Gå til innhold

Leveringstid 1-3 dager - leser du det samme som meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg at nettbutikken klarer å levere varen til meg i løpet av 1-3 dager. 

Men, i dette tilfelle betydde det fra de leverer varen fra seg, postgangen var derimot noe annet. 

Jeg synes det er misvisende å da skrive leveringstid 1-3 dager. 

Noen andre synspunkter ?

Anonymkode: 5c998...08d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leser det som deg.

Bestilte noe torsdag morgen, hadde det i postkassen fredag (norsk nettbutikk med 1-3 dagers levering).

Anonymkode: b20f0...f32

Skrevet

Jeg tolker det slik som nettbutikken forklarer: 1-3 dager er tiden de trenger på å pakke og sende varen. Postgangen kommer i tillegg. Og posten bruker den tiden de vil, så det kan gå et par dager eller et par uker. Men nettbutikken kan da ikke holdes ansvarlige for at posten somler?

Kanskje de kunne slengt på en setning om at postens leveringstid kommer i tillegg eller noe.

Skrevet

Jeg leser at de sender det fra seg om 1-3 dager, også kommer postgangen i tillegg.

Anonymkode: 87684...ace

Skrevet

Jeg leser det som det tiden det tar før jeg har varen.

i de fleste tilfeller er det ikke spesifisert at de sender med posten. Kan like gjerne være postnord, dhl osv. De bør vite hvor lang tid transportøren bruker på å levere pakken. Man kan ikke skylde på at posten «somler» da de har angitt hvor land tid døde f.eks skal bruke på å levere en servicepunkter.

Anonymkode: d2b3b...357

Skrevet

Absolutt misvisende. I beste fall er de ikke klar over ordbruken og hvordan folk vanligvis forstår ordet "levering", i verste fall spekulerer de i det for å fremstå som noen som leverer raskt.

Anonymkode: 701b3...80a

Skrevet

jeg leser det som deg - altså at varen er hos meg ila 1-3 dgr

Skrevet
2 minutter siden, **snuskeluska** skrev:

jeg leser det som deg - altså at varen er hos meg ila 1-3 dgr

Enig!

Skrevet

Det står virkelig leveringstid, ikke pakketur eller forsendelsestid. Leveringstid betyr tiden det tar å levere det til kunden.

At bedrifter praktiserer noe annet burde ikke vært lov.

Anonymkode: 3c4e4...83b

Skrevet

Når det står leveringstid 1-2 uker, betyr det da at nettbutikken har 1-2 uker på seg til å få sendt varen????

Butikkene skriver det samme, men med forskjellig betydning . 

Det samme med 5 virke dager, da kommer varen etter 5 virkedager.

synes ikke det er godt nok når de bare gjetter at kunden skal vite...

Anonymkode: a6be7...d39

Skrevet

Når de bruker "leveringstid" så bør det være tiden det tar for varen å komme frem tenker jeg. Noen opererer med "Sendes innen x dager", og da blir det noe annet.

Anonymkode: a5d4b...8ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...