Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har bestemt at vi skal få katt. Hva bør jeg tenke på og hva trenger vi av utstyr? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kattedo, matskål, vannskål, litt leker, bur og kanskje en seng eller teppe. Tenk gjennom kastrering, chipping og vaksinering. 

Katter har ikke fullt utviklet retningssans før 8-12 mnd så de bør være inne til da etter min mening men vet mange er uenige med meg i det.

Kattunger trenger mye aktivisering og sosialisering men de er herlige :)

Anonymkode: 565f8...6c8

Skrevet

Gi ormekur og flåttmiddel (i flåttområder)regelmessig. Ha den til helsesjekk med vaksinering 1 gang i året. Steriliser/kastrer den før den får gå ut på egenhånd. Sjekk om forsikring kan være greit. Chip den.

Du trenger ikke så mye utstyr

- skåler til mat og vann - du kan godt bruke noe du allerede har. Min hadde stålskåler som sto i stativ litt over bakken
- soveplass, du kan kjøpe egen seng/hule, men det funker fint med noen tepper som du allerede har, som den kan krølle seg godt inn i. Anbefaler ikke fleece for det er noe herk å få hår av
- noe å leke/aktivisere med
- reisebur som kan brukes når dere skal kjøre
- anbefaler å ha flåttpinsett hvis dere bor i et område med mye flått
- dokasse hvis det er aktuelt
- en plass som den får ligge i fred

Noen katter liker kattestativ så de kommer litt opp i høyden, min ville ikke se på sitt engang 😆 Det er absolutt ikke noe man må ha, men kan være gøy for katten.

Anonymkode: 129fd...fac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...