Gå til innhold

Er det mulig å ha aspergers selv om man...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...ikke tar ting bokstavlig, forstår humor og ironi, og ikke har problemer med å forstå idiomer (som "tråkke i salaten", "hoppe over middagen" eller "feie under teppet")?

Anonymkode: 1dfc3...dbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Autisme er et spekter hvor høytfungerende fint forstår slikt 

Anonymkode: b7bb0...f4d

Skrevet

Min som var til Aspergersutredning gjorde det bra på tester ang dette, og ble derfor grundigere utredet. Han endte likevel opp med en aspergersdiagnose.  Men fint at akkurat dette ikke er noe problem!

Anonymkode: 0f0ad...ada

Skrevet

Jeg er ikke HI, men vet noen av dere om barn med Aspergers kan ha forestillingsevne og ha rollelek (men med seg selv)? Min gutt er under utredning nå, straks 7 år.

Anonymkode: a2af2...599

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Anbefaler dere å lese denne bloggen. Skrevet av en som selv lever med Aspergers

https://aspergerinformator.com/

Anonymkode: a120b...815

Takk!

Skrevet

Man trenger ikke å ha alle symptomene for å ha asperger. Min gutt forstår ironi og ordspill, men han har likevel asperger. 

Anonymkode: 4d03e...57b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Man trenger ikke å ha alle symptomene for å ha asperger. Min gutt forstår ironi og ordspill, men han har likevel asperger. 

Kan du fortelle litt om symptomene hans og når/ hvordan du forstod at det var Aspergers? Håper ikke det er dumt at jeg spør, men er i en litt krevende fase her og har så mange spørsmål. 

Skrevet
På 29.7.2018 den 19.34, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke HI, men vet noen av dere om barn med Aspergers kan ha forestillingsevne og ha rollelek (men med seg selv)? Min gutt er under utredning nå, straks 7 år.

Ja det kan barn med asbergers. Det er høytfungerende barn også som får asberger diagnose. Ikke fullt så vanlig at de bare leker med seg selv da.

Skrevet
På ‎29‎.‎07‎.‎2018 den 15.43, Anonym bruker skrev:

...ikke tar ting bokstavlig, forstår humor og ironi, og ikke har problemer med å forstå idiomer (som "tråkke i salaten", "hoppe over middagen" eller "feie under teppet")?

Anonymkode: 1dfc3...dbb

Ja, det er mulig.

Anonymkode: 69bc9...3e9

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan du fortelle litt om symptomene hans og når/ hvordan du forstod at det var Aspergers? Håper ikke det er dumt at jeg spør, men er i en litt krevende fase her og har så mange spørsmål. 

Jeg visste ikke at hva asperger var. Autisme ble nevnt i forbindelse med en utredning og det kom som et sjokk på meg. Han fikk ingen diagnose under denne utredningen. Jeg var overbevist om at gutten hadde adhd. Nå vet jeg at adhd og asperger har en del fellestrekk. Jeg ser jo nå asperger er riktig diagnose. Særinteresser, trives best alene, blir lett sliten, høysensitiv er noen av kjennetegnene hos han.

Skrevet

Takk for svar❤️. Hvor gammel var han da han fikk diagnosen?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar❤️. Hvor gammel var han da han fikk diagnosen?

Han var 17 år gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...