Gå til innhold

Mange år siden sist jeg var her. Dette er min historie...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var 23 år da jeg og mannen startet prøvingen. Jeg mistenkte tidlig at det kunne være ett problem hos han, da han opererte begge testiklene i tenårene. Etter 1år som prøvere søkte vi hjelp. Alt så fint ut med meg, men hans sædceller var så dårlige at sjansen for å bli gravid var liten. Mot formodning ble heg naturlig gravid, men mistet halvveis i svangerskapet. Sorgen var altoppslukende. Jeg ble deprimert, skjøt venner og nære unna meg. Innvendig var jeg ett vrak, utvendig jobbet jeg mye i ett dårlig forsøk på å drukne sorgen.

 

Jeg tilbringer timer på Google. Leste alle ivf blogger ol. Gråt, deppet og var fortvilet. Vi bestemte oss for å gå privat til vi kunne komme inn i det offentlige. Ventetiden i det offentlige var ett år. Aldersmessig hadde vi tid, men hjertet blødde innvendig. Sorgen over den babyen vi mistet gjorde at jeg måtte bli mamma snarest. Veien denne gangen ble med ivf, eller ICSI .

 

1forsøk var negativt. Jeg gråt mange modige tårer denne perioden. 2 forsøk ble imidlertid positivt å 9mnd senere ble vår datter født. 5mnd etter fødselen ble heg igjen gravid, naturlig. Lykken sto i taket. Jeg hadde lest om det men trodde ikke det ville skje MEG. Vår lille sønn kom til verden noen mnd senere.

 

For 6år siden tilbringete jeg hvert ledige minutt her inne. Jeg gråt med dere, gledet meg sammen med dere og delte fortvilelsen. Jeg traff mennesker som forsto meg, i motsetning til verden utenfor. Jeg vil bare si at det betydde mye og jeg traff også en venn for livet her inne. Håper noen kan få ett nytt håp via min historie. Lykke til videre.

 

 

Anonymkode: 6cb90...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan også legge til at mannen har så dårlige resultater på sine sædprøver at jeg egentlig ikke burde blitt gravid. Vi var hos androlog ken purvis og han ble veldig overrasket da jeg ble gravid på de dårlige prøvene. Den ene gangen leverte mannen sædprøve på mandag, onsdag hadde vi sex å jeg ble gravid den dagen. Når han leverte sædprøver til ivf måtte han ta flere prøver da de var for dårlige. Antallet var på ca 2mill. Hode og halefeil på 99%, abnormalt utseende, for dårlig mengde, leukocytter var forhøyet osv osv. For de som evt vil vite litt om prøvene han leverte. Totalt leverte han seks prøver, alle svært dårlige. 

 

Hi

Anonymkode: 6cb90...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Eneste litt dumme med dette forumet er manglende respons;)

Men må få takke deg for innlegget. Det er med å gir håp og styrke i drømmene❤️ Det er jo på en måte et lite mirakel du beskriver i historien din og det minner oss på at der ofte finnes mer håp enn vi tror❤️

Anonymkode: 8694d...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...