Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #1 Skrevet 30. juli 2018 Jeg har allerede begynt å tenke på julegaver å kom over en skogstad jakke i ett år til 50% avslag. Er det greit å bare gi den i gave? Eller bør jeg gi noe mer? Det er snakk om gave til fetteren til sønnen min på far sin side. Jeg og barnefaren er ikke sammen men tenkte å gi en liten gave. Å er det teit å gi en jakke i str 1 år når barnet bare er 6 mnder? Anonymkode: 341fe...f09
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2018 #3 Skrevet 31. juli 2018 Jeg synes det er en flott gave 😊 Anonymkode: afcc1...a3f
Leverpostei Skrevet 31. juli 2018 #4 Skrevet 31. juli 2018 Er vel en kjempefin gave, det? Jeg ville blitt glad!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2018 #5 Skrevet 31. juli 2018 Da har de ikke bytterett på den men det hadde de ikke hatt på gaven fra meg uansett,for jeg må kjøpe julegaver mange måneder før for å ha råd til å kjøpe til alle. Anonymkode: 341fe...f09
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2018 #6 Skrevet 31. juli 2018 Fin gave hvis det er en jakke som passer til årstiden når den passer i størrelsen. små barn vokser så fort, og lite vits i vinterjakke som bare passer om sommeren eller motsatt. Anonymkode: e050d...27d
soleia Skrevet 31. juli 2018 #7 Skrevet 31. juli 2018 Ei fin gåve om den passar ungen på den årstida den kan brukast.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2018 #8 Skrevet 31. juli 2018 Fin gave Men er det ikke fars oppgave å kjøpe gave til fettere på hans side? Anonymkode: caa67...ac7
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2018 #9 Skrevet 31. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da har de ikke bytterett på den men det hadde de ikke hatt på gaven fra meg uansett,for jeg må kjøpe julegaver mange måneder før for å ha råd til å kjøpe til alle. Anonymkode: 341fe...f09 Du må ikke kjøpe de mange måneder på forskudd for å ha råd. Det er bare å legge av de pengene ( sette de på en egen julegavekonto el lign). Lite selvkontroll er det du har. Noe annet er å si at du må kjøpe på salg for å ha råd til å gi det du vil gi. Allikevel tror jeg de fleste gavemottakere foretrekker å få billigere gaver med byttelapp istedet for litt dyrere gave som ikke kan byttes. I tillegg hadde jeg vært deg hadde jeg kuttet ut gaver til de du ikke MÅ gi til for heller å spare opp noen kroner til en buffer som du burde ha (spesielt når du har barn!!) . Med din holdning tror jeg du dessverre kommer til å forbli en person med generelt dårlig økonomi og styring hvis du ikke tar drastiske grep. Anonymkode: 6860c...c03
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2018 #10 Skrevet 31. juli 2018 Kjempeflott gave! Anonymkode: 2332f...808
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2018 #11 Skrevet 31. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Fin gave Men er det ikke fars oppgave å kjøpe gave til fettere på hans side? Anonymkode: caa67...ac7 Hæ? Skal du blande deg i det??? Anonymkode: f9192...775
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2018 #12 Skrevet 31. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Fin gave Men er det ikke fars oppgave å kjøpe gave til fettere på hans side? Anonymkode: caa67...ac7 Er jo ikke sammen med barnefaren så far kjøper gave fra han og jeg kjøper gabe fra meg og småen. Anonymkode: 341fe...f09
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2018 #13 Skrevet 31. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du må ikke kjøpe de mange måneder på forskudd for å ha råd. Det er bare å legge av de pengene ( sette de på en egen julegavekonto el lign). Lite selvkontroll er det du har. Noe annet er å si at du må kjøpe på salg for å ha råd til å gi det du vil gi. Allikevel tror jeg de fleste gavemottakere foretrekker å få billigere gaver med byttelapp istedet for litt dyrere gave som ikke kan byttes. I tillegg hadde jeg vært deg hadde jeg kuttet ut gaver til de du ikke MÅ gi til for heller å spare opp noen kroner til en buffer som du burde ha (spesielt når du har barn!!) . Med din holdning tror jeg du dessverre kommer til å forbli en person med generelt dårlig økonomi og styring hvis du ikke tar drastiske grep. Anonymkode: 6860c...c03 Med min holdning?? Jeg må da få bestemme selv når jeg ønsker å kjøpe gaver! Jeg synes det er greit å kjøpe nå når det er på tilbud enn å kjøpe samme gave til 500 kr bare fordi jeg skal kjøpe det i desember. Anonymkode: 341fe...f09
Leverpostei Skrevet 31. juli 2018 #14 Skrevet 31. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du må ikke kjøpe de mange måneder på forskudd for å ha råd. Det er bare å legge av de pengene ( sette de på en egen julegavekonto el lign). Lite selvkontroll er det du har. Noe annet er å si at du må kjøpe på salg for å ha råd til å gi det du vil gi. Allikevel tror jeg de fleste gavemottakere foretrekker å få billigere gaver med byttelapp istedet for litt dyrere gave som ikke kan byttes. I tillegg hadde jeg vært deg hadde jeg kuttet ut gaver til de du ikke MÅ gi til for heller å spare opp noen kroner til en buffer som du burde ha (spesielt når du har barn!!) . Med din holdning tror jeg du dessverre kommer til å forbli en person med generelt dårlig økonomi og styring hvis du ikke tar drastiske grep. Anonymkode: 6860c...c03 Det er vel det hun mener, at hun kikker etter gode tilbud gjennom året i stedet for å kjøpe alt til full pris i desember. Hvor mange som får gave av henne vet du jo ikke så mye om? 🙄 Kan ellers opplyse om at vi i vår familie setter stor pris på gjennomtenkte gaver som er brukte, på salg eller hjemmelaget. Trenger ikke billiggaver med byttelapp for å bli happy vi.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2018 #15 Skrevet 31. juli 2018 3 minutter siden, Leverpostei skrev: Det er vel det hun mener, at hun kikker etter gode tilbud gjennom året i stedet for å kjøpe alt til full pris i desember. Hvor mange som får gave av henne vet du jo ikke så mye om? 🙄 Kan ellers opplyse om at vi i vår familie setter stor pris på gjennomtenkte gaver som er brukte, på salg eller hjemmelaget. Trenger ikke billiggaver med byttelapp for å bli happy vi. Barnefaren sin familie hadde vel besvimt om de fikk noe brukt hehe.. Ja når jeg kommer over gode tilbud så er det jo greit å kjøpe så barnet får skikkelige klær. Handler jeg i Desember så blir det ikke skogstad klær ettersom jeg tenkte gave til maks 300 kr til babyen. Anonymkode: 341fe...f09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå