Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #1 Skrevet 29. juli 2018 Har noen jenter i fam. i 20-årene (21-23),de er så OVERSMINKA. Trist at de ikke tør å være seg selv, men at de skal se ut som dukker. Man ser jo tydelig at det ikke er ekte bryn etc., Vet ikke hvorfor det irriterer meg, kanskje fordi jeg heller skulle sett at de stod opp for seg selv og turte å gå ut uten sminke, slik de er, som seg selv, og ikke måtte gjemme seg bak sminka. Anonymkode: 2b534...471
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #2 Skrevet 29. juli 2018 Det er bare en fase! Og den mest riktige fasen å se litt teit ut Hvordan var du selv som ku? Dette var forbildet da jeg var ungdom Anonymkode: 3b7b5...aa6
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #3 Skrevet 29. juli 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er bare en fase! Og den mest riktige fasen å se litt teit ut Hvordan var du selv som ku? Dette var forbildet da jeg var ungdom Anonymkode: 3b7b5...aa6 Hvordan var du selv som ku 🐮 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😆 Anonymkode: 47d58...bde
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #4 Skrevet 29. juli 2018 De tør vel å være seg selv selv om de bruker sminke? Man mister ikke personligheten av litt gørr i trynet! Anonymkode: 3a1af...cbf
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #5 Skrevet 29. juli 2018 Jeg reagerer mer på bikini fitness-trenden, kvinner og menn i alle aldre som blir applaudert og oppmuntret på sosiale medier for å vise fram sin spise- og treningsforstyrrelse. For det er akkurat hva det er i mine øyne. Psykisk sykdom. Anonymkode: 8c08a...e07
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #6 Skrevet 29. juli 2018 30 minutes ago, Anonym bruker said: Hvordan var du selv som ku 🐮 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😆 Anonymkode: 47d58...bde Hehe, mente egentlig å skrive kalv, men ku hadde sin sjarm det også Anonymkode: 3b7b5...aa6
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #7 Skrevet 29. juli 2018 Jeg har ikke sansen for å endre på utseendet, men de du refererer til gjør det i det minste på en måte som viser at det er falskt. Det er værre med alle dem som sminker seg "naturlig". De påvirker jo andre til å få et helt galt inntrykk av hva som er et naturlig utseende. Anonymkode: e6ef7...37f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #8 Skrevet 29. juli 2018 Jeg jobber i vgs og ser alle varianter hver dag. Jeg ser de naturlig vakre uten sminke, de vakre med bittelitt sminke, som stort sett fremhever det vakre, jeg ser de pene som dekker til sin naturlige skjønnhet og de som er fullstendig oversminket i et tappert forsøk på å skjule ett eller annet. Noen prioriterer også dette behovet for oversminking over det å komme på skolen til rett tid. Selvfølgelig kommer også de usminkede jentene av og til for seint, bare sånn at det er sagt. Men hvorfor all denne sminken? Jeg tror at det i stor grad skyldes usikkerhet, og det har jeg forståelse for. Ungdomstiden er vanskelig for mange. Hormoner river og sliter i dem, kravene er enorme og det er ofte vanskelig å være den som skiller seg ut og ikke er og gjør som majoriteten. Anonymkode: 5ecc7...f0d
Hjertefru Skrevet 29. juli 2018 #9 Skrevet 29. juli 2018 Slapp av, for de fleste er det en fase. De forandrer seg veldig, selvet er under total ommøblering. Da er det ofte greit å ha en maske å gjemme seg bak. Alle har vel vært gjennom en periode der vi har eksperimenter med sminke, hår og klær.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #10 Skrevet 29. juli 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke sansen for å endre på utseendet, men de du refererer til gjør det i det minste på en måte som viser at det er falskt. Det er værre med alle dem som sminker seg "naturlig". De påvirker jo andre til å få et helt galt inntrykk av hva som er et naturlig utseende. Anonymkode: e6ef7...37f Dette må du forklare nærmere, for meg er naturlig sminke lett sminke som ikke forandrer på utseendet i stor grad, men man ser litt freshere ut. Hvordan påvirker det andre negativt? Anonymkode: b096f...d9a
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #11 Skrevet 29. juli 2018 Ungdommens utforskning har alltid vørt et tema hos de gamle og satte. Bilder av meg selv som tenåring viser puddelrockhår, hvitskimrende leppestift (Charlie 20), blå øyenskygge, hullete bukser og magetopp. Grøss og gru, og all ære til foreldrene mine som lot meg teste ut. Det er en fase i en periode hvor man skal finne seg selv. Anonymkode: 41377...be4
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #12 Skrevet 29. juli 2018 Syns det er teit å si at folk med mye sminke skjuler seg bak en maske eller at de er usikre på seg selv. Det kan jo være at man liker sminke og mote. Tror jeg begynte med mascara da jeg var 10 år ca. Fordi jeg likte det enkelt og greit. Anonymkode: 90547...8a2
Nyttårs barn Skrevet 29. juli 2018 #13 Skrevet 29. juli 2018 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Syns det er teit å si at folk med mye sminke skjuler seg bak en maske eller at de er usikre på seg selv. Det kan jo være at man liker sminke og mote. Tror jeg begynte med mascara da jeg var 10 år ca. Fordi jeg likte det enkelt og greit. Anonymkode: 90547...8a2 Joa, men de som sminker seg med tung sminke ser jo ikke noe fine ut. Ser de det ikke selv? Da må det jo være noe de forsøker og dekke over tenker jeg. Ser ungjenter på kjøpesenteret med sotede øyne, fakevipper og påtegnet bryn og da tenker jeg at jeg håper ikke min jente blir en sånn dolle..
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #14 Skrevet 29. juli 2018 Jeg har ingen dollejente, men hun tester ut sminke på fritiden. I dag satt hun med ett oversminket øye og ett uten under middag. Jeg sa ingenting, hun sa etter hvert "mamma, ser du reagerer. La meg være i fred!" Ok... Anonymkode: c3cce...b9c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #15 Skrevet 29. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Syns det er teit å si at folk med mye sminke skjuler seg bak en maske eller at de er usikre på seg selv. Det kan jo være at man liker sminke og mote. Tror jeg begynte med mascara da jeg var 10 år ca. Fordi jeg likte det enkelt og greit. Anonymkode: 90547...8a2 Fra mascara til full pakke er det ganske langt. Jeg skjønner ikke poenget med å f.eks. komme på skolen med full pakke, altså helsparklet ansikt, fake vipper, store tegnede bryn, leppestift og gudene vet hva. Men hos en god del av jentene med denne type sminke som jeg har observert vet jeg jo en del om bakgrunnen, hvordan de har det i fritiden og på skolen, og påfallende ofte er det en sammenheng. Anonymkode: 5ecc7...f0d
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #16 Skrevet 29. juli 2018 Hver sin interesse, tenker jeg. Jeg kunne aldri i livet giddet å bruke penger og tid på masse sminkeprodukter og stå opp 15 min tidligere for å drive med sparklinga, men så ser jeg sikkert ikke så bra ut som jeg kunne gjort med bitte litt sminke, heller. Husker godt på ungdomsskolen og vgs da mange av jentene i klassen begynte å bruke sminke. Mange av de brukte så mye dekkrem/foundation (aner ikke egentlig hva navnet er....?) at det smittet av på klærne. De fleste dempet seg litt etterhvert, da. Men hvorfor noen bruker så mye: noen er vel sikkert usikre og føler at masse sminke er den eneste måten de kan se bra nok ut på, andre kanskje elsker sminke og synes ikke det er over the top, og andre igjen synes bare de er finest sånn, uten at de nødvendigvis sammenligner seg med alle andre. Noen av de kommer nok til å sminke seg mindre etterhvert, andre kommer til å fortsette i nogenlunde samme løypa. Mennesker er de uansett. Anonymkode: b5506...2c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå