Gå til innhold

Hjelp, beste tips til å klare å spise med null matlyst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er generelt lite matglad, men er nå i Hellas og sliter mer enn aldri før med matinntaket. Den siste uken har jeg daglig fått i meg kanskje 300-500 kalorier. Det går bare ikke lenger. Sliter med næringsdrikker, og alt av mat vokser i munnen. Prøver å spise litt nøtter, men det er også vanskelig. Prøver å kompensere med kaloririke drikker, men synes det er så søtt at det også er en utfordring. 

Hva er det mat kaloririke og enkleste å spise som du kan komme på? Helst sunt, men akkurat nå er kaloriinntaket førsteprioritet. 

Anonymkode: 002a1...8c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lage smoothie og ha oppi litt olje og kokosmelk. Banan og avocado gir mye sunn energi.Men vet du hvorfor du sliter sånn med matlysten, er du utredet for det? Er det alltid, eller perioder? Er du undervektig, og hva med vitamimstatus og energinivå? Sliter litt med det samme selv, men det går i perioder og verst ved stress for min del. På ferie finner jeg roen og mye godt å spise og drikke. Prøvd stifado og gyro? Det er min favorittmat i Hellas.

Anonymkode: 94de1...85b

Skrevet

Bruk klokka og spis litt hver tredje time, da blir det daglige inntaket ok. Spis litt mer om kvelden når sola har gått ned og det ikke er så varmt, da blir dagsinntaket høyere og du slipper å bli uvel.

Anonymkode: a1031...690

Skrevet

Avokado er sunt og kalororikt. Jeg spiser gjerne avokadosalat når jeg er i Hellas. Ellers er iskald frukt godt i varmen. Om du heller vil ha noe salt, så prøv pommes frites, potetgull eller toast. Om det ikke er så sunt, så prøv å få i deg noe. Om du kommer i gang med å spise litt, så kommer kanskje matlysta litt også. Spis mens du leser, for da har du tankene på noe annet enn maten, og klarer kanskje å putte i deg noen biter. 

Anonymkode: 51adc...3f6

Skrevet

Avokado er både sunt og kaloririkt. Ellers er det egg, havregrøt, søtpotet, banan, fete sauser og dressinger, majones, smør, olje, grønn pesto, kokosmelk, grillet kylling, ost, kjeks. Drikk kaloriene - smoothie, sjokolademelk, juice, brus. Spis ofte og lite

Anonymkode: c533c...72d

Skrevet

Har du prøvd gresk frappé, eller gresk yoghurt med honning og nøtter? Mye deilig frukt - appelsinene og tomatene er nydelige, flott fisk og kjøtt, olivenoljen er magisk!

Smak på ting, litt ad gangen; Moussaka, gresk salat, tzatsiki, souvlaki, sardiner, feta, sorte oliven, stifado på kanin eller lam, baklava til dessert, blekksprut (f.eks. fylt med ost og tomater), zucciniblomster, fylte vinblader.. *sukk*

Du er i Hellas - nyt, sans, lukt og smak deg frem.

Skrevet

Takk for tips! Er egentlig ikke spesielt kresen (spiser vel å merke ikke kjøtt, men ellers rimelig altetende). Mye god gresk mat, så det er sånn sett ikke problemet ... Utfordringen ligger i at det sier stopp etter to eller tre biter, og jeg klarer ikke å presse i meg mat. Det er frustrerende, for jeg vil faktisk! Varmen gjør det naturligvis enda mer utfordrende. 

Sliter generelt med noe spiseproblematikk, og får hjelp. Det spiller sikkert litt inn, men akkurat nå er hodet mitt helt med på å spise, så jeg føler ikke at det er den største utfordringen i seg selv. 

Skal forsøke å presse meg selv enda mer, slik at kaloriinntaket blir enda bedre! 

Anonymkode: 002a1...8c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...