Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #1 Skrevet 26. juli 2018 Vil ha noe sommerlig, er en kontorjobb. Tenkte sorte sko til uten sokker såklart Anonymkode: e047e...038
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #2 Skrevet 26. juli 2018 Ville absolutt hatt svarte bukser, ikke hvite. Fin topp Anonymkode: ec54e...1d8
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #3 Skrevet 26. juli 2018 Føler det blir veldig mørkt med sort bukse til den toppen? Anonymkode: e047e...038
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #4 Skrevet 26. juli 2018 2 minutes ago, Anonym bruker said: Føler det blir veldig mørkt med sort bukse til den toppen? Anonymkode: e047e...038 Og det er vel greit? Hvite bukser er for fritid Anonymkode: ec54e...1d8
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #5 Skrevet 26. juli 2018 Nei, det var ordentlig kjærring. Ta på en enkel hvit t-skjorte og sorte bukser eller skjørt. Pynt med et enkelt halskjede og matchende armbånd Anonymkode: 3b13c...f57
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #6 Skrevet 26. juli 2018 Ikke hvite bukser. Toppen er helt klart for gjennomsiktig for et intervju, og får åpen bak ved rygg bak skuldre. Det betyr ikke at du ikke kunne gått med dette på jobb, men altså ikke på et intervju før du vet kleskoden på stedet. Jeg ville valgt sorte/mørke bukser, vet skjørt. Lys bluse/topp siden det er sommer men ikke noe gjennomsiktig. Det bør dekke skuldre/rygg og mage og ikke ha for dyp utringning. Du vil ha fokus på deg og dine kvalifikasjoner - ikke kropp og klær. Anonymkode: 06b96...d2a
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #7 Skrevet 26. juli 2018 Dropp den hvite buksa og finn en topp hvor solskillet rundt halsen ikke vises. Anonymkode: a5e12...7a7
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #8 Skrevet 26. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dropp den hvite buksa og finn en topp hvor solskillet rundt halsen ikke vises. Anonymkode: a5e12...7a7 Enig med deg. Jeg synes forøvrig ikke at den buksa passet sammen med den toppen uansett Anonymkode: e23b5...713
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #9 Skrevet 26. juli 2018 Kommer an på hvilke jobb det er. Som saksbehandler, lærer, fabrikkarbeidere øl går det sikkert greit. Skal du søke jobb som advokat, hvilken som helst lederstilling, rektor, økonom, revisor osv bør du kle deg mer formelt. Anonymkode: 01a06...9a8
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #10 Skrevet 26. juli 2018 Antrekket er helt greit. Men det er veldig uformelt. Noe man går med til hverdags. Sånn sett passer det på et kontor, men kanskje ikke i en intervjusituasjon? Jeg hadde ikke valgt det på intervju. Anonymkode: d874b...9cd
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #11 Skrevet 26. juli 2018 Kommer nok litt an på jobben. Men enig med dem som sier nei til buksa. Anonymkode: e0710...5f0
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #12 Skrevet 26. juli 2018 I denne varmen hadde jeg valgt svart pencil skjørt som rekker til kneet. Og en hvit bluse med korte ermer, som ikke er for utringet. Så hadde jeg hatt svarte pumps med hæl til, trenger ikke å være høye hæler. Anonymkode: 14a91...fe6
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #13 Skrevet 26. juli 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Kommer an på hvilke jobb det er. Som saksbehandler, lærer, fabrikkarbeidere øl går det sikkert greit. Skal du søke jobb som advokat, hvilken som helst lederstilling, rektor, økonom, revisor osv bør du kle deg mer formelt. Anonymkode: 01a06...9a8 Dette tenkte jeg også. Jobber selv i offentlig sektor som leder og ansetter ofte folk. Anonymkode: 30e02...92a
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #14 Skrevet 26. juli 2018 Den buksa var alt annet enn kledelig til fasongen din, og med mindre du er 50 år bør du revurdere toppen også. Den er skikkelig kjerring. Hvit bukse er bare nei nei nei. Hvis du har mulighet hadde jeg gått innom et sted med god kundeservice og fått litt hjelp til å finne klær som passer fasongen din bedre. Anonymkode: 96491...5f6
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #15 Skrevet 27. juli 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Den buksa var alt annet enn kledelig til fasongen din, og med mindre du er 50 år bør du revurdere toppen også. Den er skikkelig kjerring. Hvit bukse er bare nei nei nei. Hvis du har mulighet hadde jeg gått innom et sted med god kundeservice og fått litt hjelp til å finne klær som passer fasongen din bedre. Anonymkode: 96491...5f6 Tullebukk. Hun har nydelig fasong. Men håper det er en skygge og ikke solskade? Hadde tatt på sort bukse til. Anonymkode: eba3e...adb
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #16 Skrevet 27. juli 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Tullebukk. Hun har nydelig fasong. Men håper det er en skygge og ikke solskade? Hadde tatt på sort bukse til. Anonymkode: eba3e...adb Hun sa da ikke at det var noe galt med fasongen hennes, men at buksa ikke passet henne, og jeg er enig med henne i det Anonymkode: e23b5...713
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #17 Skrevet 27. juli 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Tullebukk. Hun har nydelig fasong. Men håper det er en skygge og ikke solskade? Hadde tatt på sort bukse til. Anonymkode: eba3e...adb ikke noe galt med fasongen, men hun trenger vel ikke ha en bukse som ser ut som om den er sprayet på vel. Anonymkode: 6ec4c...1db
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #18 Skrevet 27. juli 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Tullebukk. Hun har nydelig fasong. Men håper det er en skygge og ikke solskade? Hadde tatt på sort bukse til. Anonymkode: eba3e...adb Jeg sa ikke et ord om fasongen, jeg sa at buksa ikke kledde henne. Hun ser ganske normalvektig og fin ut, og det finnes tusen andre plagg som ser mye mye bedre ut. Åletrange lyse bukser må man nesten være fjorten for å kle, evt 90 uten tanke for hva man kler. Anonymkode: 96491...5f6
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #19 Skrevet 27. juli 2018 Vil du ha noe sommerlig tar du en enkel kjole eller skjørt og bluse. Aldri hvit bukse annet enn til fritid. Jeg personlig ville nok valgt en litt mørk bukse, f.eks blå, sandaler og en bluse/skjorte med kort arm. Anonymkode: a3591...68e
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #20 Skrevet 27. juli 2018 Buksen synes jeg var grei, men jeg ville valgt en mer dekkende overdel, og ikke musefletter. Anonymkode: cecc6...038
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #21 Skrevet 27. juli 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Den buksa var alt annet enn kledelig til fasongen din, og med mindre du er 50 år bør du revurdere toppen også. Den er skikkelig kjerring. Hvit bukse er bare nei nei nei. Hvis du har mulighet hadde jeg gått innom et sted med god kundeservice og fått litt hjelp til å finne klær som passer fasongen din bedre. Anonymkode: 96491...5f6 Herregud nå må dere gi dere. Vi ansetter ikke folk ut fra om de har god klessmak eller ikke. Så lenge de kler seg normalt er det ok. Det er faktisk kompetansen vi er ute etter. Anonymkode: 30e02...92a
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #22 Skrevet 27. juli 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud nå må dere gi dere. Vi ansetter ikke folk ut fra om de har god klessmak eller ikke. Så lenge de kler seg normalt er det ok. Det er faktisk kompetansen vi er ute etter. Anonymkode: 30e02...92a Men hvis kompetansen er liik vil jeg heller ansette en som har kledd seg ordentlig til en kontorjobb enn en som ser ut til å ha kledd seg til en kountryfestival i Trøgstad.. Anonymkode: 3b13c...f57
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #23 Skrevet 27. juli 2018 Herregud - dere er i mitt hode gale nesten alle sammen! Kan da ikke ha fokus bare på antrekk vel? Tror faktisk ikke de fleste som ansetter måler opp og ned på klærne jeg altså - og dessuten vil det uansett være ulike meninger blant de som intervjuer også. Vi kan da virkelig som voksne ha så fokus på det ytre? Skjønner godt at dagens unger/unge kjenner på mye press. Anonymkode: 674de...dcc
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #24 Skrevet 27. juli 2018 Sist jeg var på intervju hadde jeg på meg lyse jeans, hvit enkel bommustopp og grå blaser. De uttråkkede joggiser bekymret meg litt, men jeg fant ikke bedre sko i farten. Jeg fikk tilbud om jobben. (Akademisk stilling i privat nærlingsliv) Gangen før hadde jeg sorte jeans, grønn strikkegenser, brunt kamelhårskjerf og dr Martens boots. (Dette var vinter) Jeg fikk tilbud om jobben. Jeg hadde kledd meg i klær som for meg var komfortabel og ikke tok mitt fokus av hva jeg var der for å gjøre. Lykke til på intervju! Anonymkode: eaec8...59b
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #25 Skrevet 27. juli 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvis kompetansen er liik vil jeg heller ansette en som har kledd seg ordentlig til en kontorjobb enn en som ser ut til å ha kledd seg til en kountryfestival i Trøgstad.. Anonymkode: 3b13c...f57 Du virker ikke særlig opptatt av det faglige? HI skal på intervju til kontorjobb, ikke catwalk. Anonymkode: 30e02...92a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå