Gå til innhold

Min store sorg er at jeg har fått herpes 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er ikke sånn at jeg er noen tøs heller. Har virkelig ikke hatt meg med mange, men har likevel vært uheldig med en partner, en som heller ikke er typen til å ha seg med mange. 

Klart man bør bruke kondom. Men så gjorde vi ikke det. Vår egen feil.

Men nå har jeg levd med dette over 1 år. Jeg er singel og ønsker meg kjæreste. Det er da det er så himmelsk pinlig å må fortelle hva jeg har. Jeg har hatt rundt 4-5 utbrudd siden jeg fikk det. Det er ganske ofte. Noen slipper unna med kun førstegangsutbrudd. 

Har en stor crush pågående nå. En utrolig fin og ordentlig fyr. Jeg er så redd han vil se ned på meg når jeg forteller om sykdommen. Var meningen vi skulle møtes denne helgen og endelig leve ut romansen. Så fikk jeg selvsagt nytt utbrudd i går og nå kan jeg ikke ha sex før sårene ner grodd og til meg tar det 1-2 uker alt etter hvor stort såret blir. Tror ikke jeg er den som har de verste utbruddene, har sett bilder på nett som er helt ekstreme. 

Leser så mye om dette. Det er veldig, veldig vanlig å ha herpes. Mange har det uten å få symptomer til og med. 

Likevel er det flaut. Det er vondt og hindrer en i å ha sex. Det er kjipt. Veldig kjipt. 

Flere her som kan dele sine tanker om temaet. Kanskje som har det selv?

Anonymkode: 0c880...058

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!Jeg fikk herpres når jeg var 22 år. Det var sååå grusomt vondt!! Jeg strevde desverre i flere år før det gikk bort for godt. Jeg drev mest med hjemme behandling. Det var vonde åpne sår.

Jeg fortalte det aldri til noen. Hadde ikke sex eller kjæreste på flere år pga dette. Så "mistet" mange år desverre..Nå er jeg 30 år og har akkurat født et barn. Under svangerskapet ble jeg plutselig plaget med underlivet. De tok masse tester på sykehuset å fant ut at jeg hadde spor til herpes fortsatt i kroppen. Tenk det, 8 år etter? Skjønner ikke at det kan være Så vanskelig å bli kvitt. 

Har desverre ingen gode råd. Men min dypeste medfølelse.

Hvor lenge har du kjent han? Tenker at du kan fint fortelle det face to face når dere har blitt godt kjent. :) Masse lykke til! 

Anonymkode: eda07...111

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei!Jeg fikk herpres når jeg var 22 år. Det var sååå grusomt vondt!! Jeg strevde desverre i flere år før det gikk bort for godt. Jeg drev mest med hjemme behandling. Det var vonde åpne sår.

Jeg fortalte det aldri til noen. Hadde ikke sex eller kjæreste på flere år pga dette. Så "mistet" mange år desverre..Nå er jeg 30 år og har akkurat født et barn. Under svangerskapet ble jeg plutselig plaget med underlivet. De tok masse tester på sykehuset å fant ut at jeg hadde spor til herpes fortsatt i kroppen. Tenk det, 8 år etter? Skjønner ikke at det kan være Så vanskelig å bli kvitt. 

Hvor lenge har du kjent han? Tenker at du kan fint fortelle det face to face når dere har blitt godt kjent. :) Masse lykke til! 

På nett står det at man har det livet ut, det forsvinner ikke helt fra kroppen, men at veldig mange opplever å ikke få så mange utbrudd. Håper det kan bli mindre etterhvert hos meg også. Farlig hvis man har det under fødsel, men dette gikk bra hos deg? Jeg er ferdig med barn da jeg er passert 40. 

Jeg har ikke kjent han så lenge, og har som sagt ikke møtt ham ennå. Tenker jeg ikke sier noe på chat, men venter til vi kan snakke face to face. Hvis han er så moden som jeg håper på så vil han nok forstå. Og uansett er det greit å vente med sex til vi er enda bedre kjent. Er bare så innmari ekkelt. Men ærlig det vil jeg være. Ved herpes er det ikke lovpålagt å fortelle, men etisk er det likevel på sin plass. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På nett står det at man har det livet ut, det forsvinner ikke helt fra kroppen, men at veldig mange opplever å ikke få så mange utbrudd. Håper det kan bli mindre etterhvert hos meg også. Farlig hvis man har det under fødsel, men dette gikk bra hos deg? Jeg er ferdig med barn da jeg er passert 40. 

