer, teltturer osv osv Jeg tror alle barn er sånn.. og de fleste voksne vet det 👍😊 Anonymkode: 7a76a...92b 😂😂😂 Du har nok rett. Den hun snakket med sa « Dette var jo litt av en lidelseshistorie» 😂😂 HI Anonymkode: a3368...7e2
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #9 Skrevet 2. august 2018 Her svarte hun "vi har kjørt båt og dukket hodet under vannet". Egentlig har vi vært på hytta, vært på campingen, kjørt båt (ja, riktig), vært hos "bestemor", vært i dyreparken, vært hjemme, bada, vært på stranda. Anonymkode: bec23...83d
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #10 Skrevet 2. august 2018 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir litt matt.. Når barnet mitt ( barneskolealder) skulle gjenfortelle sommerferien hadde vi kun vært hjemme, kunne ikke huske helt hva vi hadde gjort. Hadde vel egentlig ikke gjort noe spesielt.. Hun får alltid det samme å spise, sa hun, og jeg syns hun spiser for mye så jeg gir henne ikke alltid mat når hun er sulten.. Dette er jo helt vilt.. Ja, vi har for det meste vært hjemme i sommer, men vi har hatt to turer med overnatting og opplevelser så og si hver dag ( bading, turer i skogen, sirkus, aktivitetspark..) Og jeg er jo kjempeglad for at hun spiser godt, og her i huset har vi et variert kosthold med masse fisk og kjøtt og grønnsaker.. Men nå må jo denne personen hun snakket med tro at det står skikkelig dårlig til 😱😅 Hun pleier ikke å sikre opp ting, så dette må jo være en følelse hun faktisk sitter med? Anonymkode: a3368...7e2 Å herregud. Den dagen min morsgjerning begynner å handle om å please ungene så de skal framstille meg fordelaktig for naboene, da kan jeg i alle fall gi opp. Anonymkode: 79c56...c1c
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #11 Skrevet 2. august 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig...Det får da være måte på hvor paranoid en skal være Og statistisk er de fleste av oss middels foreldre, og det er bra nok Anonymkode: 96d5c...0f5 I følge mine er jeg ikke bare "middels", jeg er noen gang helt utroooooolig teit, urettferdig, kjip, streng, umulig og dessuten direkte PINLIG. Noen ganger, da! Anonymkode: 79c56...c1c
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #12 Skrevet 2. august 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å herregud. Den dagen min morsgjerning begynner å handle om å please ungene så de skal framstille meg fordelaktig for naboene, da kan jeg i alle fall gi opp. Anonymkode: 79c56...c1c Ja, man kan sikkert lese det jeg skriver slik også.. Anonymkode: a3368...7e2
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #13 Skrevet 2. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: I følge mine er jeg ikke bare "middels", jeg er noen gang helt utroooooolig teit, urettferdig, kjip, streng, umulig og dessuten direkte PINLIG. Noen ganger, da! Anonymkode: 79c56...c1c Vi kommer nok dit også 😅😅 HI Anonymkode: a3368...7e2
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #14 Skrevet 2. august 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: I følge mine er jeg ikke bare "middels", jeg er noen gang helt utroooooolig teit, urettferdig, kjip, streng, umulig og dessuten direkte PINLIG. Noen ganger, da! Anonymkode: 79c56...c1c Hehe, ikke sant ;). Da elevene noen år siden skulle sende læreren postkort i sommerferien, ville hun absolutt sende et med bilde av båten og fortelle om da vi tok båten tur- retur til Strømstad en dag.... Legoland og Hellas var visst ikke like morsomt å skrive om. Får også høres jeg lager vond mat og at vi for ofte spiser pizza. Pizza har vi vel annenhver uke, og maten min elsker andre barn i nabolaget. Anonymkode: e1e8b...8cc
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #15 Skrevet 2. august 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehe, ikke sant ;). Da elevene noen år siden skulle sende læreren postkort i sommerferien, ville hun absolutt sende et med bilde av båten og fortelle om da vi tok båten tur- retur til Strømstad en dag.... Legoland og Hellas var visst ikke like morsomt å skrive om. Får også høres jeg lager vond mat og at vi for ofte spiser pizza. Pizza har vi vel annenhver uke, og maten min elsker andre barn i nabolaget. Anonymkode: e1e8b...8cc 😂😂 Ja, det var som om det gikk opp et lys for datteren min da hun plutselig, etter å hevde at hun kun fikk polarbrød, sa: Åh jo.. vi spiser jo veeeeldig mye taco også.. Sist vi hadde taco var før skoleslutt.. HI Anonymkode: a3368...7e2
Yellow Brick Road Skrevet 2. august 2018 #16 Skrevet 2. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei 😀 Jeg sier «fremstilt oss som middels foreldre» og mener med det at gjennom det hun sa ( å ikke få mat osv. ) Så fremstilles vi som relativt middels foreldre Har jo opplevd mange ganger at yngre barn sier sånt, men jeg tenkte at hun var litt stor for det.. For det første syns jeg det var litt komisk, men så tenkte jeg også at det kunne ligge en følelse hos henne som vi måtte ta på alvor.. Jeg kjente meg i alle fall ikke igjen i beskrivelsen HI Anonymkode: a3368...7e2 Min ungdomskoleelev kan også svare sånn om du spør henne den rette (eller gale) dagen. Nei, hun fremstiller dere ikke som middels foreldre, det er du som oppfatter det sånn. Det å være hjemme og ikke gjøre så mye i ferien, sier ingenting om foreldreevnen. Når det er sagt, er jo de fleste middels, som en annen er inne på her. Og middels er godt nok det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå