Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #1 Skrevet 2. august 2018 Jeg har en venninne som er sykelig opptatt av sine barns sykdommer. Når mine er forkjøla eller noe slapper de av i senga en dag eller to. Hennes må på sykehus for alskens tester. Hun overprøver legene i alt de sier. Poster alt i sosiale media og elsker oppmerksomheten. Er de på ferie kan du være sikker på at en av ungene blir syke eller skader seg slik at det er daglige oppdateringer fra sykehus eller lege. Etter denne sommeren har det tatt helt av. Vurderer å snakke med henne om hun trenger hjelp. Eller er det å blande seg for mye? Anonymkode: 4abf8...3b3
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #2 Skrevet 2. august 2018 Kan hun lide av Munchausen by proxy? Anonymkode: 4bd31...9c0
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #3 Skrevet 2. august 2018 Ja, synes du skal snakke med henne. Slik synliggjøring av barn er ikke bra. Munchhausen er mye mer alvorlig, men det hun gjør er ikke sunt det heller Anonymkode: 29a0c...c15
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #4 Skrevet 2. august 2018 Just now, Anonym bruker said: Ja, synes du skal snakke med henne. Slik synliggjøring av barn er ikke bra. Munchhausen er mye mer alvorlig, men det hun gjør er ikke sunt det heller Anonymkode: 29a0c...c15 *Sykeliggjøring Anonymkode: 29a0c...c15
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #5 Skrevet 2. august 2018 Hun trenger hjelp. Jeg sliter med det samme. Nå poster jeg ikke noe om det eller løper ned døra til legen, men jeg er så redd. Min var veldig syk ved fødsel, flere operasjoner og lenge på sykehus. Etter vi kom hjem og han nå er frisk så har jeg utviklet helseangst for han. Jeg blir livredd bare av omgangssyke. Redd det skal utvikle seg til noe alvorlig, redd jeg ikke skal forstå hvor alvorlig det er. Utad virker jeg rolig og behersket, innad er jeg kaos. Går nå til psykolog for å få hjelp. Anonymkode: e3b74...02c
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #6 Skrevet 2. august 2018 Det høres i allefall ut som hun utleverer for mye i sosiale medier om barna og deres helse/sykdommer. Det synes jeg man bør være veldig varsom med. Har hatt min eldste innlagt på sykehus flere ganger og da har jeg vært veldig bevisst på å ikke dele detaljer eller bilder hvor hun ser pjusk ut. Har hatt et innlegg som f.eks bilde av at hun satt smilende i senga med en is og teksten "fjerning av mandler vel overstått, takk for alle hyggelige hilsner". Hun ble veldig syk på ferie i Thailand en gang og måtte på sykehus og da postet vi et par innlegg på FB hvor vi skrev at hun var på sykehus og fikk god hjelp og var på bedringens vei. Valgte å gjøre det slik pga mange ble bekymret og prøvde å ringe osv. Ellers holdes barnas journal privat. Anonymkode: 4506e...fc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå