Gå til innhold

Enda en mann på ferie..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele familien er på ferie i utlandet. Vi låner, som så ofte før, foreldrene mine sin leilighet i Sør-Europa. Den ligger i sentrumskjernen av en liten by, disponerer basseng og i gåavstand til strand. Ungene er godt kjent her, så alt er helt perfekt!

MEN, tenåringene syns det er stas å spise lunsj på en asiatisk restaurant eller på Mc Donalds. I tillegg går de innom typisk syden-butikker og shopper (ikke mye, men noen småting her og der). De bruker sine egne penger. De føler seg nok "rike", for de får jo mye for pengene. Mannen holder på å klikke på dem. Han er rett og slett småhissig!! Kan si til dem, med sint stemme "Vi har ikke dratt på ferie for at dere skal hå på Mc Donalds" eller "Vi har ikke kommet hit for at dere skal kjøpe den dritten!". Så blir jeg irritert på han, for jeg mener det ikke er en Big deal. De bruker sine oppsparte penger, og de koser seg. 

Mannen er videre irritert på at de ikke tar initiativ til å finne på noe hele familien. Jeg prøver å forklare han at tenåringer ikke er helt der, og det er helt normalt. Så nå går mannen rundt og furter... mener at vi er en dysfunksjonell familie, siden tenåringene ikke tar initiativ til at familien skal på strandtur sammen ol. 

Jeg er litt der at dette er helt normalt? At ferie også kan være å slappe av, uten særlige planer?

Arrgh altså!! Takke meg til den siden for tidvis utblåsning😂

Anonymkode: 48458...002

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt og mannen din trenger å jekke seg ned. Si til ham «Det eneste som ødelegger denne ferien, er ditt elendige humør og lave terskel for alt ungene finner på. Alle andre er superhappy, og du oppfører deg som en idiot. La de være tenåringer og slutt å fremstå som en gammel gubbe»

Anonymkode: 405eb...3fc

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt normalt og mannen din trenger å jekke seg ned. Si til ham «Det eneste som ødelegger denne ferien, er ditt elendige humør og lave terskel for alt ungene finner på. Alle andre er superhappy, og du oppfører deg som en idiot. La de være tenåringer og slutt å fremstå som en gammel gubbe»

Anonymkode: 405eb...3fc

Han har fått tydelig beskjed, ja😉!

Nå har han tatt seg ei kald øl på terrassen, så tror han koser seg litt han og. 

På en måte forstår heg frustrasjonen hans og, da han selv vokste opp med ei psykisk syk mor. Faren var mye fraværende, da han jobbet langt borte. Jeg tror faren takket ja til den jobben for å holde ut...

Mannen har et slags rosenrødt og romantisk syn på hvordan en familie bør være, og dette ser han jo støtt og stadig på sosiale medier også. Da blir nok den helt vanlige familien vi tross alt har skapt og er, litt kjedelig😜!!

Nå koser to av ungdommene seg i bassenget, siste med noen lokale ungdommer. Jeg ligger i skyggen og leser bok (og er her inne). Ferie er herlig, og en eller annen gang håper jeg mannen og vil innse det😉

Skrevet

Høres 100 % normalt ut!

Mannen får bare være hissig, så får du og ungdommene kose dere videre! 😉

Anonymkode: 68e7e...ab2

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

På en måte forstår heg frustrasjonen hans og, da han selv vokste opp med ei psykisk syk mor. Faren var mye fraværende, da han jobbet langt borte. Jeg tror faren takket ja til den jobben for å holde ut...

Mannen har et slags rosenrødt og romantisk syn på hvordan en familie bør være, og dette ser han jo støtt og stadig på sosiale medier også. Da blir nok den helt vanlige familien vi tross alt har skapt og er, litt kjedelig😜!!

Nå koser to av ungdommene seg i bassenget, siste med noen lokale ungdommer. Jeg ligger i skyggen og leser bok (og er her inne). Ferie er herlig, og en eller annen gang håper jeg mannen og vil innse det😉

Ikke kjedelig, men han kan forstyrres av tanker om at han ikke lykkes, at det er hans ansvar at dere er lykkelige sammen alle sammen, at fellessskapet ikke står sterkt nok... gjerne ubevisst også. 

Psykisk syke foreldre gjør noe med følelseslivet til en som voksen også. Samme bakgrunn her - jeg takler feks litt for dårlig å bli avvist.

Anonymkode: e76d4...56b

Skrevet

Høres normalt ut av tenåringene, men også av mannen som sikkert holder på å gå fra vettet av kjedsomhet. 

Anonymkode: bcca0...d07

Skrevet

Som forelder til ungdommer kan man da virkelig ikke forvente at ungdommen skal ta initiativ til aktivitet! Man er glad når de vil/tvinges med 

Anonymkode: 5646a...171

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør han for at familien skal finne på noe sammen da, noe som og fenger tenåringene?

Anonymkode: 09a47...a34

Skrevet

Ikke for å forsvare mannen din, men ferien er en tid for de store forventningers nedtur.

Jeg kan og kjenne på følelser av skuffelse når vi ikke får til å ha gode feriedager sammen og facebook lyser av alle andres supre sommerbilder. Og ja jeg vet at mange viser solsiden på SoMe.

Anonymkode: 7ebce...76b

Skrevet

Pul han.. så skal du se han blir i bedre humør.. 

Anonymkode: fbcc1...32d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...