Gå til innhold

Hvor mye har besteforeldrene vært med ungene deres i sommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Undrer litt over hvor lite de ønsker å se barnebarna, men så tenker jeg at kanskje vi er litt kravstore. 

De har ikke sovet over en eneste natt til nå i sommer. Eller vært der på dagen. Vi har møtt de et par dager på ferie, men da er det jo vi foreldre som følger de opp, så er ikke mye egentid med ungene. 

Spør om barnevakt kanskje en helg og en overnatting i løpet av et år, så synes ikke vi maser mye den veien, men når vi ringer får jeg følelsen av at det ikke passer. Sjelden vi spør om å hente etter skole, yngste skal opp i 4. Klasse og har kun blitt hentet en håndfull ganger tilsammen. 

Anonymkode: 5e65d...201

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er de klar for tredje overnatting i strekk hos svigers. Vi jobber, og svigerfar synes det er mer stress å stå opp for å ta imot barn enn å ha de der over natten. Forrige uke var de hos foreldrene mine på dagtid da vi var på jobb, og så overnattet de i helgen. Det var ungene selv som spurte mens vi var der på besøk, vi trengte ikke at de overnattet. 

Anonymkode: 84c5f...2f6

Skrevet

En uke med overnatting hos besteforeldre på begge sider (med oss). Og noen enkeltdager her og der

Anonymkode: 0a720...9aa

Skrevet

Ingen overnattinger og ingen tid med de alene. Å planlegge og dra med hele storfamilien hit og dit er mer deres stil, så kan de selv trekke seg tilbake og slappe av når de ønsker 

Anonymkode: d6c2a...44b

Skrevet

De har sett min mor i to uker, vi har vært sammen på hytta. Normaltsett drar unegne frem og tilbake på hytta om sommeren. Mormor og morfar er der alltid, men i år så sliter mormor med å gå så hun har bare vært der når vi har vært der. Litt omvendt pass i år. Morfar som vistnok er pensjonist har bare jobbet og jobbet, så vi har såvidt sett han. Eldste var hos han en uke litt før jeg hadde ferie, da hadde hun sommerjobb med å vaskehus siden han ikke klarte det etter mormors mening. Da var hun med farmor og farfar noen timer innimellom og gjorde ting med de også, utover det så tror jeg ikke de har vært hos de. Mye styr og rabalder på den siden til tider, jeg orke ikke engasjere meg lengre så jeg engasjerer meg ikke mer enn jeg må. (Unger som ikke vil ha kontakt med faren sin, faren kommer og går som han vil, bor i norge og vips i utlandet og psykisk syk. )

så her er det en litt unormal sommer. Nå har ungene vært i syden to ganger med farmor og farfar tidligere i år, så  ferie med de har de hatt. 

Anonymkode: 07a73...797

Skrevet

Vært på hytts sammen i to uker. Ei uke for eldstebarnet som styrer sin egen ferie.

Anonymkode: b7ad7...0a1

Skrevet

Besteforeldre på mannens side har barna på hytta nå en uke mens vi jobber.

Anonymkode: 9263e...e33

Skrevet

Har vært en uke hos mine foreldre sammen med oss. De bor på andre kanten av landet og er gamle og syke, men de stiller opp når det behøves. Min mor kommer hit, tross sykdom, og passer barna på dagtid til skolen starter. Hans foreldre har vi ikke sett snurten av hele sommeren selv om de bor 20 min unna. De er så vidt 50 år, men engasjerer seg ikke i det hele tatt. Den ene gangen i året vi trenger barnevakt stiller dem, men ikke uten å fortelle oss hvor mye de ofrer for å gjøre det. Farmor er hjemmeværende og har god tid, men ipaden er mer interessant enn barnebarna. Vi har barn som er enkle å passe... Veldig trist. Ungene merker det. Heldigvis har barna et nært og godt forhold til mine foreldre - som kommer på besøk så ofte som de kan. 

Anonymkode: d682f...fc5

Skrevet

Svigers var her ei uke. Svigerfar bidro med oppussing og iPad, svigermor strikka til yndlingen sin (som ikke er noen av våre)

Anonymkode: 0f393...d4b

Skrevet

1 uke sammen med oss og nå 3 uker uten oss.

Anonymkode: ad464...a9b

Skrevet

minste på 12 har vært 2 overnattinger på ferie med min mor. Vi var deretter sammen i 4 dager. Ellers har ingen av barna vært noe særlig med besteforeldrene.

Mine svigerforeldre bor 1/2 dags kjøring fra oss, og de har aldri hatt barnebarna alene.

Mine foreldre har kanskje hatt 12 åringen på overnatting 10 ganger i løpet av hennes liv, og kanskje hatt 16 åringen på overnatting 15 ganer i løpet av hans liv.

Anonymkode: a0aca...ba3

Skrevet

I grunn ikke en dritt... 

Anonymkode: 7d182...e87

Skrevet

De spør aldri om å passe han selv,men de hadde han på overnatting en natt i ferien nå når jeg skulle på standup show. Har ellers knapt sett de i sommerferien. Vi var noen timer der idag da etter meg og småen hadde vært på fjelltur å vi uansett måtte forbi huset deres. 

Anonymkode: 9b7e2...77b

Skrevet

De to eldste er sammen med mine foreldre hele sommer. Vi har vært med dem i tre uker,de har blitt igjen frem til skolestart. Minsten ble med oss. 

Mine svigerforeldre ønsker ikke å ta vare på barnebarna. De ønsker å møte dem, er helt greie med dem men ikke for lenge. Ingen overnatting i hele 8 år. Da er problemet løst for mim del. Barna elsker å være hos mine foreldre, der har de mange venner og et stort hus. I 4 første år har jeg prøvd så inderlig og hardt å få svigerforeldre til å være en større del av mine barns liv men så skjønte jeg at det går ikke,de ønsker det ikke. Jeg har gitt opp og nå har vi det alle bra med hverandre.

Anonymkode: 9d7df...954

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I grunn ikke en dritt... 

Jo, beklager. Svigers var faktisk med oss et par dager (dagtid) i sommer. De er desverre blitt gamle og svigerfar sliter med helsa. 

Min mor bryr seg ikke om ungene mine lenger, faren min er syk og bør ikke være så mye rundt de. 

Skrevet

Nesten ingenting. Begge besteforeldre-parene er så travle med reising hit og dit at de aldri/sjelden har tid. Kjedelig. 

Anonymkode: 982e9...798

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ingen overnattinger og ingen tid med de alene. Å planlegge og dra med hele storfamilien hit og dit er mer deres stil, så kan de selv trekke seg tilbake og slappe av når de ønsker 

Anonymkode: d6c2a...44b

Akkurat det samme her...:(

Anonymkode: dad25...f3b

Skrevet

Mine foreldre hadde med min eldste på hytta ei helg på starten av juni. Og hadde begge på overnatting og pass ved planleggingsdagen i juni da far var på festival og jeg måtte jobbe. Bestefar( min far har vært innom en gang siden) og vi var på middag der den helgen jeg gikk ut i ferie sammen med min bror og barna. Nå er de på ferie selv helg til 19 august. 

Pappa hjelper oss med oppussing og har sagt at de kan ta barna slik at jeg og mannen kan gjøre ting selv, og det er jo flott! MEN de tilbyr seg aldri å passe de slik at vi får gjort noe hjemme.  

Hver fjerde uke jobber jeg og mannen sent 1-2dager i uka , da stiller de opp og henter barna i bhg😊

Foreldrene til mannen er pensjonister, hans far er litt dårlig og på alder med mon farfar. Men de sier ofte ja til å ha de på dagtid hvis vi trenger, eller at hans mor og tante sitter barnevakt på kvelden hvis vi trenger. De har vi vært på besøk til i sommer.

Begge bor 5-10 min med bil. Kan gå til begge besteforeldreparene også 

Anonymkode: 464a5...6e9

Skrevet

1,5 uke med mormor og morfar på begynnelsen av sommeren, og skal nå 2 uker hos farmor og farfar (de bor like oppi gaten, så vi ser dem ofte, men vi er på jobb på dagtid) 

Vi vet at vi er kjempeheldige!! 

Anonymkode: 06db7...d2e

Skrevet

1,5 uke hos foreldrene mine. 

Anonymkode: 39cb0...510

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I grunn ikke en dritt... 

Samme her..

Anonymkode: 61394...fbe

Skrevet

Farmor bor 15 min kjøring unna, hun har nok ikke sett de på flere måneder, er ikke så nøye med våre barn. Viktigere å prioritere de andre. Alltid vært sånn i forhold til oss.

Morfar ser de når han stikker innom, bor langt unna, men kommer innom og ringer i ny og ne.

mormor bor ca 15 min kjøring unna. Hun kommer innom rett som det er og best som det er, innimellom litt mye🙄🙈. Men heller det fremfor hun som ikke spør etter barna våre en gang.

Anonymkode: fe263...3c6

Skrevet

Vi har vært på ferie med svigerfar (svigermor er desverre død), svigerinne + svoger (og deres barn) + mannens onkel og tante i sommer. Var sammen på ferie i 3 uker.

Min foreldre har ikke sett ungene siden april, da konfirmerte midterste seg. Vi var hos de i julen, de har ikke vært på besøk hos oss siden i fjor sommer. Da var de her noen få timer. Begge er pensjonister så de har god tid. Helsa er vel ikke helt tipp topp, men de er friske nok til å reise til Tyrkia i 2 - 3 ganger i året. Er for mye stress å reise for å treffe barnebarna!

Anonymkode: 8c61f...9d4

Skrevet

Både mine foreldre og svigers jobber, og det at de skal presses på barnebarn i tillegg uten å be om det, er ikke greit. Det er ingen lov som sier at er de en besteforelder, så må du passe barnebarna så og så ofte og ha de på overnatting. Slik at foreldrene får fri fra alt...... De trenger jo fri selv og, vil sikkert ut og oppleve ting om sommeren. Har en fått barn vet en hva en går til, og bør ikke forvente barnepass av besteforeldre.

synes det er en uting bare, å høre folk klage over at de ikke får hjelp til pass på unødvendige ting.

Anonymkode: cb177...34c

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Både mine foreldre og svigers jobber, og det at de skal presses på barnebarn i tillegg uten å be om det, er ikke greit. Det er ingen lov som sier at er de en besteforelder, så må du passe barnebarna så og så ofte og ha de på overnatting. Slik at foreldrene får fri fra alt...... De trenger jo fri selv og, vil sikkert ut og oppleve ting om sommeren. Har en fått barn vet en hva en går til, og bør ikke forvente barnepass av besteforeldre.

synes det er en uting bare, å høre folk klage over at de ikke får hjelp til pass på unødvendige ting.

Anonymkode: cb177...34c

Jeg skrev over her at de nesten ikke har sett mine unger. 

Jeg er IKKE bitter for at jeg ikke får hjelp til pass av barn, men jeg synes det er trist at mine barn betyr så lite for besteforeldrene... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...