Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #1 Skrevet 28. juli 2018 Saken er at vi har en samværsavtale som ikke har blitt fulgt av han. Årsaken har vært at han har stått i en trasig situasjon og jeg har vært forståelsesfull og gitt han mye «slækk». Men nå har denne situasjonen han stod i roet seg . Men likevel nedprioriterer han datteren sin. Hun er kun 1 år, så hun merker nok ikke noe sånn sett. I løpet av de siste 4 ukene har han hatt henne alene 1 gang og sett henne totalt 5 timer tilsammen. I kveld reiser han 1 uke til Hellas med en kompisgjeng, en tur som ble bestilt i forgårs..når han kommer hjem skal han på en ukes ferie med familien sin før han reiser 4(!) uker på jobb. Når jeg tok opp at jeg er veldig skuffet på vegne av datteren min eksplodere han og mente jeg kunne unne han dette siden han har hatt det så tøft i det siste. Han « truer» med å ta fra meg foreldreansvaret om jeg ikke slutter å mase på han. Tar jeg kontakt med familievernkontoret igjen skal han lage ett helvete for meg. Jeg er helt matt! Har vært så grei mot han og før dette har vi kommunisert så fint og hatt ett flott forhold. Måtte bare blåse ut litt frustrasjon her 😕 Anonymkode: 8fdd5...1ca
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #2 Skrevet 28. juli 2018 Han kan ikke ta fra den foreldreansvaret eller foreldreomsorgen hvis det er det du mener. Høres ut som at det kan være fint at hun begynner i barnehagen(hvis hunkkke har begynt), slik at de kan dokumentere/ vitne til hvor mye du har henne og hvor mye han har henne. Mange truer med slikt, men det blir aldri noe av. Hvorfor skulle han ha interesse av det når han ikke har det nå? Men la det gå denne gangen, og fortsetter det, ser du bort ifra truslene hans og ringer familievernkontoret. Anonymkode: 034d8...cfb
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #3 Skrevet 28. juli 2018 Det høres ut som om dere trenger en ny samværsavtale som tar høyde for jobbreise og at dere begge to har mulighet til feriereiser uten en sur eks. Anonymkode: 3e019...ea9
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #4 Skrevet 28. juli 2018 Haha! Han driter seg ut, og det kan du fortelle ham. Hvordan skal han lage et helvete for deg? Gå til familievernkontoret, og vis at du ikke er redd for ham. «Ta fra deg foreldreansvaret»? Hvordan? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Det vil jo aldri skje, med mindre du er beviselig en elendig mor (ikke fordi jeg tror det). Anonymkode: 3eb3e...fda
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #5 Skrevet 28. juli 2018 Jeg tror det kan være bedre med lite/ingen samvær, fremfor ustabilt samvær. Han er ikke interessert i å tilbringe tid med datteren sin. Det er vondt for deg, og vil være sårende for datteren deres når hun blir eldre. Men ingen grunn til å rosemale en bæsj Anonymkode: a9c7c...e98
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #6 Skrevet 28. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det høres ut som om dere trenger en ny samværsavtale som tar høyde for jobbreise og at dere begge to har mulighet til feriereiser uten en sur eks. Anonymkode: 3e019...ea9 Jobben tar jeg jo høyde for. Men hva med ferie sammen med datteren sin? Jeg har vært helt alene med henne hele ferien. Det gjør meg ingenting, men tenker jo på henne. Jeg taper jo ingenting på at han kjører sololøp hele tiden. Anonymkode: 8fdd5...1ca
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #7 Skrevet 28. juli 2018 Så lenge han er så ustabil er det bedre for datteren din å treffe han sjelden. Hun trenger stabilitet og trygghet i livet sitt, det kan ikke han tilby. Anonymkode: dbb4e...4f8
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #8 Skrevet 28. juli 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jobben tar jeg jo høyde for. Men hva med ferie sammen med datteren sin? Jeg har vært helt alene med henne hele ferien. Det gjør meg ingenting, men tenker jo på henne. Jeg taper jo ingenting på at han kjører sololøp hele tiden. Anonymkode: 8fdd5...1ca Med en ettåring ville det nok ikke vært så smart å ta med ungen en uke på ferie borte fra deg når du er hovedomsorgspersonen, derimot høres det ut som om han burde hatt mer samvær i hverdagen. Anonymkode: 3e019...ea9
