Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #1 Skrevet 27. juli 2018 Jeg pleier å ta med ungene til en liten lokal lekeplass. Mine barn er 4 og 3år. Hver gang vi er der kommer en gutt på 13 år å vil leke med dem. 4åringen syntes dette er greit til en viss grad. Jeg tror 13-åringen er litt ensom og han er nok litt umoden for aldere . Samtidig er han er luring. 13 åringen vil gjerne bestemme leken men min eldste lar heldigvis ikke dette skje. Han styrer sitt eget løp og gjør sine ting. Hun på 3år er ikke interessert i å bli med denne gutten å observerer alt på avstand. poenget er at denne gutten kan være litt sleip. Han kan sette ungene (min eldste og andre) opp mot hverandre. Oppfordre de til å kaste sko på hverandre, dytte osv. Dette er selvfølgelig ikke greit å vi har tatt 13-åringen på det. Han fortsetter likevell i det skjulte. Hvordan håndtere situasjonen? Si at han er for stor for å leke med ungene? Gutten kommer hver gang. Han bor i en av sosialboligene ved lekeplassen så jeg tenker at det kanskje er ting som er litt utfordrende. Han har ett språkbruk som ungdom flest, som mine små barn ikke trenger å høre. Anonymkode: 81474...adc
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #2 Skrevet 27. juli 2018 Er du døvstum? Eller veik? En av de må det være, siden du ikke kan klare å sette grenser. «Du må gjerne leke med dem, men jeg vil ikke høre noe om at de skal kaste ting på hverandre, være stygge med hverandre eller slike ting. Dere får leke hyggelig sammen!» Anonymkode: f1839...0c9
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #3 Skrevet 27. juli 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du døvstum? Eller veik? En av de må det være, siden du ikke kan klare å sette grenser. «Du må gjerne leke med dem, men jeg vil ikke høre noe om at de skal kaste ting på hverandre, være stygge med hverandre eller slike ting. Dere får leke hyggelig sammen!» Anonymkode: f1839...0c9 Er du venneløs og sliter i sosiale settinger? Døvstum faktisk, er det ett Nytt skjellsord? Veik?er du født på 1800-tallet? Du må gjerne diskutere videre men jeg ser meg for god til å diskutere videre med deg. Ha en flott dag. Anonymkode: 81474...adc
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #4 Skrevet 27. juli 2018 Tror jeg hadde prøvd å styre unna at de leker sammen i det hele tatt. Hva skal en 13-åringen med en 4-åringen å gjøre? Anonymkode: a08af...81c
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #5 Skrevet 27. juli 2018 Ville ikke latt dem leke sammen. Hva i all verden ser en 13-åring i å leke med 3-4 åringer?! Det er da ikke normalt! Anonymkode: d4d87...b08
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #6 Skrevet 27. juli 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du venneløs og sliter i sosiale settinger? Døvstum faktisk, er det ett Nytt skjellsord? Veik?er du født på 1800-tallet? Du må gjerne diskutere videre men jeg ser meg for god til å diskutere videre med deg. Ha en flott dag. Anonymkode: 81474...adc Noe må det jo være, når du ikke klarer å sette grenser for en 13-åring som herjer med ungene dine? Anonymkode: f1839...0c9
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #7 Skrevet 27. juli 2018 1 minute ago, Anonym bruker said: Noe må det jo være, når du ikke klarer å sette grenser for en 13-åring som herjer med ungene dine? Anonymkode: f1839...0c9 Det er ikke så lett å sette grenser for noen helt uten sosiale antenner. Det er jo du et godt eksempel på, hehe Hi, jeg ville vært veldig på gutten og signalisert at han ikke var kjempevelkommen Anonymkode: f79fd...87b
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #8 Skrevet 27. juli 2018 Mener dere virkelig at gutten skal avvises? «Signalisere at han ikke er kjempevelkommen»? Drøyt... Du som voksen har et ansvar om å si fra om hva som er OK lek og ikke. Enkelt og greit. Anonymkode: f5560...660
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #9 Skrevet 27. juli 2018 Hvis han fortsetter med dette, etter en advarsel, så hadde jeg sagt rett ut, at pga hans oppførsel, så ønsker jeg ikke at han skal leke med mitt barn, og bedt han finne på noe annet. Det kan godt hende han er ensom og har noen utfordringer, men de små barna må uansett beskyttes. Anonymkode: 31510...e4f
