Gå til innhold

Hva hadde du gjort? Samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksen har 3 barn sammen. Vi gikk fra hverandre for 3 år siden. I løpet av disse årene har våre barn blitt introdusert for ny partner i snitt annenhver mnd hos far. Da vi gikk fra hverandre var minste bare noen få mnd gammel, eldste var 3. 

Eldste begynner på skolen i år, og jeg synes det er mye styr rundt samvær. De er fortsatt små. Far har nå (igjen?) møtt drømmedama. Hun har også 3 barn. Nå ønsker de at far bytter samværshelg så de får barnefri helg sammen. Dvs at barna mine skal bo med 3 andre barn og 2 voksne. De har som sagt møtt nærmere 20 damer med og uten unger disse 3 årene, og nå skal de igjen ha 4 nye mennesker i hus de få gangene de ser faren sin (annenhver helg). 

Far har 3 soverom så de to minste deler rom i dag. Den nye dama har sine mest, de er hos faren sin annenhver uke + 1 ukedag. Dvs at hennes barn skal bo der mens mine barn er på besøk. 

De møttes for 2 mnd siden.

Hadde du byttet helg, eller hadde du sagt nei for å skåne barna?

Anonymkode: 3e5b8...512

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde skånet barna. Far trenger en tur på familievernkontoret for å lære litt om barns behov for trygghet og stabilitet. Jeg har tilbakeholdt samvær fra far, av samme grunn, med full støtte fra familievernkontor. 

Han kan besøke barna hos deg, men besøke far når de ikke er der. Og så kan de introduseres stille og rolig som man SKAL gjøre.

Anonymkode: fa5bf...db4

Skrevet

Har de flyttet sammen?

Det er ikke bare at de vil ha frihelg sammen da, og den andre helgen hvor begge har barna sine er de hver for seg?

Om de faktisk har flyttet sammen tror jeg en time på familievernkontoret hadde vært det rette, for å veilede far litt.

Anonymkode: 96ef3...e64

Skrevet

Som skilt far for noen år siden kjenner jeg denne situasjonen godt. Man tenker i sitt enkle sinn at dette er jo topp for alle. Jeg har nå erfart at dette blir helt feil for barna. De vil ha tid med pappaen sin og bare han. Barna ønsker mest av alt stabilitet og trygghet i sin nye hverdag som skilsmissebarn. 

Anonymkode: 05c1a...e3d

Skrevet

Altså, nå som de har flyttet sammen uansett så får man da bare tro at det vil holde en stund. Med så mange barn til sammen kan jeg forstå at de ønsker en barnefri helg innimellom. Jeg hadde nok etterkommet dette ønsket jeg. Barna tilpasser seg dette fort de. Far kan jo ta med sine egne barn på egne aktiviteter, og ellers er det ikke ondskapsfulltnå må lære seg å tilpasse seg en ny familie. Sånn er nå situasjonen for mange i dag. 

Anonymkode: f1ec2...617

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har de flyttet sammen?

Det er ikke bare at de vil ha frihelg sammen da, og den andre helgen hvor begge har barna sine er de hver for seg?

Om de faktisk har flyttet sammen tror jeg en time på familievernkontoret hadde vært det rette, for å veilede far litt.

Anonymkode: 96ef3...e64

De har flyttet sammen ja. Og som nevnt så møttes de for 2 mnd siden og barna har møtt 20 stk til nå. Så tviler på at denne personen er så veldig spesiell. 

Ved flere anledninger har mellomste begynt å gråte fordi han ikke vil til pappa.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, nå som de har flyttet sammen uansett så får man da bare tro at det vil holde en stund. Med så mange barn til sammen kan jeg forstå at de ønsker en barnefri helg innimellom. Jeg hadde nok etterkommet dette ønsket jeg. Barna tilpasser seg dette fort de. Far kan jo ta med sine egne barn på egne aktiviteter, og ellers er det ikke ondskapsfulltnå må lære seg å tilpasse seg en ny familie. Sånn er nå situasjonen for mange i dag. 

En ny familie? Du fikk med deg at de er introdusert for minst 20 partnere? Selv om han ikke har bodd med disse andre så har de sovet over hver helg, dvs at barna mine har møtt 20 damer og sikker 8 unger. De blir venner med disse barna, som plutselig ikke dukker opp lengre fordi nå er det et annet barn og en annen dame sin tur. 

Det er aldri ro der. 

Skrevet

Jeg hadde sagt at hvis de fortsatt er sammen om en viss tid (f.eks. 2 mnd), så kan vi vurdere det da, så barna får litt tid til å venne seg til den nye dama først. Mye kan tydeligvis skje på den tiden, og i såfall så er jo problemet løst.

Anonymkode: b61fd...358

Skrevet

Dessverre kommer du ingen vei med å protestere på det og nekte samvær. Selvom dette absolutt ikke er ideelt.. Du får fortsette å gjøre en god jobb og være den stabile i ungenes liv. Men hvordan far velger å leve livet sitt har vi mødre ingenting å si på. Tro meg. Snakker av erfaring. 

Anonymkode: ab73b...44e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dessverre kommer du ingen vei med å protestere på det og nekte samvær. Selvom dette absolutt ikke er ideelt.. Du får fortsette å gjøre en god jobb og være den stabile i ungenes liv. Men hvordan far velger å leve livet sitt har vi mødre ingenting å si på. Tro meg. Snakker av erfaring. 

Nå har jeg ikke nevnt noe om å sabotere, kutte ut samvær el.l. 

Jeg lurer på om andre ville byttet helg. 

Og jo, jeg kjenner flere som har mistet samvær pga ustabilitet for ungene. Uten at det er et mål for meg.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bullshit. Jeg har vært i samme situasjon, og har holdt barnet hjemme med støtte fra alle kanter. Barnet beste kommer først!

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bullshit. Jeg har vært i samme situasjon, og har holdt barnet hjemme med støtte fra alle kanter. Barnet beste kommer først!

Det tror jeg ikke noe på. Folk fengslet for mord får ha samvær. At far skifter damer oftere enn andre skifter truser er ikke grunn nok. Men det ble vel ikke tatt til retten? 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg ikke noe på. Folk fengslet for mord får ha samvær. At far skifter damer oftere enn andre skifter truser er ikke grunn nok. Men det ble vel ikke tatt til retten? 

Så lenge barnets behov ikke blir møtt, og det er beviselig, så er det fullt mulig. Men, man kan ikke NEKTE samvær. Derimot kan man for eks avtale at samvær skal være ved mor eller annet. 

Jeg kunne for eksempel bevise at barnet tok skade av fars ustabile hjemmemiljø med nye partnere og «stesøsken». Så er det ikke noe problem å holde barnet borte.

Skrevet

Uff så lei situasjon HI. Tror jeg ville drøyd det med å akseptere et bytte for å se om forholdet fremdeles varer om noen måneder, men om de holder sammen så må de nesten få ha samværshelg samtidig.

Anonymkode: d6f2b...08c

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt bytte av helg så kjapt. Far burde forstå det med tanke på tidligere forhold. Og dere skulle vært på familievernkontoret. Fatter ikke at noen foreldre kan introdusere barna for nye partnere med en gang. Vet flere som holder på sånn. Det er synd i barna som ikke vet om de ser denne nye personen neste gang de kommer eller om det er enda en ny da!

Anonymkode: 53f16...150

Skrevet

Tenk på barna, ikke ny partner

Anonymkode: 7e6da...9e9

Skrevet

Jeg hadde ikke byttet helg. Hadde ikke lagt til rette for idiotoppførsel. Far har vel ikke krav på å bytte helg.

Anonymkode: 0ccdf...9bc

Skrevet

Som noen andre her skrev, ville jeg sagt at om de fortsatt er sammen om 2 mnd, så kan dere bytte helg da. 

Anonymkode: dad26...f2d

Skrevet

Hadde ikke byttet helg før de hadde holdt sammen minst 6mnd- 1 år. 

Anonymkode: 818d4...73a

Skrevet

Hadde ikke byttet helg. Da vil du utsette barna for flere brudd i relasjoner, tenk om de holder mer enn et år eller to, før  det blir slutt, da rekker de kanskje å bli venner og glad i den nye familien. Hvis de ikke varer så lenge så er det jo lite poeng i å bli kjent. Ville sagt at barna har behov for faren sin, og ikke flere lekekamerater. Å at om det er tre andre barn der samtidig så vil jo samværet være veldig reget av at alle de andre som bor der. Dessuten har sikkert disse andre barna da overtatt noe av rommene

Anonymkode: 8cd56...48a

Skrevet

Hadde selvsagt ikke byttet helg.

Skrevet

Ikke bytt helg. Var i samme situasjon selv hvor far byttet damer ganske så ofte og ville bytte hver gang han traff drømmedama. Til slutt orket ikke ungene å være hos han, da andre barn tok over rommene deres og nye å forholde seg til minst 1 gang i året!

Og drar han deg til retten, så har du alt på din side. Vant frem med samme problemstilling!

Anonymkode: 4490d...7fa

Skrevet

Du skal se at hvis du ikke vil bytte helg så gjør den nye damen det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...