Gå til innhold

Dere som har tatt bukplastikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge var dere ute av stand til å fungere? Og hvor lenge var dere sykemeldt? (Jeg jobber på kontor, og kan styre dagene selv)

Anonymkode: a5b37...573

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De første to ukene var jeg fullstendig ute av stand til noe som helst annet enn å ligge på sofaen. Jeg kom meg ikke opp i senga en gang. Jeg ble sydd kjempestramt, og først etter ca fem uker klarte jeg å rette meg ok opp. Jeg var allerede sykemeldt for noe annet, men 4-6 uker må du nok regne med. 

Deginitivt verdt all smerte, blod og tårer, da. 

Anonymkode: adaeb...780

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De første to ukene var jeg fullstendig ute av stand til noe som helst annet enn å ligge på sofaen. Jeg kom meg ikke opp i senga en gang. Jeg ble sydd kjempestramt, og først etter ca fem uker klarte jeg å rette meg ok opp. Jeg var allerede sykemeldt for noe annet, men 4-6 uker må du nok regne med. 

Deginitivt verdt all smerte, blod og tårer, da. 

Godt å høre det var verdt det! Hvor opererte du?

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt å høre det var verdt det! Hvor opererte du?

Aleris Drammen. Fikk det dekket pga veldig stor diastase. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan fant du ut hvor mye du hadde? Jeg kan få tre fingre i mellom, er så usikker på om jeg skal gjøre noe med det.

Skrevet
26 minutter siden, Leverpostei skrev:

Hvordan fant du ut hvor mye du hadde? Jeg kan få tre fingre i mellom, er så usikker på om jeg skal gjøre noe med det.

Aleris har gratis konsultasjon. Jeg dro dit av samme grunn som deg, jeg fikk flere fingre mellom når jeg strammet magemusklene. I tillegg følte jeg at effekten av treningen min var liten, og kirurgen mente at så lenge makan har såpass stor glippe, er det effekten av treningen nesten lik null. 

Både livskvaliteten og utseende mitt er mye bedre nå. Ville lett ha operert igjen. 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aleris har gratis konsultasjon. Jeg dro dit av samme grunn som deg, jeg fikk flere fingre mellom når jeg strammet magemusklene. I tillegg følte jeg at effekten av treningen min var liten, og kirurgen mente at så lenge makan har såpass stor glippe, er det effekten av treningen nesten lik null. 

Både livskvaliteten og utseende mitt er mye bedre nå. Ville lett ha operert igjen. 

Da skal jeg ta en sjekk på Aleris! Jeg har faktisk trent med PT i et halvt år nå, men får veldig dårlig kontakt med magen. Pluss at jeg har heng/ ser gravid ut, selv om jeg har gått ned 20 kg. 

Må man innom fastlegen? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Aleris har vel ikke avtale lenger? Godt du fikk det dekket da :) det gjør nok jeg og, men tror jeg velger å betale så kan jeg selv bestemme når det skal skje. Hadde ikke nok mellomrom til at det var nødvendig å sy sammen, heldigvis! For det har jeg hørt er fælt 

Skrevet

Var i nesten normal form etter 2 uker. Kunde helt klart greid kontorarbeid etter 2 uker. Smerter fra helv_ de første dagene.

Anonymkode: 8453b...2f0

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var i nesten normal form etter 2 uker. Kunde helt klart greid kontorarbeid etter 2 uker. Smerter fra helv_ de første dagene.

Så bra! Satser på kun 2 uker jeg og. Var på tur til Oslo med familien 3 dager etter gastric sleeve og på tivoli 2 dager etter jeg fjerna en blindtarm, så satser på at jeg kommer meg raskt! Selvom bukplastikk er en stoooor operasjon! Er forberedt på masse smerter og! Var det verdt det, synd du?

Skrevet

Var på jobb etter to uker,  men tilrettelagt - hadde ikke kundekontakt første par ukene,  kunne ta det rolig.  Kontor.  Det fungerte,  men var mer sliten en vanlig. Ikke smerter, bare kjente at kroppen hadde vært gjennom en påkjenning. 

Anonymkode: b173c...a18

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var på jobb etter to uker,  men tilrettelagt - hadde ikke kundekontakt første par ukene,  kunne ta det rolig.  Kontor.  Det fungerte,  men var mer sliten en vanlig. Ikke smerter, bare kjente at kroppen hadde vært gjennom en påkjenning. 

Anonymkode: b173c...a18

Godt godt :) jeg har ikke kunder, Og kan styre dagene som jeg vil :) så krysser fingrene for at det går bra!!

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så bra! Satser på kun 2 uker jeg og. Var på tur til Oslo med familien 3 dager etter gastric sleeve og på tivoli 2 dager etter jeg fjerna en blindtarm, så satser på at jeg kommer meg raskt! Selvom bukplastikk er en stoooor operasjon! Er forberedt på masse smerter og! Var det verdt det, synd du?

JA😀

Skrevet

Jeg var ute av stand til å gjøre alt annet enn å ligge i senga og soffan første ukene.hadde mye smerter. Var så stramt. Klarte ikke rette meg ut på sikkert 7—8 uker. Grusomt. Tror de private har sluttet med å dekke til bukplastikk. Det sa de iallefall på colluseum klinikken. Finnes det noen andre som har gjort dette to ganger? Vurderer å gjøre det i gjen. Har fått flere barn etter første bukplastikk. Har fått delte magemuskler.

Anonymkode: 0ecd0...51a

Skrevet

Har en venninne som gjorde det i Drammen, da hadde de fremdeles en ordning med nav og hun fikk det dekket oga stor glippe i magemusklene og stort heng etter tvillingsvangerskap.

Hun var på jobb etter 4 uker, hun jobbet den gangen i klesbutikk. Hun sa det var vondest de første par dagene, og kjempeekkelt (nesten det verste med hele operasjonen) å fjerne drenene, men absolutt verdt det.

Anonymkode: 75d91...069

Skrevet

Takk for erfaringer og råd! :)

Skal tenke meg om. Sånn som magen er nå kan jeg ikke ha det hvertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...