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #10 Skrevet 27. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke så lett å sette grenser for noen helt uten sosiale antenner. Det er jo du et godt eksempel på, hehe Hi, jeg ville vært veldig på gutten og signalisert at han ikke var kjempevelkommen Anonymkode: f79fd...87b Joda. Man skal bare være klar på hva man mener. Anonymkode: f1839...0c9
Yellow Brick Road Skrevet 27. juli 2018 #11 Skrevet 27. juli 2018 Jeg tror jeg ville ha prøvd å blitt litt kjent med denne 13 åringen for å prøve å finne ut om han har det bra og hva som gjør at han gjerne vil leke med 4 åringen. Og så ville jeg tatt på meg oppdragerrollen og forklart ham hvordan han må oppføre seg for å være med i leken.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #12 Skrevet 28. juli 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Tror jeg hadde prøvd å styre unna at de leker sammen i det hele tatt. Hva skal en 13-åringen med en 4-åringen å gjøre? Anonymkode: a08af...81c Enig. Dette er jo en form for manipulering, som ikke småungene har noen form for glede av. Anonymkode: 0d674...bbe
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #13 Skrevet 28. juli 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Er du venneløs og sliter i sosiale settinger? Døvstum faktisk, er det ett Nytt skjellsord? Veik?er du født på 1800-tallet? Du må gjerne diskutere videre men jeg ser meg for god til å diskutere videre med deg. Ha en flott dag. Anonymkode: 81474...adc Du har ikke hørt ordet døvstum? Da mangler du nok endel annet også. Som evnen til å intervenere når ungene dine overkjøres. Anonymkode: d1c38...951
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #14 Skrevet 28. juli 2018 Jeg sa til de eldre nabobarna her at hvis de inkl egen unge ikke kan leke ordentlig uten bråk og ugang så kan de faktisk ikke få leke sammen. Sånn er det. Jeg sier ifra om noe er ugreit og hva som er lov og ikke lov hos oss(ungene er fra forskjellige kulturer). Du kan jo si det? Og be 13 åringen huske på at de er barnehagebarn, og må deretter regulere språkbruk og lek. Og ikke gi han muligheten til å forsette i det skjulte. Hvor langt unna er de for deg? Be 4 og 3 åringen din om å holde seg i nærheten. La ikke de gå så langt unna at du ikke ser og hører de hele tiden. De er så små ennå at det burde de vært uansett.. Anonymkode: e1044...5d2
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #15 Skrevet 28. juli 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har ikke hørt ordet døvstum? Da mangler du nok endel annet også. Som evnen til å intervenere når ungene dine overkjøres. Anonymkode: d1c38...951 Hun har nok hørt om døv stumme. Hun har muligens ikke møtt voksne mennesker som bruker det som et skjellsord. Anonymkode: 0621b...e70
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #16 Skrevet 28. juli 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun har nok hørt om døv stumme. Hun har muligens ikke møtt voksne mennesker som bruker det som et skjellsord. Anonymkode: 0621b...e70 Døv, blind, lam i bakhodet, hemma, tilbakestående, mongo - alle gode negativt beskrivende ord. Anonymkode: d1c38...951
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #17 Skrevet 28. juli 2018 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Døv, blind, lam i bakhodet, hemma, tilbakestående, mongo - alle gode negativt beskrivende ord. Anonymkode: d1c38...951 Gode negativt beskrivende ord... Virkelig? Mener du for alvor at å bruke handicap som skjellsord er vanlig/normalt? Når man trodde at man hadde hørt alt! Anonymkode: 0621b...e70
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #18 Skrevet 28. juli 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun har nok hørt om døv stumme. Hun har muligens ikke møtt voksne mennesker som bruker det som et skjellsord. Anonymkode: 0621b...e70 Døvstumme* Anonymkode: 8da6f...cd5
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #19 Skrevet 28. juli 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Døvstumme* Anonymkode: 8da6f...cd5 Ja, jeg såg det etter at jeg hadde postet 🙈 mitt håp var at poenget mitt likevel var forståelig. Anonymkode: 0621b...e70
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2018 #20 Skrevet 28. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hun har nok hørt om døv stumme. Hun har muligens ikke møtt voksne mennesker som bruker det som et skjellsord. Anonymkode: 0621b...e70 Det ble jo ikke brukt som skjellsord? Men å være døvstum er jo en god unnskyldning for å ikke kunne si ifra. Anonymkode: f1839...0c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå