Gå til innhold

Når ferien blir en jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har besøkt flere familiemedlemmer i ferien, alle i generasjonen over oss som da er rundt pensjonsalder. 

Alle har forventet at vi bruker mye tid på vedlikehold av husene deres. Vi har selv er litt eldre hus som vi vedlikeholder og vil egentlig ha ferie og være samme med barna og den øvrige familien. 

Er dette vanlig ? Og ja, alle har god økonomi og råd til å leie inn folk om det trengs.

Anonymkode: 9a7bf...ab5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss. Det har jeg hverken opplevd eller hørt om.

Skrevet

Når vi er på hytten hos mor tar vi gjerne et tak. Setter opp et stilas, maler litt, eller noe. Ikke mange timene, men litt. 

Å vedlikeholde gamle hus for familie i ferien syns jeg blir pussig. 

Anonymkode: 9cea4...780

Skrevet

Hvorfor besøker dere folk som bare vil ha hjelp? Eller; hva skjer om dere sier «nei, vi har ferie»

Anonymkode: 9989a...a5c

Skrevet

Dette dreier seg vel og litt om den eldre, nøkterne generasjon som skal gjøre alt selv og så kunne de kanskje like godt satt bort jobben.

Skrevet

At noe av ferien blir brukt til å hjelpe "gamle" foreldre litt, er vel ikke så rart. Hos oss er det i alle fall vanlig at vi hjelper hverandre når det trengs. Det er egentlig en ganske hyggelig del av ferien.

Skrevet
13 minutes ago, Nyttårs barn said:

Dette dreier seg vel og litt om den eldre, nøkterne generasjon som skal gjøre alt selv og så kunne de kanskje like godt satt bort jobben.

Man skal ikke røre formuen!!!

Anonymkode: 8bbe0...d73

Skrevet

Hvis dere i flere uker ferierer gratis hos familie så ser jeg ikke noe i veien for å hjelpe til litt. 

Vi har hjulpet svigermor med å malehytta i sommer. Skulle bare mangle - vi låner jo den nå og da. Gratis ferie for oss og hyggelig å kunne bidra noe tilbake. 

Er dere en dag eller to hos en gammel onkel synes jeg det er litt annerledes. Da bør man kunne være på besøk uten å settes i arbeid. 

Anonymkode: 7d9a2...324

Skrevet

Vil det si at dere har overnattet hos disse menneskene? I såfall, slutt med det. Korte besøk er tingen, ha med kake 

Anonymkode: aff73...9e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...