Gå til innhold

Er dette en grei gave? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har allerede begynt å tenke på julegaver å kom over en skogstad jakke i ett år til 50% avslag. Er det greit å bare gi den i gave? Eller bør jeg gi noe mer?  Det er snakk om gave til fetteren til sønnen min på far sin side. Jeg og barnefaren er ikke sammen men tenkte å gi en liten gave. Å er det teit å gi en jakke i str 1 år når barnet bare er 6 mnder?

Anonymkode: 341fe...f09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..

Skrevet

Jeg synes det er en flott gave 😊

Anonymkode: afcc1...a3f

Skrevet

Er vel en kjempefin gave, det? Jeg ville blitt glad! 

Skrevet

Da har de ikke bytterett på den men det hadde de ikke hatt på gaven fra meg uansett,for jeg må kjøpe julegaver mange måneder før for å ha råd til å kjøpe til alle. 

Skrevet

Fin gave hvis det er en jakke som passer til årstiden når den passer i størrelsen. små barn vokser så fort, og lite vits i vinterjakke som bare passer om sommeren eller motsatt. 

Anonymkode: e050d...27d

Skrevet

Ei fin gåve om den passar ungen på den årstida den kan brukast.

Skrevet

Fin gave 

Men er det ikke fars oppgave å kjøpe gave til fettere på hans side? 

Anonymkode: caa67...ac7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da har de ikke bytterett på den men det hadde de ikke hatt på gaven fra meg uansett,for jeg må kjøpe julegaver mange måneder før for å ha råd til å kjøpe til alle. 

Du må ikke kjøpe de mange måneder på forskudd for å ha råd. Det er bare å legge av de pengene ( sette de på en egen julegavekonto el lign). Lite selvkontroll er det du har. Noe annet er å si at du må kjøpe på salg for å ha råd til å gi det du vil gi. Allikevel tror jeg de fleste gavemottakere foretrekker å få billigere gaver med byttelapp istedet for litt dyrere gave som ikke kan byttes. 

I tillegg hadde jeg vært deg hadde jeg kuttet ut gaver til de du ikke MÅ gi til for heller å spare opp noen kroner til en buffer som du burde ha (spesielt når du har barn!!) . Med din holdning tror jeg du dessverre kommer til å forbli en person med generelt dårlig økonomi og styring hvis du ikke tar drastiske grep.

Anonymkode: 6860c...c03

Skrevet

Kjempeflott gave!

Anonymkode: 2332f...808

Skrevet

Fin gave 

Hæ?

Skal du blande deg i det???

Anonymkode: f9192...775

Skrevet

Fin gave 

Er jo ikke sammen med barnefaren så far kjøper gave fra han og jeg kjøper gabe fra meg og småen.

Skrevet

Du må ikke kjøpe de mange måneder på forskudd for å ha råd. Det er bare å legge av de pengene ( sette de på en egen julegavekonto el lign). Lite selvkontroll er det du har. Noe annet er å si at du må kjøpe på salg for å ha råd til å gi det du vil gi. Allikevel tror jeg de fleste gavemottakere foretrekker å få billigere gaver med byttelapp istedet for litt dyrere gave som ikke kan byttes. 

I tillegg hadde jeg vært deg hadde jeg kuttet ut gaver til de du ikke MÅ gi til for heller å spare opp noen kroner til en buffer som du burde ha (spesielt når du har barn!!) . Med din holdning tror jeg du dessverre kommer til å forbli en person med generelt dårlig økonomi og styring hvis du ikke tar drastiske grep.

Med min holdning?? Jeg må da få bestemme selv når jeg ønsker å kjøpe gaver! Jeg synes det er greit å kjøpe nå når det er på tilbud enn å kjøpe samme gave til 500 kr bare fordi jeg skal kjøpe det i desember. 

Skrevet

Det er vel det hun mener, at hun kikker etter gode tilbud gjennom året i stedet for å kjøpe alt til full pris i desember. Hvor mange som får gave av henne vet du jo ikke så mye om? 🙄

Kan ellers opplyse om at vi i vår familie setter stor pris på gjennomtenkte gaver som er brukte, på salg eller hjemmelaget. Trenger ikke billiggaver med byttelapp for å bli happy vi. 

Skrevet
3 minutter siden, Leverpostei skrev:

Det er vel det hun mener, at hun kikker etter gode tilbud gjennom året i stedet for å kjøpe alt til full pris i desember. Hvor mange som får gave av henne vet du jo ikke så mye om? 🙄

Kan ellers opplyse om at vi i vår familie setter stor pris på gjennomtenkte gaver som er brukte, på salg eller hjemmelaget. Trenger ikke billiggaver med byttelapp for å bli happy vi. 

Barnefaren sin familie hadde vel besvimt om de fikk noe brukt hehe..

Ja når jeg kommer over gode tilbud så er det jo greit å kjøpe så barnet får skikkelige klær. Handler jeg i Desember så blir det ikke skogstad klær ettersom jeg tenkte gave til maks 300 kr til babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...