Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #26 Skrevet 28. juli 2018 Hvis jeg inviterer til et gitt klokkeslett serveres middagen da. Gjestene pleier å komme 10-15 min før, slik at de er klare til å spise til gitt tidspunkt. Når jeg inviterer pleier jeg å høre når det passer å komme, sånn i forhold til jobb og andre ting som kan komme i veien. 16.00 er ofte et passende tidspunkt for mine venner. Serverer maten senest 10-15 min etter gitt tidspunkt. Har hendt at ikke alt har vært 100% ferdig og slikt. Spørs jo også hvem som er invitert, om det er mamma og co som er invitert på nyttårsmiddag (ikke kl 16.00) så pleier mamma ofte å hjelpe til med å få det siste ferdig når de kommer. De kommer somregel 15-20 min før. Anonymkode: c87dd...d7c
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #27 Skrevet 28. juli 2018 Inviterer jeg til middag klokken 16, så serveres middagen ca 30 min senere, pluss-minus. Synes det blir unaturlig å bare stupe til bords når man kommer inn døra. Og vanskelig for gjestene å vite om de skal komme fem,ti minutter eller mer før servering. Anonymkode: 1ba76...e67
Yellow Brick Road Skrevet 28. juli 2018 #28 Skrevet 28. juli 2018 Hos betyr det også at maten serveres 15-20 minutter etter invitasjonstidspunktet, kanskje 30 minutter i helt spesielle tilfeller. Og nei, vi venter ikke på dem som dukker opp 1 time for sent. 5, kanskje opp til 10 minutter for sent er greitt nok - det var vel Wenche Foss, om jeg ikke husker feil, som en gang sa noe om at man burde komme 3-4 minutter for sent, for å gi vertskapet litt ekstra tid. Lager jeg noe helt spesiell mat som må serveres med en gang den er ferdig, inviterer jeg ved å si noe sånn som "Kom klokka fire, maten servert presis kvart over og da må alle være klare til å spise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå