Gå til innhold

La henne ringe eller ikke?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 9 år var hos bestevenninna i går. Hun forteller meg at hun ble spurt om å være med på badeland i dag av mor. Jeg snakket med mor på SMS i går etter besøket, men hun nevnte ingenting.

Har ikke hørt noe i dag, og min datter maser om å få ringe til venninna å spørre om det blir noe badeland. Jeg har sagt nei, da jeg ikke ønsker å mase, og regner liksom med at hun hadde tatt kontakt om det ble aktuelt. Min datter har gledet seg veldig og er nå litt lei seg, men jeg føler likevel at det blir litt feil at hun ringer.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 4f15a...d54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tar kontakt dersom hun er invitert.

Anonymkode: 8c8d9...bda

Skrevet

Du må jo avtale dette med moren. Og tilby betaling...

 

Anonymkode: a0110...f49

Skrevet

Jeg ville ha ringt til moren selv.  Jeg ville ha sagt noe sånn som at Maja sier noe om badeland her, så jeg lurer på om det bare er noe som jentene snakket om og ønsket seg i går eller om det er noe mer i det? Er det noe jeg lurer på så venter jeg ikke på at andre skal gi meg beskjed, da sjekker jeg selv.

Skrevet
35 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Jeg ville ha ringt til moren selv.  Jeg ville ha sagt noe sånn som at Maja sier noe om badeland her, så jeg lurer på om det bare er noe som jentene snakket om og ønsket seg i går eller om det er noe mer i det? Er det noe jeg lurer på så venter jeg ikke på at andre skal gi meg beskjed, da sjekker jeg selv.

Dette!

Anonymkode: 78fd2...260

Skrevet
3 timer siden, Yellow Brick Road skrev:

Jeg ville ha ringt til moren selv.  Jeg ville ha sagt noe sånn som at Maja sier noe om badeland her, så jeg lurer på om det bare er noe som jentene snakket om og ønsket seg i går eller om det er noe mer i det? Er det noe jeg lurer på så venter jeg ikke på at andre skal gi meg beskjed, da sjekker jeg selv.

Dette skjedde oss, jentene hadde avtalt seg i mellom, mens vi hadde ikke mulighet til å ha med oss ei ekstra denne gangen. Jeg syntes det var vanskelig å si «ja, vi skal, men Line kan ikke være med». De skjønte det jo, og jeg syntes nok at det var mer pinlig enn andre hadde syntes, men hadde vi hatt mulighet så hadde vi tatt kontakt med mor og invitert selv.

Anonymkode: 8c8d9...bda

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette skjedde oss, jentene hadde avtalt seg i mellom, mens vi hadde ikke mulighet til å ha med oss ei ekstra denne gangen. Jeg syntes det var vanskelig å si «ja, vi skal, men Line kan ikke være med». De skjønte det jo, og jeg syntes nok at det var mer pinlig enn andre hadde syntes, men hadde vi hatt mulighet så hadde vi tatt kontakt med mor og invitert selv.

Anonymkode: 8c8d9...bda

Men om man spør på den måten jeg ville ha gjort, så ligger det i spørsmålet at jeg skjønner at det kan ha vært noe jentene har snakket om sammen. Ingen grunn til at du skulle synes det var pinlig. Og om du synes det er pinlig, så går det over også. Sånn er det å være voksen, vi kommer oss gjennom det. Vi kan ikke slutte å ta kontakt med ting vi lurer på fordi den andre kan synes at det er pinlig. Det er bare å svare noe sånn som at ja, det er nok noe de har snakket om for Emilie hadde nok lyst til å ha Maja med, men det passer ikke denne gangen. Ferdig snakka. Jeg ville selvfølgelig da ha svart at det var det jeg tenkte, men jeg ville bare sjekke. God tur! 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette skjedde oss, jentene hadde avtalt seg i mellom, mens vi hadde ikke mulighet til å ha med oss ei ekstra denne gangen. Jeg syntes det var vanskelig å si «ja, vi skal, men Line kan ikke være med». De skjønte det jo, og jeg syntes nok at det var mer pinlig enn andre hadde syntes, men hadde vi hatt mulighet så hadde vi tatt kontakt med mor og invitert selv.

Anonymkode: 8c8d9...bda

Og derfor ville jeg ha ringt selv i stede for å la jentungen ringe, for for de fleste er det mye enklere å svare nei til en annen voksen enn til et barn.

Skrevet

Hadde naturligvis ikke spurt. Moren ville jo sagt noe på SMS i går om invitasjonen.

Ved å ringe føler hun seg bare presset. 

Anonymkode: e0ba7...458

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...