Gå til innhold

Hva hjelper mot hard mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hjelper mot hard mage? Har en gutt på 6 år som ikke klarer å få ut noe avføring lenger for han sier det gjør så vondt. Er det noe som kan hjelpe? 

Anonymkode: 3161f...78b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En teskje hele linfrø hjelper på min som er 2 år. Kommer ikke ut i dag nødvendigvis, men kanskje i morgen. Også putter jeg bittelitt i yoghurten hans når jeg ser at det begynner å bli harde tendenser (lettvint når han bruker bleie og jeg har oversikt).

Anonymkode: e1403...f74

Skrevet

Kiwi, pære og druer er vel kjent for å få magen igang 

Anonymkode: c9289...dbe

Skrevet

Alle godt modne frukter, linfrø, og svisker kan få fart på systemet. Viktig med nok vann og gjerne litt aktivitet. Går an å massere magen i sirkelbevegelser (med klokka). 

Skrevet

I tillegg er det et godt tips å ha føttene på en krakk når han skal bæsje. Knærne må komme høyere opp enn den vanlige 90 graders vinkelen vi pleier å sitte i ved dobesøk. 

Ellers funker movicol og lactulose. Svisker.

Skrevet

Dulphalac/Lactulose kjøpes reseptfritt på apoteket. Smører tarmen og gjør avf mykere.

Anonymkode: 7a98b...16d

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dulphalac/Lactulose kjøpes reseptfritt på apoteket. Smører tarmen og gjør avf mykere.

Anonymkode: 7a98b...16d

Men er også avhengighetsskapende for tarmen. Vil ikke bruke det som noe annet enn kriseløsning når alt annet er prøvd. 

Skrevet
1 time siden, Optatium skrev:

Men er også avhengighetsskapende for tarmen. Vil ikke bruke det som noe annet enn kriseløsning når alt annet er prøvd. 

Nei, nå tar du feil, det er ikke avhengighetsskapende.

"Laktulose er et avføringsmiddel som mot treg mage som ikke gir risiko for tilvenning"

https://www.apotek1.no/produkter/laktulose-667-mg-ml-mikstur-200ml-921536p

Anonymkode: c9289...dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...