Gå til innhold

Hvor mye spiser du hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser du? Er du nøye på hva du spiser?

Anonymkode: 02d97...7ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser to måltider om dagen. Starter med lunsj ca kl 12, med et helt fat med grønnsaker, omelett og en halv skive med smør og honning. 

Middag er ca kl 17. Ferske grønnsaker med kjøtt/fisk/kylling og saus/smør/fløte eller rømme.. 

(og i sommer har jeg stund innpå med is 😱😱)

Anonymkode: 8be82...1ee

Skrevet

Ja, det er jeg nøye på. Må ned i vekt og spiser max 1600 kalorier om dagen

Anonymkode: 07a66...2d3

Skrevet

Spiser 1-1,5 brødskive med egg eller annet pålegg til frokost. 1 glass melk.

Når jeg er på jobb spiser jeg somregel 1-2 brødskiver med leverpostei eller skinkeost i løpet av formiddagen. Stortsett kun vann å drikke.

Når vi har vært på ferie eller nå når det er så varmt, så spiser jeg sjelden annet enn 1 is på formiddagen.

Spiser normal middag, ikke spesielt fokus på grønnsaker, men prøver å ha grønnsaker til hver dag.

Litt avhengig av hva og hvor sent vi har spist middag, så kan jeg ta meg ei skive/knekkebrød/yoghurt eller noe enkelt til kvelds.

Drikker stortsett vann til og mellom måltider. I sommer har det blitt litt mer saft/juice/brus.

Er ikke veldig nøye på hva jeg spiser, men unngår å spise flere is i løpet av en dag og lignende. Spiser heller ikke mer middag bare fordi det var så godt og sånn, det kunne jeg gjøre før.

Anonymkode: e1bce...aea

Skrevet

Akkurat nå er jeg nøye. Lever på 1200 kcal og går ned minst en kilo i uka. Da må det jeg spiser være bra, med riktig fett, varierte proteiner osv. Vanligvis, når jeg ikke slanker meg, er jeg ikke så nøye. Da blir det plass til tomme kalorier i tillegg.

Anonymkode: bf12c...24a

Skrevet

Når jeg slanker meg passer jeg godt på hva jeg spiser. 

Lunsj: Skyr 

Middag: Liten tallerken av hva enn som er til mat (måler opp kalorier)

Kveld: Yoghurt med musli eller to knekkebrød

+ frukt i mellomtiden. 

Drikker ingen kalorier og spiser ingenting svært kalorifullt.

Uten at jeg slanker meg (når jeg havner uttpå for å si det sånn). Da spiser jeg frokost, lunsj, middag og kveld. Så stapper jeg innpå med småspising innimellom som jo er grunnen til at jeg har for mange kilo ekstra. 

Anonymkode: dd146...cc6

Skrevet

Frokost: 3 skiver med pålegg, te og melk/juice.

Lunsj: enten en stor salat med bønner, fetaost eller lignende eller 3 skiver eller 5 knekkebrød med pålegg, gjerne et egg eller avocado.

Middag: vanlig porsjon med enten fisk, kylling eller vegetar.

Kveldsmat: 2-3 skiver med pålegg, eventuelt en skål gresk yoghurt med frukt/bær eller en skål havrefras med melk. 

Som mellommåltider spiser jeg frukt, oliven, kjeks en gang i blant, smoothie eller yoghurt. 

Aner ikke hvor mange kalorier det utgjør, spiser til jeg er mett. 

Anonymkode: 5eff5...63c

Skrevet

Til hverdags spiser jeg som regel en banan eller en yoghurt til frokost.

To knekkebrød og litt frukt/ grønnsaker til lunsj.

og normal porsjon med det vi har til middag. 

Spiser bare kvelds om jeg har vært på trening, ellers blir jeg ikke sulten igjen fra middagen.

Jeg drikker stort sett bare kaffe, vann og farris. Men er altfor glad i godis så blir som regel en sjokolade eller annet snop hver dag.. 

Har aldri slanket meg i hele mitt liv. Er 168 høy og veier 58 kg. 

Anonymkode: 3a04e...01a

Skrevet

Ca 2 skiver til frokost med skinke, leverpostei eller ost. (I 7-tiden.)

Ofte det samme til lunsj (i 11-12 tiden)

Middag er dom regel 100 gram fisk eller kjøtt, ris/pasta/poteter, saus og grønnsaker ca kl 17.

Av og til to rugsprø med pålegg til kveldsmat i 20-21 tiden hvis jeg et sulten. 

Veier 10 kg for mye og vil gjerne ned, men klarer ikke å kutte ut vin, potetgull og snop på fredag og lørdagskveldene. 

😬

Anonymkode: 1f075...482

Skrevet

veldig dårlig på og spise dessverre nå i varmen, frister ikke, blir max 1 eller 2 ganger og bare dritt mat. begynner med shaken min i 3 uker fra tirsdag av

Anonymkode: ba846...7f1

Skrevet

Er gravid og sliter med å få i meg nok. Men ca 1 skive til frokost, en barneporsjon middag og et knekkebrød til kvelds.. 

Anonymkode: cdc4c...8b4

Skrevet

Jeg teller aldri kalorier, da det ikke forteller noe om matens kvalitet eller næringsinnhold . Mitt hovedfokus er at maten skal gi kroppen mest mulig næring. 

Jeg spiser når jeg er sulten og stopper når jeg er mett. Spiser ca 95 % sunt. 

I sommer har jeg kun spist en butikk-is, ellers kun den isen jeg lager selv om består av sunne ingredienser. 

Frokost består alltid av smoothie bestående av to avokado, en halv banan, litt kokosmelk, tre eggeplommer, spinatkubber, mct-olje og lecithin. Deler smoothien med barnet. Starter alltid dagen med ett glass vann bestående av saften fra sitron og most ingefærrot.

Vekta mi har vært konstant i ca 5 år 😊 Har vært friskt i 14 mnd, heller ingen forkjølelse . Dette til tross for at mange i min omgangskrets har vært syke flere ganger . 

Anonymkode: b9af7...b9c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg teller aldri kalorier, da det ikke forteller noe om matens kvalitet eller næringsinnhold . Mitt hovedfokus er at maten skal gi kroppen mest mulig næring. 

Jeg spiser når jeg er sulten og stopper når jeg er mett. Spiser ca 95 % sunt. 

I sommer har jeg kun spist en butikk-is, ellers kun den isen jeg lager selv om består av sunne ingredienser. 

Frokost består alltid av smoothie bestående av to avokado, en halv banan, litt kokosmelk, tre eggeplommer, spinatkubber, mct-olje og lecithin. Deler smoothien med barnet. Starter alltid dagen med ett glass vann bestående av saften fra sitron og most ingefærrot.

Vekta mi har vært konstant i ca 5 år 😊 Har vært friskt i 14 mnd, heller ingen forkjølelse . Dette til tross for at mange i min omgangskrets har vært syke flere ganger . 

Og jeg er overvektig, spiser dårlig og trener aldri, men allikevel har jeg ikke vært syk siden 2013 da jeg hadde en mild forkjølelse til tross for barnehagebarn og mann som har hatt flere omganger med sykdom i året. Betyr deg at dårlig kosthold er å anbefale eller har det noe med gener og immunforsvar å gjøre?

Anonymkode: 19a02...a7e

Skrevet

Spiser skjevt og mye feil. Spiser lunsj og middag hver dag da, men lunsj blir ofte noe hastverk mens jeg jobber ved pulten. Sjokolade eller noe annet crap ved overtid. Som det er endel av. Har grønnsaker til middag. Er ofte så sliten ar jeg ikke orker noe særlig middag og så blir jeg fysen på noe til kvelden.... Er ikke tykk eller overvektig, men likevel rimelig råtten innvendig

Anonymkode: e7562...3e1

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg er overvektig, spiser dårlig og trener aldri, men allikevel har jeg ikke vært syk siden 2013 da jeg hadde en mild forkjølelse til tross for barnehagebarn og mann som har hatt flere omganger med sykdom i året. Betyr deg at dårlig kosthold er å anbefale eller har det noe med gener og immunforsvar å gjøre?

Anonymkode: 19a02...a7e

At kosthold har stor betydning for helse er det ingen tvil om. Man blir hva man spiser . Likevel tror jeg at det er en kombinasjon av mange faktorer: kosthold, søvn, fysisk aktivitet, hvor mye sol man får (d-vitamin), psykisk helse, litt genetikk. Ifølge lege Sara Gottfried kan gener skrus "av" eller "på" avhengig av hvilken livsstil man har

Skrevet

Frokost: 2-3 hjembakte knekkebrød + kaffe og vann

Lunsj: stort sett omelett på 2 egg med chili, squash eller det jeg måtte ha + salat/ avokado/ tomat el 

mellommåltid: gresk yoghurt med valnøtter og frukt/ bær+ bittelitt honning

middag: kjøtt/ fisk + mye grønnsaker 

spiser ikke kveldsmat, men har ofte en liten ting til kaffen ( liten sjokoladebit, litt is el)

Teller aldri kalorier, mer opptatt av mesteparten av det jeg putter i meg skal være bra for kroppen min. 

Anonymkode: b0c81...00c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...