Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Alltid hatt et stort ønske om flere barn. Har god økonomi og stort hus. Ikke en belasting for noen andre på noen måte. Så til saken kort fortalt. Uplanlagt gravid som 18 åring. Barnefar stakk i fet barnet ble født. Var deretter bare meg og barnet. Traff så det jeg trodde var drømmemannen som snart, 23 åring. Vi flyttet sammen etterhvert og dette ble far i huset. Jeg ble derav gravid på prevensjon, valgte å beholde og fikk 7 år mellom barna. Ønsket kjapt å få en til. Men så viste det seg at han hadde vært utro.. jeg klarte ikke å tilgi og var tvunget å gå videre. Nå står jeg her noen år etter..... har hatt noen små kjærester imellom, men aldri blitt samboer eller slått meg til ro da jeg ikke har følt at det var ‘rett. Nå møtte jeg ‘denne følelsen for snart ett år siden... vi bor sammen nå, han flyttet inn for 1 mnd siden.. barna mine er ca 14 og 6 år.. kjæresten min ønsket Veldig at vi skal få barn sammen... jeg ønsker flere barn jeg og... eneste er at selv om jeg ønsker, virkelig ønsker å være med denne mannen, vet jeg ikke for sikkert at det faktisk blir oss. Han har et barn de før. Vir timesvis i fly fra oss, men han gjør det beste utav det og er verdens beste far. Bør jeg få et barn med han, eller bør jeg få et på en annen måte? (Adoptere...vente osv) saken er det av jeg er 34, han er 38...så tiden går her. Og ønsker ikke ALT for stor alder mellom barna. Jeg kan som sagt ta meg av alle barna alene på alle hold skulle det komme til det. Samboer ønsker barn Nå. Jeg og på mange måter, samtidig ikke( ikke ØNSKELIG selvsagt å sitte alene..) selv om jeg klarer det og barne ønsket faktisk er mye høyere enn frykten for akkurat det å være alene.. takk for innspill.:) Anonymkode: 285c3...339
Nyttårs barn Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Det er heller ingen av oss andre som har garantier for fremtiden. Om du vil ha flere barn og mannen din er en god far for sitt barn og dine(her ville jeg tatt en god kikk) så er det da ingenting i veien for å få barn ilag. Jeg ville allikevel ha ventet litt mer enn dette året for å gi det litt tid.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 Et forhold som har vart i underkant av et år er jo ganske så kort. Å vente et-to år til vil bare gi dere muligheten til å bli bedre kjent. Evt hva med en runde parterapi? (Sunt å få verktøyene før det blir krise) Selv ville jeg i allefall investert alt jeg kunne for å gi barna stabilitet videre. Nyforelsket-fasen er ikke tiden for å ta de store avgjørelsene i livet. Anonymkode: 584c7...bf5
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2018 #4 Skrevet 25. juli 2018 Gå gjerne for et barn til, men etter kun én mnd som ssmboere??? Det er altfor tidlig i min bok! Anonymkode: 8063e...518
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2018 #5 Skrevet 25. juli 2018 Altfor tidlig etter at man har bodd sammen i 1 måned. Vent litt! Det er ikke kult å sitte som alenemor for 3 barn som man har fått med 3 forskjellige menn. Anonymkode: fd1c4...c4a
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2018 #6 Skrevet 25. juli 2018 Du planlegger jo ikke ditt tredje barn med en tredje far etter en mnd som samboere! Ærlig talt, bruk hodet ditt. Anonymkode: 29fe2...3b5
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2018 #7 Skrevet 25. juli 2018 Vent litt du. Du har ingen hast mtp alderen din enda.Han enda mindre. Aldersforskjellen på barna dine blir allerede "for stor" til at de kan leke sammen eller ha glede av samme type ferieaktiviteter, så det er heller ikke et argument å legge i vektskålen for å få et barn nå. Det hørest ut som om du er en oppegående dame som ønsker deg et barn til, men ikke for enhver pris. Bruk den fornuften og bo sammen med kjæresten din et års tid til før du begynner å planlegge et barn. Du spurte hva jeg ville gjort. I teorien ville jeg gjort dette. Anonymkode: d9487...dae
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2018 #8 Skrevet 25. juli 2018 Jeg sier peis på. Alderen din tatt i betraktning så ville jeg ikke ventet. Er selv 37 og har prøvd på "et siste" barn i nesten 2 år. Har på denne tiden mistet 3 ganger. Nå er jeg livredd for at det er for sent pga alderen, da jeg ikke har blitt gravid det siste året. Et forhold kan man aldri garantere at vil fungere. Noen går fra hverandre etter å ha levd i et bra forhold i mange år. Anonymkode: 1d94d...3f7
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2018 #9 Skrevet 25. juli 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du planlegger jo ikke ditt tredje barn med en tredje far etter en mnd som samboere! Ærlig talt, bruk hodet ditt. Anonymkode: 29fe2...3b5 Man kan gjerne planlegge sånt tidlig i forholdet, men man trenger ikke å gå igang med planen før et par år senere. Anonymkode: 73862...ff1
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2018 #10 Skrevet 25. juli 2018 Vent litt. Nyt at det bare er dere. Anonymkode: 05345...e4b
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #11 Skrevet 26. juli 2018 Å få barn etter 1 år som kjærester og 1 mnd som samboere er rett og slett idioti. Du er ikke så gammel at dette haster, og du høres jo ganske fruktbar ut. Ingen har selvsagt garantier for fremtid, men med to tidligere barn har du større grunn til å sikre deg fremover. Anonymkode: bd48e...c99
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2018 #12 Skrevet 27. juli 2018 Viser seg desverre at jeg nok egentlig ikke er så fruktbar.. Av alle disse årene er det ca 2 år jeg har gått på prevensjon. Og for å sette det på spissen har jeg da allså gått 100 år uten å alikevel ikke blitt gravid i 99,7% av all denne tid. Litt skremmende nå. 😑 Mannen kjente keg en god tid før vi ble kjærester. Så vi er ikke helt ferske selv om. Samtidig ser jeg fordelen ved å ha litt mer tid i forkant. Er så usikker her. Vil liksom ikke forhaste meg helt heller, samtidig vil jeg ikke kaste bort tid, eller miste sjansen på å klare å bli gravid.. Bare noen tanker fra meg. Og takk for tilbakemeldinger dere damer:) Mvh hi. Anonymkode: 285c3...339
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2018 #13 Skrevet 31. juli 2018 På 25.7.2018 den 9.29, Anonym bruker skrev: Jeg sier peis på. Alderen din tatt i betraktning så ville jeg ikke ventet. Er selv 37 og har prøvd på "et siste" barn i nesten 2 år. Har på denne tiden mistet 3 ganger. Nå er jeg livredd for at det er for sent pga alderen, da jeg ikke har blitt gravid det siste året. Et forhold kan man aldri garantere at vil fungere. Noen går fra hverandre etter å ha levd i et bra forhold i mange år. Anonymkode: 1d94d...3f7 Er det med samme mann? Gikk det lang tid med det/de andre barna før de satt? Så trist å høre at du har mistet så mange ganger. Får dere nå hjelp da i den forbindelse? Håper spiren din sitter snart❤️ Hi Anonymkode: 285c3...339
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2018 #14 Skrevet 31. juli 2018 På 25. juli 2018 den 1.59, Nyttårs barn skrev: Det er heller ingen av oss andre som har garantier for fremtiden. Om du vil ha flere barn og mannen din er en god far for sitt barn og dine(her ville jeg tatt en god kikk) så er det da ingenting i veien for å få barn ilag. Jeg ville allikevel ha ventet litt mer enn dette året for å gi det litt tid. Dette. 34 og 38 er faktisk ikke SÅ gammelt. Anonymkode: 50f59...08c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå