Gå til innhold

Tenåringer og grenser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når må deres tenåringer være i seng om sommeren. Tenker når dere selv skal på jobb. 

Hva forventer dere av vennene til deres tenåringer når de er på besøk? 

Anonymkode: 595e6...04a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine tenåringer er 14 og 17 år og styrer leggetid selv, men jeg vekker de kl 12 på formiddagen for jeg synes ikke de trenger snu døgnet helt.

Vennene forventer jeg ikke noe annet av enn at de møter blikket mitt og sier hei.

Anonymkode: 17fab...258

Skrevet

Mine er snart 13 og snart 18.

Eldste bestemmer akkurat selv, han har verken innetid eller leggetid, men jeg forventer at han sier fra omtrent når han kommer hjem/evt hvis han ikke kommer hjem. Når vi legger oss forventer jeg også at han demper musikken og ikke snakker høyt/roper med besøk eller venner på nett.

Vennene forventer jeg at de hilser på meg når de kommer/er på besøk og at de ikke bråker etter vi har lagt oss når de drar hjem (har ingen restriksjoner på at venner skal være ute av huset når vi legger oss)

13 åringen må pusse tenner og være klar for legging når vi legger oss. Får heller ikke lov å bråke. Får styre selv når hun faktisk legger seg/sovner. Vekker henne i 11-tiden når jeg er hjemme på formiddagen.

Vennene hennes forventer jeg også at hilser på meg når de er på besøk, og at de forholder seg til våre regler. 

Anonymkode: a540b...584

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når må deres tenåringer være i seng om sommeren. Tenker når dere selv skal på jobb. 

Hva forventer dere av vennene til deres tenåringer når de er på besøk? 

Anonymkode: 595e6...04a

Sengetid styrer de helt selv. Venner forventes å gjøre som mine, dvs følge skikken der de er, som alle andre mennesker. 

Skrevet

Les boken De utrolige årene. Om tenåringer

Anonymkode: 113e5...52b

Skrevet

mine 16 og 19 styrer dette helt selv nå som det er ferie. 16 åringen legger seg stort sett mellom 01-03 og sover til 12-15 tiden, mens storebror legger seg mellom 01-05, han drar i millitæret slutten av august, så han tilbringer mye tid med venner og kjæreste nå

Anonymkode: c67cf...9aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...