Gå til innhold

Dere som er/har vært i overgangsalderen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd: er det vanlig å dra til lege for å sjekke/konstantere at man er kommet i overgangsalderen? Jeg antar at min har startet, har hatt sjelden/uregelmessig mens de siste par årene, men ingen andre symptomer. Har imidlertid ikke tenkt på å få det sjekket/konstantert. 

Anonymkode: 99a17...564

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde ikke det. Den kom når den kunne forventes og forløp relativt klassisk. Men hadde det vært samme symptomer i altfor tidlig alder måtte jeg jo sjekket ut om alt var i orden. 

Anonymkode: a7811...93e

Skrevet

Jeg har nå hoppet over en mens og har slitt med hetetokter en måned. Har tenkt det er pga varmen, men de to siste nettene har det vært kaldt og jeg våkner fortsatt av at kroppen koker. 😳 

I følge legen skal jeg ikke være i det ennå. 

Anonymkode: fdeb7...bb4

Skrevet

Alder på dere som har svart? Jeg er 46, har altså vært uregelmessig minst et par år. Litt tidlig, kanskje, men regner med det er overgangsalder som er forklaringen. Ingen andre syntomper. Rakk aldri å spørre min mor før hun døde. 

Skrevet

Jeg starta da jeg var nesren 48 som min mor, ferdig nå når jeg straks er femti. Ikke mens på to år.

Anonymkode: a7811...93e

Skrevet

Alder på dere som har svart? Jeg er 46, har altså vært uregelmessig minst et par år. Litt tidlig, kanskje, men regner med det er overgangsalder som er forklaringen. Ingen andre syntomper. Rakk aldri å spørre min mor før hun døde. 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 43. Min mor var rundt 50 da hun startet, min søster var 48. Jeg har fortsatt endel egg igjen sier gynekologen og jeg burde ikke oppleve plager ennå. Men de siste nettene har jeg altså våknet av at kroppen koker selvom det er kjølig i rommet. Vurderer legen da dette er skikkelig merkelig. Kjennes som når jeg rødmer, i tillegg blir jeg raskt avkjølt om jeg reiser meg opp, da begynner jeg nesten å fryse og må krype under dyna, da går det fem minutter så blir jeg varm igjen. 

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 43. Min mor var rundt 50 da hun startet, min søster var 48. Jeg har fortsatt endel egg igjen sier gynekologen og jeg burde ikke oppleve plager ennå. Men de siste nettene har jeg altså våknet av at kroppen koker selvom det er kjølig i rommet. Vurderer legen da dette er skikkelig merkelig. Kjennes som når jeg rødmer, i tillegg blir jeg raskt avkjølt om jeg reiser meg opp, da begynner jeg nesten å fryse og må krype under dyna, da går det fem minutter så blir jeg varm igjen. 

Gravid ?

Anonymkode: 2aad6...8d7

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gravid ?

Anonymkode: 2aad6...8d7

Tatt tre tester så det er jeg ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...