Gå til innhold

Sex etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føde mitt tredje barn for tre uker siden. De to andre fikk jeg tidlig i tyveårene og var da aktiv med fjellturer og yoga (var student med et hav av tid). Er nå 35 og klemt fast i tidsklemma mellom oppfølging av barn og jobb og bilkjøring. Har altså mye mindre tid enn før og er langt fra hverken ung eller aktiv lengre. Og jeg er så nervøs for at jeg er slapp og vid og udelikat i skjedemuskulaturen! Kan lett knipe strålen når jeg tisser, gjør litt knipeøvelser daglig og likevel altså denne vaginale sex-angsten. 

Hvordan var det for dere etter fødsel? 

Anonymkode: 7f65b...c27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser keg fremkomme som en usikker fjortisnog det er akkurat spot on slik det føles:-) Ljuger til samboer om «voldsom infeksjonsfare» selv om jeg egentlig er klar for sex, fordi jeg fornemmer at underlivet mitt er alt annet enn digg å trenge inn i😬 Føler meg som ei stor omvendt bøtte der nede 🙈

Anonymkode: 7f65b...c27

Skrevet

Hadde samme angsten etter førstefødte, ventet 6 uker. Mannen sa at han ikke merket forskjell, men jeg tror det var en hvit løgn ;) uansett, han syntes det var godt og det gikk seg til etterhvert. Var mest at keg selv syntes det var veldig lite digg å føle meg vid i starten 🙈 

Anonymkode: 26584...dc9

Skrevet

Ingen føler seg vel så veldig delikat 3 uker etter fødsel? Man har vel nok å tenke på, om ikke sex skal være en greie enda det også. Er vel anbefalt å vente til etter 6 ukers kontrollen. Selv husker jeg ikke hvor lenge vi ventet, det var ikke et stort tema særlig tidlig i allefall.

Du får fortsette med knipeøvelser, er jo viktigst nå rett etter fødsel, men man blir jo aldri ferdig med knipeøvelser. Jeg kniper hver gang jeg husker på det. (er 13 år siden sist fødsel)

Anonymkode: 1a91d...b9c

Skrevet

Etter nr en fikk jeg fødselsskade (rift grad 3 og rektalprolaps), så da ventet jeg lenge (1år) mest pga det mentale antagelig. Men hadde også østrogen mangel så slimhinnene var såre.

Etter 5år var det mentale ved det (følelsen av å være «ekkel») over, og barn nummer to kom for 9mnd siden. 

Fødsel nr 2 var fantastisk. Og jeg var frisk og sprek, og på lekeplassen med eldste allerede neste morgen. 

Kåt etter 14dager, men ventet til renselsen var over (og man føler seg litt mer fresh) og det tok ca 8uker. Gikk fint, med masse glidekrem (skjøre slimhinner mens jeg ammer ). Han påstår at jeg er trangere en noen gang. Jeg følte meg «åpen», men det går seg jo til... Nå etter 9mnd er det ganske normalt igjen. 

Men jeg liker ikke at han stirrer meg mellom bena likssom...så har sex med dempet belysning (blir vel egentlig oftest bare en kjappis bakfra over vasken på badet, når man har to barn som løper rundt 😅🙈), og ikke oralsex riktig enda kjenner jeg ;) 

(er 36år, hvis det har noe å si)

Anonymkode: f91e2...250

Skrevet

jeg hadde sex etter 3 uker, gikk super, veldig godt og ikke vondt

Anonymkode: 1d855...5ab

Skrevet

Fødte mitt 4 barn for 4 mnder siden. Grudde meg litt jeg også men jeg kjennte med fingre først om alt var ok🙄 og det var det😅 hadde sex etter ca 16 dager etter fødsel og samboer sier att jeg var trangere en før men det er sikkert fordi eg har vert veldig flink og trene der nede😅 

Anonymkode: d3930...291

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...