Gå til innhold

Tips til å takle "trass"? Sinne hos foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med 3-åringen som nekter å legge seg om kvelden. Det er en evig kamp og i dag ble jeg skikkelig sint. Følte meg ikke bra etterpå. Pleier ikke bli sint, men det rant litt over i dag.

Hva gjør du om barnet ditt gjør noe som gjør deg sint, hvordan behersker du deg? Gjelder så klart ikke situasjoner der man har rett til å bli sint. Tenker mer "trass" og hvordan la være å klikke. 

Tips tas imot med stor takk :)

Anonymkode: 13d1d...5e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min skjønne lille 4 åring har en skikkelig krevende periode nå hvor hun styrer og prøver å bestemme alt, skriiiiiker og gjør stikk motsatt av hva hun skal og det er tydelig at hun er klar over at hun irriterer og gjør oss sinte. Gjør det både til oss og til storesøsteren sin og det er ikke til å unngå at vi blir sinte på henne innimellom. Prøver selvsagt å være pedagogiske og ikke bli sint, men i blant er man bare en sliten og lei forelder altså og barn tåler at man viser at man blir sint (innenfor akseptable rammer vel og merke). Føler man at man blir for sint eller er sint for ofte bør man søke hjelp for å takle situasjonen bedre, f.eks snakke med helsestasjonen om det. Små triks for å roe seg/barnet når det koker over litt er å gå ut av rommet litt. Gå på kjøkkenet og ta et glass vann eller gå en runde i hagen før du går tilbake til det lille trassetrollet. 

Anonymkode: 1e70e...4d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...