Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #1 Skrevet 2. august 2018 Jeg opplever at min mann er så lite entusiastisk, lite nysgjerrig og lite engasjert. Han bare lunter rundt og ER der, liksom. Sjekker telefonen og virker som om han venter på å dra hjem fra ferie. Jeg kjenner at det ødelegger min egen ferieopplevelse. Det er verre å ikke oppleve noe sammen med dem som er der enn å oppleve noe alene. Når jeg konfronterer ham med det så sier han med et skuldertrekk at det blir slik når alt skjer på mine premisser. Men det er jo umulig å få han til å komme med noe ønske om reisemål eller initiativ til aktivitet. Da må jo jeg ta ansvar hvis det i det hele tatt skal bli noen ferie. Drømmer om å være sammen med noen jeg kan dele engasjement med.. men orker ikke hele den runden med å gå fra mannen. Det er jo ikke sikkert jeg ender med noen som er bedre.. Og barna koser seg jo sammen med oss begge.. for det er ikke noe dårlig stemning, og jeg og barna er engasjerte for ham også.. Anonymkode: 4c50d...376
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #2 Skrevet 2. august 2018 Jeg klarer ikke å sette meg inn i problemstillingen, fordi vi har det ikke sånn. Vi blir enige om feriemål sammen, ofte samme plassen som vi har vært på tidligere. Varierer mellom ferie til familie i en annen kant av landet og ferie i Sverige. Når vi drar til Sverige, som vi gjør oftest, så gjør vi ofte de samme tingene. Jeg er ikke like entusiastisk til å kjøre gocart, så da pleier jeg å finne på andre ting alene, omså bare vaske klær og slappe av. Å bade inne på badeland er heller ikke noe jeg deler den samme entusiasmen som de andre, men jeg ble med når ungene fortsatt måtte passes på. Er greit å være 2 voksne da. Nå finner jeg på andre ting mens mannen og ungene drar i badeland. Bortsett fra disse 2 tingene, så gjør vi ting sammen med like stor entusiasme, og på alles premisser. Anonymkode: 7af10...6f4
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #3 Skrevet 2. august 2018 Min mann må jogge en tur hver morgen før jeg og gutta har kommet oss i gang med frokosten. Han ligger ikke på latsiden, og liker å reise på utflukter. Vi var to uker i Spania og hadde leiebil, opplevde masse. Hjemme trener han også, og tar initiativ til å ta barna med på turer ol. Anonymkode: 32f16...380
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #4 Skrevet 2. august 2018 Folk er forskjellige og det der ville jeg kalt et ikke-problem. Anonymkode: 01347...845
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #5 Skrevet 2. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Folk er forskjellige og det der ville jeg kalt et ikke-problem. Anonymkode: 01347...845 Det er jo et problem når man aldri klarer å glede seg over de samme opplevelsene.. i alle fall føler jeg det.. Hadde det enda vært slik at jeg ble entusiastisk over noe og gan over noe annet for da kunne vi smittet hverandre med entusiasmen. Men han har ingenting som engasjerer ham av ting vi kan gjøre sammen HI Anonymkode: 4c50d...376
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #6 Skrevet 2. august 2018 Det er ensomt i et sånt ekteskap, hi. Er det sånn i ferien så er gjerne ikke hverdagen bedre heller, det bare synes bedre når aktiviteter og gjøremål ikke skjuler det. Hvor små barn har du? Anonymkode: d3e14...959
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #7 Skrevet 2. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er ensomt i et sånt ekteskap, hi. Er det sånn i ferien så er gjerne ikke hverdagen bedre heller, det bare synes bedre når aktiviteter og gjøremål ikke skjuler det. Hvor små barn har du? Anonymkode: d3e14...959 Vi har barn på 7 og 9 Det føles ikke så ensomt i hverdagen.. da er vi fullt opptatt med logistikk og aktiviteter. Han trives best hjemme, så da er han entusiastisk over sine ting.. Men vi har ikke så mye nærhet igrunn.. Det er litt farlig dersom man møter nien som brenner for de samme tingene som man gjør selv.. men jeg vet at det ikke betyr at man kan ha et godt forhold.. Jeg rlsker mannen min. Men vi stimulerer ikke hverandre.. HI Anonymkode: 4c50d...376
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #8 Skrevet 2. august 2018 Opplever mannen min litt sånn eg og, kan virke som om at han kjeder seg litt når vi er på ferie. Men han seie at han storkosa seg og sånt. No er han av typen som er ganske stille og rolig av seg, i motsetning til meg 😛 hehe Så eg forventa jo litt meir entusiasme enn han vise Men eg veit også innerst inne at han kosa seg, sjølom han ikkje viser det så godt. Hoppa og sprette ikkje rundt som en apekatt, som eg kan gjere om eg gjere noke eg syns er kjekt..hehe Eg forstår godt at du HI syns det er kjedelig at mannen din aldri vise noke som helst og ikkje vil vere med i planlegging... Då hadde eg klikka i vinkel og kjefta han huda full 😛 Han lever faktisk ikkje åleine, og bør ta meir del i familieaktiviteter... I det minste vere ærlig om ting han ikkje lika osv... Anonymkode: b83ce...659
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #9 Skrevet 2. august 2018 Her er det også litt sånn, og tidvis blir jeg klin kokos! Er han alene med ungene en dag kan han godt være inne hele dagen, tenker ikke på å gå ut på lekeplassen eller ta en utflukt. I ferien vil han gjerne dra en plass vi har vært før, og der vil han spise der han har spist før, dra på den stranden han har vært før, og lese en bok han har lest før (seriøst). Han er ingen risikosøker, for å si det sånn. Jeg er litt i andre enden av skalaen. Elsker å hive meg rundt, dra spontant på ferie, overraske barna med opplevelser og utflukter, osv. Av og til får jeg ham med, av og til blir han hjemme. Vi vet begge hvordan vi er, og ser at vi kan være en motvekt til hverandre. Når vi er vel på plass på vår kjente eller ukjente feriedestinasjon lar jeg ham dels lunte i vei, drikke kaffe og lese den boken, og dels drar jeg ham med på en lokal festival eller haifiske eller hva det måtte være. Fordelen er jo at han neste år absolutt vil dra på den festivalen eller den fisketuren 😂 Vi lever godt med våre ulikheter, jeg vet at jeg kan trenge en brems når jeg vil dra med ettåringen på spontanferie til Mexico fordi jeg finner noen billige billetter til i morgen. Og han vet også godt at det blir kjedelig i lengden å drikke kaffe på trappen hjemme hver eneste ferie. Anonymkode: f903a...0c9
Anonym bruker Skrevet 3. august 2018 #10 Skrevet 3. august 2018 Joda, kjenner igjen den type mann. Min kan også være slik. Må intens jobbing til fra min side , før han engasjerer seg i noe. Men når han først gjør det, har vi det veldig fint. Men han har blitt mye bedre. I starten var han slik som aldri ville prøve nye ting, hverken mat, krydder reiser e.l. Men når jeg først klarte å riste han løs, så han det spennende i å prøve noe nytt og annerledes. Men så er kanskje jeg litt mye andre veien, og vil helst ut på nye eventyr bestandig. Anonymkode: 75cff...cf3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå