Gå til innhold

Jeg merker at svigermor skader mannen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vil gjerne finne på hyggelige ting med henne. Men hun vil ikke! Uansett hva det er. Vi hadde henne med på ferie noen dager i fjor; hun har klaget endel på mannen sin og at hun blir utslitt av ham (han er ganske... "spesiell", han og) - og vi ville gjøre henne en tjeneste ved å la henne oppleve noe hyggelig istedet. Attpåtil sammen med barnebarna sine og sønnen sin. Hun nektet å spise sammen med oss, satt bare og sturet i hytta si. Det var ikke måte på til klaging fra dag én. Da mannen min kom bort kveldstid for å ta en 5-minutters prat, jaget hun ham bort. Ville være i fred hele tiden. Merket tydelig at hun ikke ville dette her, selv om hun ble kjørt til trappa på hytta si, og fikk hele oppholdet sponset. Tusenvis av kroner. Kunne heller sagt nei synes jeg. Vel, hun blir ikke med på ferie mer for å si det sånn 😅!!! Men det var kun ett eksempel, det gjelder egentlig alt. Mannen min spurte nylig moren om hun ville være med på en bruktbutikk hun har snakket MYE om. Han trodde hun hadde lyst til å dra, da hun hadde skrytt veldig av denne butikken og viser interesse for bruktkjøp. I bilen spurte hun om ikke JEG ville være med ("Hvorfor må JEG?"). Og ville ikke være med. 

Men problemet er at mannen min så gjerne VIL ha en mor som er hyggelig,omgjengelig. Han ønsker seg en forelder han kan ha et godt forhold til. Og jeg merker at dette plager ham, faren hans er fordypet inn i konspirasjonsteorienes verden, og ikke til å få kontakt med. Moren er igrunn en manipulativ psykopat. Hun blir også sur hvis noen har det bra, sier han. F.eks. hvis vi har vært på ferie. Hun har lest opp og vedtatt at jeg ikke gjør noe med ungene, at mannen min gjør alt, så da jeg tok dem med på en liten ferie ALENE da mannen min jobber, var visst det ikke bra. For da levde jeg vel ikke opp til dette her. Hun skulle bare visst hvor mye jeg gjør; steller, leverer, henter, sørger for etc. Jeg gjør det meste i hverdagen. Men hun er rett og slett ikke omgjengelig. Hun er ikke hyggelig! 

Og min mann gir seg ikke med å gi sjanse på sjanse, bli skuffet på ny. Deprimert. Er det noe jeg kan gjøre, eller si til ham?

Anonymkode: d8880...305

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres slitsomt ut 😥💛

Jeg er oppvokst med en slik mor. Vet hvor tøft det er.

I 30 år har jeg prøvd å få aksept og kjærlighet fra henne. Alt det jeg har gjort for henne. 

En dag så orket jeg ikke å strebe etter å ha en god mor. Jeg lærte meg å forvente 0. Ha et avslappet forhold. Det var først da, vi ble venner. Nå er vi beste venner! Trodde aldri i livet at det kom til å skje. 

Jeg må også si at jeg halvveis konfronterte henne. Jeg spurte henne rett ut hva som er greia. Hvorfor hun ikke liker meg. Da svarte hun at hun var glad i alle sine barn. Etter dette klarte jeg å slappe av litt. Ikke forvente så mye. Da blir jeg heller ikke skuffet. Man kan ikke forandre på andre, kun seg selv. 

Så kanskje han må gi litt slipp? 💛

Anonymkode: 0e86a...7e3

Skrevet

Jeg vet ikke hvor gammel hun er? Likner veldig på bestemoren til mannen som er godt oppi åra.

Tror mange eldre blir generelt negative og initiativløse. I hvert fall hvis de hadde slike tendenser fra før. Mange blir også helt sykt hjemmekjære.

Men hun der er det ikke håp for skal endre seg. Korte besøk er tingen, ikke forsøk på å aktivisere henne utenfor huset 

Anonymkode: 0930d...66f

Skrevet

Hvorfor konfronterer han ikke henne? 

Når man søker aksept og kjærlighet fra sine foreldre, er det vanskelig å gi slipp. Men, dere får enten konfrontere henne eller ignorere henne. Hvis hun klager på at dere ignorerer så kan dere jo være brutalt ærlige og si noe slikt som «Vi har prøvd å gjøre masse hyggelig med deg, som vi trodde du ville bli glad for, men du har tydelig bestemt deg for at ingenting er godt nok og uansett hva vi gjør, så klager du på det. Vi kan ha det langt hyggeligere uten en som hele tiden skal sutre og klage, og frem til det endrer seg så blir det minimalt med besøk»

Anonymkode: 48021...94c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Høres slitsomt ut 😥💛

Jeg er oppvokst med en slik mor. Vet hvor tøft det er.

I 30 år har jeg prøvd å få aksept og kjærlighet fra henne. Alt det jeg har gjort for henne. 

En dag så orket jeg ikke å strebe etter å ha en god mor. Jeg lærte meg å forvente 0. Ha et avslappet forhold. Det var først da, vi ble venner. Nå er vi beste venner! Trodde aldri i livet at det kom til å skje. 

Jeg må også si at jeg halvveis konfronterte henne. Jeg spurte henne rett ut hva som er greia. Hvorfor hun ikke liker meg. Da svarte hun at hun var glad i alle sine barn. Etter dette klarte jeg å slappe av litt. Ikke forvente så mye. Da blir jeg heller ikke skuffet. Man kan ikke forandre på andre, kun seg selv. 

Så kanskje han må gi litt slipp? 💛

Anonymkode: 0e86a...7e3

Det er det han søker, ja. Jeg ser jo at det ikke er å finne der, men han vil ikke gi opp. Jeg tenker at det er hans beste at han gir opp. Hun blir sur for rare ting også,og jo mer kontakt de har, jo vemmeligere blir hun. 

Godt at du og moren din fikk et bedre forhold :)

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hvor gammel hun er? Likner veldig på bestemoren til mannen som er godt oppi åra.

Tror mange eldre blir generelt negative og initiativløse. I hvert fall hvis de hadde slike tendenser fra før. Mange blir også helt sykt hjemmekjære.

Men hun der er det ikke håp for skal endre seg. Korte besøk er tingen, ikke forsøk på å aktivisere henne utenfor huset 

Anonymkode: 0930d...66f

60-årene. Vært sånn de ti årene jeg har kjent henne... Og oppveksten til min mann er et eget kapittel.

Jeg tror også korte besøk er lurt, og hun er veldig hjemmekjær... 

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor konfronterer han ikke henne? 

Når man søker aksept og kjærlighet fra sine foreldre, er det vanskelig å gi slipp. Men, dere får enten konfrontere henne eller ignorere henne. Hvis hun klager på at dere ignorerer så kan dere jo være brutalt ærlige og si noe slikt som «Vi har prøvd å gjøre masse hyggelig med deg, som vi trodde du ville bli glad for, men du har tydelig bestemt deg for at ingenting er godt nok og uansett hva vi gjør, så klager du på det. Vi kan ha det langt hyggeligere uten en som hele tiden skal sutre og klage, og frem til det endrer seg så blir det minimalt med besøk»

Jeg tror han faktisk er redd for henne. Hun har et slags grep om han med røtter langt tilbake i barndommen, med manipulering og psykotisk oppførsel... 

Jeg synes absolutt han burde vært litt hardere mot henne! 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror han faktisk er redd for henne. Hun har et slags grep om han med røtter langt tilbake i barndommen, med manipulering og psykotisk oppførsel... 

Jeg synes absolutt han burde vært litt hardere mot henne! 

Stakkars, det må virkelig være tøft for ham! 

Har du snakket med ham om det? Hva sier han selv?

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars, det må virkelig være tøft for ham! 

Har du snakket med ham om det? Hva sier han selv?

Ja, har snakket litt om det. Han er i allefall klar over at hun er sånn, og jeg tror han har bestemt seg for å ikke be henne med på noe mer, men vi hadde jo den episoden med ferien i fjor, da sa han det samme etterpå, men så går tiden og han glemmer - og forsøker seg på nytt igjen.

Hun skal (merkelig nok) på ferie noen dager i et annet land, til sin familie, han vurderte å bli med for å hilse på familien han og, men da jeg spurte ham nå så ville han ikke. Han sa at det ikke blir noe hyggelig å reise med henne. 

Så jeg har et håp om at han kanskje forstår at det er fånyttes, å få aksept fra sin mor og danne seg et godt forhold de to imellom, men samtidig er jeg redd for at det er for vondt for ham å gi det helt opp. For jeg ser at han har et behov for det. 

Skrevet

Slutt å omgås disse energityvene. De er jo helt gærne.

Anonymkode: 9f49c...24a

Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov.

Ann Christin, admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...