Gå til innhold

Vond korsrygg, ned mot halebein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste uka av ferien har jeg fått så sykt vondt i korsryggen. Jeg har hatt det av og til (sjelden) etter siste fødsel for 12 år siden, men ikke sånn som nå. Tidligere har det gitt seg gradvis, men denne gangen har det bare blitt verre og verre.

Tok to paracet nå, har en feberfølelse i kroppen. Ganske sikker på at den kommer av smerten. I dag kjenner jeg at det går noe ned i den venstre foten også. Jeg blir sprø!!

Noen som har tips til meg, hva jeg bør gjøre? Vi er på biltur, på vei hjem nå. Det innebærer et nytt land daglig, hjemme på tirsdag. Må gå til lege da, men vet ikke om legen kan gjøre noe?

Anonymkode: d91a0...5d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå til legevakten

Anonymkode: f4c97...067

Skrevet

Høres ut som isjias, antagelig har du hovnet opp i ryggen et sted så det klemmer på isjiasnerven.

Ville gått til en kiropraktor når du kommer hjem, de kan som regel hjelpe, og kan de ikke det henviser de deg til røntgen/MR/CT og finner veien videre.

Anonymkode: d4542...e2b

Skrevet

Takker for svar!

Da jeg ikke er i Norge, blir legevakt vanskelig de neste dagene. Jeg tenker jeg må få hjelp når jeg kommer hjem. Kan jeg oppsøke kiropraktor direkte, eller må jeg gå via fastlege?

hi

Skrevet

Du trenger ingen henvisning for å komme inn hos kiropraktor, bare å ringe så får du time. 

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger ingen henvisning for å komme inn hos kiropraktor, bare å ringe så får du time. 

Takk! Da får jeg finne en god kiropraktor når jeg kommer hjem😊👍

Skrevet

I dag gikk jeg etparhundremeter. Jeg følte jeg fikk krampe i hele venstre fot, både legg og lår. Jeg forsøkte å tøye, men til ingen nytte. Etterhvert så jeg at foten ble lett lilla. Det viste seg at det ikke varkrampe, men foten var blitt lett hoven. 

Noen som har opplevd å hovne opp etter vond korsrygg, i foten det "stråler" ned i?

hi

Skrevet

Har du fått blodpropp?

Høres litt merkelig ut dette altså... Jeg har hatt isjias noen ganger, smerter fra korsryggen som har strålt nedover baksiden av rumpe, lår og legg, men jeg har aldri hovnet opp eller blitt blålilla. Men isjias hjelper det gjerne å få presset vekk fra nerven, f.eks ved å ligge på magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...