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #9 Skrevet 28. juli 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så lenge han er så ustabil er det bedre for datteren din å treffe han sjelden. Hun trenger stabilitet og trygghet i livet sitt, det kan ikke han tilby. Anonymkode: dbb4e...4f8 De har hatt en krangel, men hva er det som skulle tyde på at han er ustabil? Anonymkode: 3e019...ea9
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #10 Skrevet 28. juli 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: De har hatt en krangel, men hva er det som skulle tyde på at han er ustabil? Anonymkode: 3e019...ea9 Han hadde en vanskelig periode der han valgte å ikke se datteren sin ofte. Så prioriterte han en hopp på tur med kompiser, deretter ferie med familie (er ikke ens barn familie?) Med andre ord: Lite kontinuitet og stabilitet i foreldrerollen. Anonymkode: dbb4e...4f8
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #11 Skrevet 28. juli 2018 Hvorfor han er ustabil? Fordi han truer med å ta ungen vekk fra mor. En unge han ikke prioriterer engang. Han er syk i hodet og ikke noe å bruke krefter på. Konsekvens av handling er mindre samvær. Så enkelt og så vanskelig Anonymkode: fc14c...26e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #12 Skrevet 28. juli 2018 Ta fra deg foreldreansvaret slik at han ha ungen selv da? Be familiekontoret kalle dere inn til ny samtale. Forklar at han må betale mer i bidrag om han ikke ser barnet sitt. Satt selv i samme situasjon med min eks og 2 unger. Til slutt gav jeg fan, og orket ikke mase mer. Gav beskjed om at han fikk jobbe for forholdet til barna sine selv. I dag er mine barn voksne. De har nesten ingen kontakt med sin biologiske far. De ser på min nye mann som sin far. Har gjennomskuet sin biologiske far for mange år siden. Anonymkode: f0df8...425
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #13 Skrevet 28. juli 2018 Hsn får du nok mye glede av opp gjennom årene. Grøss og gru. Anonymkode: 53093...181
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #14 Skrevet 28. juli 2018 Takk for støtte. Kan nevne at denne guttungen blir 45 år til høsten. Å prioritere som han gjør ser jeg på som veldig umodent. Jeg har kost meg med ferie sammen med datteren min. Dratt på turer, stranden, gårdsbesøk etc. Han har kun tenkt på seg selv. Anonymkode: 8fdd5...1ca
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #15 Skrevet 28. juli 2018 Du bør nok i det stille ta kontakt med familievernkontoret, og få litt råd. La de dokumentere hvor lite samvær han har hatt og hvorfor. Kan være lurt å ha til seinere.. Anonymkode: d3b49...80a
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #16 Skrevet 28. juli 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Saken er at vi har en samværsavtale som ikke har blitt fulgt av han. Årsaken har vært at han har stått i en trasig situasjon og jeg har vært forståelsesfull og gitt han mye «slækk». Men nå har denne situasjonen han stod i roet seg . Men likevel nedprioriterer han datteren sin. Hun er kun 1 år, så hun merker nok ikke noe sånn sett. I løpet av de siste 4 ukene har han hatt henne alene 1 gang og sett henne totalt 5 timer tilsammen. I kveld reiser han 1 uke til Hellas med en kompisgjeng, en tur som ble bestilt i forgårs..når han kommer hjem skal han på en ukes ferie med familien sin før han reiser 4(!) uker på jobb. Når jeg tok opp at jeg er veldig skuffet på vegne av datteren min eksplodere han og mente jeg kunne unne han dette siden han har hatt det så tøft i det siste. Han « truer» med å ta fra meg foreldreansvaret om jeg ikke slutter å mase på han. Tar jeg kontakt med familievernkontoret igjen skal han lage ett helvete for meg. Jeg er helt matt! Har vært så grei mot han og før dette har vi kommunisert så fint og hatt ett flott forhold. Måtte bare blåse ut litt frustrasjon her 😕 Anonymkode: 8fdd5...1ca Når samarbeidet er så dårlig er det viktig å ha en konkret samværsavtale der det står svart på hvitt når barnet skal til far. Gjør det på familievernkontoret. Noen må ha det helt ned til klokkeslett og hvem som leverer/henter osv. Hadde tatt en tur dit uansett uten faren og fortalt de dette og at han truer med å ta fra deg barnet. Anonymkode: a0b8c...36c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå