Gå til innhold

Jeg trodde vi hadde brukt lite penger i ferien!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men fikk sjokk når jeg nå så gjennom nettbanken! 

Og vi har jo ikke engang vært på skikkelig ferie! Vi skulle være på lavbudsjett denne sommeren for å spare til sydentur til vinteren. Haha, det gjekk jo rett i dass!

Har brukt femti (!!?) tusen i juni-juli! 

Eneste turene vi har vært på var en todagers i dyreparken, samt en overnatting i abra havn.

Og to netter i Løkken + billetter til fårup, men dette var betalt på forhånd og ikke inkludert i de femti tusen.

Det er jo helt sykt! 😱

Anonymkode: 91ce8...6df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, hvordan i all verden klarer man å sløse bort flere titalls tusen? 

Anonymkode: 21799...1c6

Skrevet

Hva mer inkluderer de 50 000 da? Mat og drivstoff i 8 uker, eller er det for kun de 5 overnattingene ? Lommepenger? Hvor mange er dere?

Anonymkode: f3718...c59

Skrevet

Hvor mye bruker dere vanligvis da?

Hvis dette er totalforbruket er det ikke nødvendig vis ille, men om dette er det dere har brukt i tillegg til normalen er det ekstremt.

Anonymkode: 2e176...dea

Skrevet

Oj! Vi har hatt identisk ferie som dere og har brukt 8500.

Anonymkode: 105c6...694

Skrevet

Jeg har sett folk komme med overslag over fem ukers ferie og har kommet frem til rundt 10.000. Da lurer jeg på hva de har inkludert. 

Femti tusen er mye.. men hvis man normalt har et bruksbudsjett på 10.000 per måned, samt unner seg mye ekstra i ferien, så er det ikke en overraskende sum.

Vi har brukt 35.000 og kommer til å ende pårundt 40.000. Av dem er en og en halv måneds bruksbudsjett inkludert. Utover det er 20-25.000 brukt.

Vi gar gatt hjemmeferie med noen overnattinger borte. Vi har dradd i teater, på Tusenfryd, svømmehall, kino, spist på restauranter osv. Hver dag har inneholdt en opplevelse. Og da koster det.. 

Anonymkode: 05115...0cf

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sett folk komme med overslag over fem ukers ferie og har kommet frem til rundt 10.000. Da lurer jeg på hva de har inkludert. 

Femti tusen er mye.. men hvis man normalt har et bruksbudsjett på 10.000 per måned, samt unner seg mye ekstra i ferien, så er det ikke en overraskende sum.

Vi har brukt 35.000 og kommer til å ende pårundt 40.000. Av dem er en og en halv måneds bruksbudsjett inkludert. Utover det er 20-25.000 brukt.

Vi gar gatt hjemmeferie med noen overnattinger borte. Vi har dradd i teater, på Tusenfryd, svømmehall, kino, spist på restauranter osv. Hver dag har inneholdt en opplevelse. Og da koster det.. 

Fullstendig unødvendig å ha en "opplevelse" hver dag! Å ha hjemmeferie bør da vitterlig innebære en god del rolige dager nettopp hjemme. 

Hvorfor er det så nødvendig å "oppleve" noe hver eneste dag? 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fullstendig unødvendig å ha en "opplevelse" hver dag! Å ha hjemmeferie bør da vitterlig innebære en god del rolige dager nettopp hjemme. 

Hvorfor er det så nødvendig å "oppleve" noe hver eneste dag? 

Du kan jo ikke fortelle meg hva som er unødvendig for meg og min familie?

Vi ønsket å være hjemme i år. Vi betalte derfor ikke 60.000 + for en sydentur men koste iss hjemme med kjekke opplevelser i nærmiljøet.

usikker på hva du vil med ditt svar.. 

Skrevet

Du kan jo ikke fortelle meg hva som er unødvendig for meg og min familie?

Vi ønsket å være hjemme i år. Vi betalte derfor ikke 60.000 + for en sydentur men koste iss hjemme med kjekke opplevelser i nærmiljøet.

usikker på hva du vil med ditt svar.. 

Og når rakk dere å være hjemme? 

Dessuten svarer du ikke på spørsmålet mitt: Hvorfor MÅ dere "oppleve" noe hver eneste dag? 

Og 60k + for en sydentur??? Himmel og hav for noen feriebudsjetter folk har! 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dessuten svarer du ikke på spørsmålet mitt: Hvorfor MÅ dere "oppleve" noe hver eneste dag? 

Opplevelser hjemme har vært stranda, biblioteket, tur i skauen osv. Vi har hatt ferie 5 uker. Noen dager har vi brukt så og si null, men en tur i familiepark har kostet 1500. Overnatting borte har kostet litt, og vi har hatt et par netter i en nærliggende by.. 

Så alt i alt har det gått endel penger.. 

Vi ønsket å ha base hjemme, men satt av et feriebudsjett som gjorde at vi kunne tillate oss opplevelser som kostet litt

Vi gidder ikke sitte i hagen dag etter dag. Når jeg snakker om opplevelser tenker jeg på lang morgen hjemme, opplevelse midt på dag og kvelden hjemme.

Vi har aldri dradd til syden, men jeg har hørt at folk som reiser utenlands med hotell et par uker i fellesferien må opp i de summene. Helt opp til 120.000.. vilt i mine øyne, men har man råd til det, så for all del..

Vi har pleid å dra til Kristiansand og Sverige og med reise, opphold, inngang i park og mat så har det blitt veldig dyrt. Og da har vi bestilt tidlig og fått gunstige priser. Ting koster. I år ønsket vi ikke å bo ukesvis borte, men bo mer hjemme mellom småturene.. 

Mitt svar til HI var med et blikk på dem som oppgir en totalsum på 5 ukers ferie som ligger under det som statistisk angis som et månedsbudsjett for en gjennomsnittlig familie. Da tenker jeg at de oppgir det de bruker utover ordinære levekostnader.. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er dessverre slike summer man må opp i for å få en tur til syden. Har lite med hva folk vil bruke sånn sett, det er det det koster. Selvfølgelig må man ikke til syden. Men prisene et hinsides all forbudt i disse dager. For meg og min familie hadde vi nærmet oss 100k for 14 dager i syden. Det skjer ikke. 

Anonymkode: be37e...c3c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vår sydentur, 14 dager, kom på 90 000 inkludert lommepenger. Ikke unormalt mye når man har tre relativt store barn. 

Anonymkode: 1a572...609

Skrevet

Vi er to voksen og to barn på 4 og 7 år, samt en tenåring tre uker i sommer. 

50.000,- er totalt, inkludert mat og drivstoff, men ikke faste regninger inkludert.

Vi har vært mye på stranda, og da svipper vi innom butikken for "boller og brus" først så der har det gått en del. 

Og kino, badeland ol.

Og mye god mat, snacks, frukt og bær.

Så pengene flyr jo fort. Ble bare så satt ut, for i mitt hode har vi hatt billig hjemmeferie, og så har vi blåst femti tusen på sju uker! 

Hi

Skrevet

Vi er to voksen og to barn på 4 og 7 år, samt en tenåring tre uker i sommer. 

50.000,- er totalt, inkludert mat og drivstoff, men ikke faste regninger inkludert.

Vi har vært mye på stranda, og da svipper vi innom butikken for "boller og brus" først så der har det gått en del. 

Og kino, badeland ol.

Og mye god mat, snacks, frukt og bær.

Så pengene flyr jo fort. Ble bare så satt ut, for i mitt hode har vi hatt billig hjemmeferie, og så har vi blåst femti tusen på sju uker! 

Hi

Men er det så vilt mye da? Det er et snitt på ca 7000 i uka til mat, drivstoff, aktiviteter, kos, dyreparken og overnatting i Abra havn på 4 personer i 4 uker og 5 personer i 3 uker

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er det så vilt mye da? Det er et snitt på ca 7000 i uka til mat, drivstoff, aktiviteter, kos, dyreparken og overnatting i Abra havn på 4 personer i 4 uker og 5 personer i 3 uker

Nei det er jo egentlig ikke det når du sier det sånn. Det var liksom bare å se totalen som satte meg ut litt. 

Så jeg likte bedre din måte å tenke på 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...