Gå til innhold

Foreldre som sender 16-17 åringer alene til Kos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slåssing som filmes og deles er dessverre blitt et fenomen blant ungdommer, de avtaler tid og sted og samles for å slåss. De har ikke kontroll, og det er bare flaks at utfallet foreløpig ikke har vært fatalt i ungdomsmiljøet her. 

Foreldrene er veldig ofte på hytten, eller på andre måter opptatt med sitt i helgene. Selv om vi som jobber med ungdommene på skolen melder hjem - igjen og igjen - at fyll og slåssing er et stort problem. 

Anonymkode: 240e9...c31

Skrevet

Jøss, kommende russ vil vel si at de begynner i tredje klasse denne høsten og er 18 i år så jeg trodde det bare var noen få som fyller sent på året som ikke var 18 enda. Når det da står at flere var under 18 og du sier de var helt nede i 16 år er det ganske sykt... 

Har en 17-åring selv, som begynner i 2.klasse til høsten, og noen sydentur alene før han blir myndig er helt uaktuelt! 

Kan til dels skjønne de foreldrene som har barn født i desember, når alle klassekameratene som er født tidligere på året skal dra, men jeg hadde nok uansett ikke slipt ungene mine angårde altså (heldigvis ikke noe jeg med januar og februarbarn må ta stilling til) 

Anonymkode: 738af...014

Skrevet

Klarer ikke komme på noe som kunne fått meg til å slippe ungene mine på sydentur alene før de er 18 år (helst senere selvfølgelig). Jeg bodde riktignok alene fra jeg var 16, men så festet vi ganske hardt også til tider. Jeg overlevde jo, men det var vel mer pga. flaks enn noe annet. Jobben min som mor er å være motvekt til alle "lure" ideer man får i den alderen, og å slippe opp litt etter litt etter hvert som de blir klare til å takle nye utfordringer. Selvfølgelig må de få gjøre egne erfaringer og feil, men det får være grenser for hvor uansvarlig man skal være.

Anonymkode: dbf3d...2bb

Skrevet

Håper disse har lært seg en skikkelig lekse. Jævla drittunger. 

Anonymkode: dcdd1...c14

Skrevet

Jeg kan lett slippe mine avgårde på interrail i den alderen, har gjort det uten problemer, men sydentur for å feste hadde aldri skjedd. Man må jo se an hvilke barn man har. 

Skrevet

Dette er jo bare naive foreldre. Akkurat som mine. De skrøt rundt om hvor ansvarsfull jeg var osv. De trodde jeg var et slikt barn/ungdom de kunne sende rundt uten problemer. Uff blir nesten trist av å tenke på at det går an å bli lurt så hardt. 

Har selv en tenåring nå og skal ikke være en av de foreldre som si er "Mitt barn ville aldri funnet på det" naivt!

Anonymkode: e73a8...745

Skrevet

Men disse er da ikke 16-17 år gamle.
Det er de som blir russ til neste år, er ikke de rundt 18, og har kan jo ikke foreldrene holde dem tilbake siden de er myndige

Anonymkode: 9ea22...b0c

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men disse er da ikke 16-17 år gamle.
Det er de som blir russ til neste år, er ikke de rundt 18, og har kan jo ikke foreldrene holde dem tilbake siden de er myndige

Anonymkode: 9ea22...b0c

Det står i artikkelen at flere er under 18 år, så jeg regner med de er 17-åringer som blir 18 i løpet av høsten.

Anonymkode: 738af...014

Skrevet

Jeg synes ikke synd på dem. De måtte ha vist om konsekvensene. Man begynner ikke bare å slåss på en øy i Hellas (avtalt slagsmål) og ikke tenke på at det kan komme konsekvenser! 

Anonymkode: 02157...3c8

Skrevet

Jeg ser de er sluppet ut, jeg skulle gjerne sett de satt lenger.  Håper de har fått seg en lærepenge,  men tipper de er av typen som skyver skyld over på andre og tar minimalt med ansvar selv.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slåssing som filmes og deles er dessverre blitt et fenomen blant ungdommer, de avtaler tid og sted og samles for å slåss. De har ikke kontroll, og det er bare flaks at utfallet foreløpig ikke har vært fatalt i ungdomsmiljøet her. 

Foreldrene er veldig ofte på hytten, eller på andre måter opptatt med sitt i helgene. Selv om vi som jobber med ungdommene på skolen melder hjem - igjen og igjen - at fyll og slåssing er et stort problem. 

Anonymkode: 240e9...c31

Ja inspirert av Skam fikk jeg jeg høre av en representant for politiet her jeg bor. 

Mange foreldre drar på hytta og turer i helgene og lar barna (ungdommene) være hjemme alene.

Skrevet
På 27.7.2018 den 17.26, amandine skrev:

Jeg ser de er sluppet ut, jeg skulle gjerne sett de satt lenger.  Håper de har fått seg en lærepenge,  men tipper de er av typen som skyver skyld over på andre og tar minimalt med ansvar selv.

Det skal vi ikke se bort i fra, nei. Allerede nå har jo avisene også begynt å vri det over på ungdommenes klage på at de ble behandlet for tøft av politiet, og at "jeg" eller "han jeg kjenner" var ikke der for å sloss... stakkars uskyldige som ble blandet inn...  

Jo, de ble sikkert behandlet tøffere enn norsk politi ville ha gjort, men det må man jo ta høyde for når man er i utlandet. Ingen er drept, ingen alvorlig skadet, etter det jeg har lest, så da har de ikke fått mer enn de fortjente, mener jeg. 

Skrevet

16 og 17 åringer vet godt hva de gjør, her jan ikke foreldrene skyldes på

Anonymkode: b8c33...fa9

Skrevet

Skjønner ikke hva den slåssingen skal være godt for. Er det virkelig nødvendig å slåss mot andre russ??  

Leste nå at noen følte seg utrygge der, vel de er jo med og skaper dette selv. 

Anonymkode: f3f8d...711

Skrevet

Hadde ikke sendt ned min 19 åring alene en gang 😳😅 

Anonymkode: d7bc2...c98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...