Jeg har ikke kjent han så lenge, og har som sagt ikke møtt ham ennå. Tenker jeg ikke sier noe på chat, men venter til vi kan snakke face to face. Hvis han er så moden som jeg håper på så vil han nok forstå. Og uansett er det greit å vente med sex til vi er enda bedre kjent. Er bare så innmari ekkelt. Men ærlig det vil jeg være. Ved herpes er det ikke lovpålagt å fortelle, men etisk er det likevel på sin plass. 

Har også herpes tror jeg, har aldri fått det undersøkt, da jeg aldri har hatt utbrudd når jeg har fått time hos legen. Men ifølge det jeg har prøvd å lese om det, så er det det. 
Har hørt at det finnes noe som kan smøres på, og muligens noen tabletter som kan tas forebyggende med en gang man merker utbrudd.
Selv er jeg ikke veldig plaget, har kanskje utbrudd 2-4 ganger i året. Har hatt det i 15 år tror jeg. Jeg får også oftest utbrudd hvis mannen har vært litt ivrig i senga, penetrert uten at jeg har vært våt nok, og av den grunn fått litt sår. Mannen har også, så vi vi kan også smitte hverandre hvis han ikke har oppdaget at han har utbrudd.

Når jeg tenker meg om nå, så er det lenge siden jeg har hatt utbrudd, har muligens hatt 1 gang i løpet av det siste året, men kan også hende jeg ikke har hatt utbrudd siste året.

Med ny partner, så bør man el uansett gå litt rolig frem, og ikke dure frem med sex på første date. Etter hvert så er vel kondom også lurt å bruke de første gangene? Om du synes det er teit/flaut med kondom, så sier du bare at du ikke går på prevensjon, så det er nok lurest. Og at du må få time hos legen sånn at du får ordnet det, så vet han hvorfor det drøyer i hvert fall. Er lov å komme med slike hvite løgner.

Anonymkode: 6a71b...42b

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at herpesvirus blir man aldri kvitt? De vil alltid ligge latent i nervegangliene og kunne gi utbrudd når som helst resten av livet. Det vil du aldri bli kvitt. 

Anonymkode: 8d5a7...d6d

Skrevet

Det er også mulig å smitte partner selv om man ikke har utbrudd. Dessverre. Jeg fikk det av min samboer, han var åpen om det da vi møttes, men vi trodde begge at det var trygt utenom utbruddene. Det var fryktelig vondt første gang jeg fikk det, etter det er det mindre plagsomt. Har ikke utbrudd så ofte, så tenker ikke så mye på det. Vi er sammen fortsatt, og skulle det bli slutt, så tror jeg ikke jeg ønsker en ny partner, i alle fall ikke på mange år. Men om det skulle skje, så forteller jeg det så fort det blir aktuelt. 

Anonymkode: 4cb98...465

Skrevet

Min store sorg er at jeg har blitt smittetav kjønnsvorter... fikk det på samme måte som deg.. av en jeg stolte på.. har ikke ligget med noen siden og blir ikke kvitt vortene heller... fryser de bort og nye dukker opp.. har hatt de i over 2 år nå og ingenting jeg har prøvd funker.. ikke aldara, ikke lavkarbo, ikke å slutte å snuse... De hælene er der fortsatt... føler de ødelegger livet mitt... vil av og til bare ta livet av meg fordi jeg er dømt til et liv alene... hadde det ikke vært for barna så hadde jeg aldri orket mer..

Anonymkode: aa327...93b

Skrevet

Jeg er dronninga av herpes ! Haha. Uff. Jeg fikk det av en gutt da jeg var ungdom. Har blitt verre hos meg. Jeg får alltid utbrudd før menstruasjon. Nå har jeg glemt å ta zovirax / aceclovir forebyggende. Gjør j.. vondt. Det hjelper å smøre på xylocain salve du får kjøpt på apoteket. Ikke ta på mye, jeg blir ofte kvalm med for mye. 

Jeg måtte jo fortelle mannen min om sykdommen da vi ble sammen. Men han er en fin fyr, så han tok det fint han. 

Hadde utbrudd da jeg gikk gravid begge gangene, " heldighvis" hadde jeg katastrofrekeisersnitt begge gangene , så barna har ikke blitt smittet. 

Snakk med han du. Er han en god tur , viser han forståelse 😊

Anonymkode: 6cd1c...6ed

Skrevet

Tenk om det hadde vært aids 

Anonymkode: d5119...4ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...