Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #1 Skrevet 1. august 2018 Vi har en 1,5 åring som må bruke solbriller når han er ute pga. en medfødt defekt i øyet. Problemet er bare det at han ikke vil ha de på. Vi har prøvd 4 forskjellige, men han nekter å bruke de og bare tar dem av igjen samme hvor ofte vi prøver. Noen som har gode tips? Vi har prøvd solbriller med strikk. Anonymkode: 49e13...edc
Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 Mine var også sånn i den alderen og da nyttet det ikke. Jo mer vi satte solbrillene på, desto mer bestemte ble de på at de ikke skulle ha dem og rev dem av seg. Året etter forsto de poenget og likte solbriller. Kjøp en god solhatt/caps som skygger for øynene og prøv igjen med solbriller om en stund. Gi mye ros og oppmerksomhet om han lar de sitte på og overse det om han tar de av. Anonymkode: 9a741...cd0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 Våre har nektet strikkbriller fordi de sitter så stramt/tett inntil og det er både ubehagelig og klamt. Løsningen var å ta de med til solbrillehyllen og la de velge seg et vanlig par med motiv av favorittfiguren på. Anonymkode: d16bb...672
Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Våre har nektet strikkbriller fordi de sitter så stramt/tett inntil og det er både ubehagelig og klamt. Løsningen var å ta de med til solbrillehyllen og la de velge seg et vanlig par med motiv av favorittfiguren på. Anonymkode: d16bb...672 Tenker du 1 åringen til HI skal være med å velge selv?🤪 Anonymkode: e3bfa...2fb
Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #5 Skrevet 1. august 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenker du 1 åringen til HI skal være med å velge selv?🤪 Anonymkode: e3bfa...2fb Ikke meg som skrev det, men ja det er virkelig vært ett forsøk. Mitt eldste barn var ett år når jeg gav opp å bestemme klær til henne hver dag. Hun fant frem i skuffen selv, eneste kampen jeg tok en sjelden gang var om hun ville ha for mye eller lite på seg. Hun så ut som ett juletre til tider, men jeg slapp kampen. I ettertid har jeg skjønt hvorfor klær var en så stor kamp, det var like etter dette hun fikk påvist atopisk eksem og den ble veldig ekstrem. Så jeg har skjønt at selv små barn har meninger og får de velge litt selv så blir ting enklere selv når det ikke er så enkelt. Anonymkode: beba5...e4c
Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #6 Skrevet 1. august 2018 Strikk med solhatt eller caps utenpå. Anonymkode: 7da74...16e
Anonym bruker Skrevet 1. august 2018 #7 Skrevet 1. august 2018 Og pass på at de ikke sitter for tett. Anonymkode: 7da74...16e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå