Gå til innhold

Angst og feber? Kan det ha en sammenheng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter en del med angst for tiden og har gjort det i en ganske lang stund. Jeg har også hatt veldig mye feber, særlig de siste seks månedene. Jeg kan gå fra ingen feber til rimelig høy temperatur, som regel mellom 39-40 grader. 

Har forsøkt å Google litt, men det virker som om angst generelt sett ikke skal kunne utløse feber, som jo er logisk nok i seg selv. Jeg har derimot vært feberfri i noen dager nå, men nå er temperaturen igjen oppe på 39 grader. Jeg synes det er litt snodig, særlig fordi jeg er veldig plaget med angst i dag. Jeg tror nemlig selv at temperaturen kommer til å synke så snart jeg ikke er alene igjen (er alene i to døgn, det er tøffere enn forventet og utløser angsten), men jeg vet selvfølgelig ikke om det er tilfelle. Det er bare påfallende at jeg har opplevd tilsvarende ved flere anledninger. 

Noen med lignende erfaringer? 

Anonymkode: a1e0f...6c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men en kollega hadde det som deg og det var borreliose. 

Anonymkode: d573c...ad9

Skrevet

Det sies at det ikke skal gå, men jeg får det. Jeg får angst, blodsukkeret begynner å tulle (har ikke diabetes) og så får jeg feber. Roet jeg meg ned og spiser, så synker temperaturen igjen. Veldig rart. 

Hadde utelukket andre ting hos lege da, var jeg deg. 

Anonymkode: caa91...6f8

Skrevet

Stress og slitenhet kan utløse feber. Vil kanskje tro at angst både stresser deg og gjør deg sliten 

Anonymkode: 70e34...39a

Skrevet

Ja, legene klarer ikke helt å forstå hvorfor jeg har feber så ofte (jeg får tett oppfølging grunnet komplekst sykdomsbilde). Det skal nevnes at jeg går på en antibiotikakur for noe annet nå, så det er ikke utelukket at det spiller inn i akkurat dette tilfellet, da, men jeg har altså feber flere ganger per måned. 

Vet jo i utgangspunktet at man ikke skal kunne få feber av angst, og i hvert fall ikke høy feber, men jeg må innrømme at jeg har tenkt tanken flere ganger - for det kommer påfallende ofte samtidig. Det kan selvfølgelig bare være tilfeldig, slik jeg også skrev i hovedinnlegget. 

Jeg tviler på at jeg har blitt bitt av flått, men kan jo alltids nevne det slik at det kan utelukkes. 

Anonymkode: a1e0f...6c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...