Gå til innhold

Dere som har solgt håndarbeid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere priseksempler på det dere har solgt? Usikker på hva jeg kan/bør ta for det jeg har laget. 1 par grytekluter tar det 5-8 timer å lage. Jeg tenker ikke timepris, men det er kjipt å selge det for 40 kr 😛

ev.tips til raske prosjekter?

Anonymkode: 859ee...5dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er akkurat det.. Kjipt å selge for 40 kroner, men det spørs om du får så mye mer. Du kan selge grytekluter for 100 kroner paret,  da har du 40 kroner utenom materialene du har brukt.

Hvis du skal selge håndarbeid må du la være å tenke fortjeneste, er min erfaring.  Du må heller se det som en bonus at du får igjen materialkostnadene og kanskje litt mer, og har det hyggelig mens du lager dem..

Skrevet

Jeg tror ikke du kan belage deg på å tjene noe særlig på håndarbeid altså, til det finnes det for stort utvalg av alternative, billige produkter i butikken. Som hun over sier, må du bare se det som en bonus at noen andre del-finansierer hobbyen din. Jeg hadde ikke betalt mer enn 100 Kr fir grytekluter 

Anonymkode: e2e4c...0e1

Skrevet

Du kan ikke tjene på håndarbeid. 40 er max du vil få.

Anonymkode: 6f8cc...c2e

Skrevet

Jeg kunne betalt 100 kr for grytekluter om det var noen jeg virkelig likte,men hadde ikke vært aktuelt å betale mer enn 100 for de.

Anonymkode: 98f14...cbe

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Idiotisk svar! Jeg hadde lett betalt 100 kr om jeg likte godt gryteklutene.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke sant da jeg solgte grytekluter til 100 - 150 kr i fjor. Og disse er mye finere, de jeg lager nå. 

Skrevet

Idiotisk svar! Jeg hadde lett betalt 100 kr om jeg likte godt gryteklutene.

Gratulerer, så da bør hun være glad, hun har jo over elleve kroner i timelønn før utgifter til materialer er trukket fra. 

Skrevet

Det med grytekluter var min et eksempel. Jeg tenker egentlig på alt annet :) At man ikke tjener særlig på det er vel ikke noe nytt, men trenger likevel tips 

Skrevet

Gratulerer, så da bør hun være glad, hun har jo over elleve kroner i timelønn før utgifter til materialer er trukket fra. 

Hehe ja. Men jeg tenker sånn at man kan ha 1-3 dyrere ting, og mange billige ting. Hvis man er så heldig å få solgt de dyre tingene kan det finansiere hobbyen litt.

Skrevet

Jeg liker å holde på med håndarbeid. Det er slik jeg slapper av. Om jeg får solgt slik at det dekker materialkostnader har jeg gratis hobby. 

Jeg kan kjøpe håndarbeid om kvaliteten er god og det er pent arbeid, men ville nok aldri betalt så mye at folk fikk god timelønn (det hadde rett og slett blitt for dyrt).

Anonymkode: 08f4f...848

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg liker å holde på med håndarbeid. Det er slik jeg slapper av. Om jeg får solgt slik at det dekker materialkostnader har jeg gratis hobby. 

Jeg kan kjøpe håndarbeid om kvaliteten er god og det er pent arbeid, men ville nok aldri betalt så mye at folk fikk god timelønn (det hadde rett og slett blitt for dyrt).

Anonymkode: 08f4f...848

Klart det. Da hadde jo et par grytekluter kosta 2000 kr ;)

Skrevet

Jeg har solgt strikkede plagg for materialkostnader pluss et par hundrelapper (voksenklær). Når det gjelder feks Hardangersøm selger jeg ikke, det er ikke verdt det. Har gitt bort i gaver ved runde tall feks, men helt uaktuelt p selge noe som jeg har brukt 80-100 timer på for en slikk og ingenting i forhold. 

Grytekluter til 100kr kunne jeg kjøpt om de var fine og jeg likte de ☺️

Skrevet

Jeg og noen andre har av og til slått oss sammen og hatt stand på julemesse der vi selger ting vi lager. Vi selger småstrikk som sokker, votter og luer. Vanlige sokker til barn 100,-, til voksne 150,-. Sokker med mønsterstrikk 150,- til barn og 200,- til voksne. Votter litt dyrere og luer har vi prisa mye etter hvor forseggjort det har vært. Jeg kjøper aldri strikkevarer selv, men jeg ser rundt om at mange setter priser som jeg ihvertfall aldri hadde betalt, og jeg vet hva som ligger bak av arbeid. Om man tror at man skal få 300,- for ei ensfarga lue i akrylgarn, strikka på pinner nummer 6 og helt uten fasong, så bommer man. Min erfaring er at folk som kjøper håndstrikkede ting er opptatt av at det skal være god kvalitet, pent laget og at det skal være noe spesielt ved det. Du kan jo kikke på epla.no og se hva slags priser de tar for tilsvarende det du lager der. Håndarbeid er sjelden lønnsomt. 

Skrevet
10 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg og noen andre har av og til slått oss sammen og hatt stand på julemesse der vi selger ting vi lager. Vi selger småstrikk som sokker, votter og luer. Vanlige sokker til barn 100,-, til voksne 150,-. Sokker med mønsterstrikk 150,- til barn og 200,- til voksne. Votter litt dyrere og luer har vi prisa mye etter hvor forseggjort det har vært. Jeg kjøper aldri strikkevarer selv, men jeg ser rundt om at mange setter priser som jeg ihvertfall aldri hadde betalt, og jeg vet hva som ligger bak av arbeid. Om man tror at man skal få 300,- for ei ensfarga lue i akrylgarn, strikka på pinner nummer 6 og helt uten fasong, så bommer man. Min erfaring er at folk som kjøper håndstrikkede ting er opptatt av at det skal være god kvalitet, pent laget og at det skal være noe spesielt ved det. Du kan jo kikke på epla.no og se hva slags priser de tar for tilsvarende det du lager der. Håndarbeid er sjelden lønnsomt. 

Ja, lurt! Skal titte der :)

Det er ganske forseggjort, men prøver å balansere det litt. Lager noe enkelt til 30 kr. F.eks. minibamser. 

Skrevet
23 minutter siden, Optatium skrev:

Jeg har solgt strikkede plagg for materialkostnader pluss et par hundrelapper (voksenklær). Når det gjelder feks Hardangersøm selger jeg ikke, det er ikke verdt det. Har gitt bort i gaver ved runde tall feks, men helt uaktuelt p selge noe som jeg har brukt 80-100 timer på for en slikk og ingenting i forhold. 

Grytekluter til 100kr kunne jeg kjøpt om de var fine og jeg likte de ☺️

Takk for innspill :)

Skrevet

Jeg selger en del, men ikke for å tjene mye penger på det. Jeg er enormt produktiv om dagen, jeg har stor glede av å lage ting, og jeg selger det som ikke brukes av familien. Unntaket er hardangersøm, og større broderiarbeider. Det er, som hun over sier, uaktuelt å selge hardangersøm fordi folk kanskje er villige til å betale 500-1000 kroner for en duk, og det dekker knapt materialutgifter. Arbeidstiden vil være på ca 100 timer.

Ellers så selger jeg små hekleprosjekter, klær etc. Erfaringsmssig så vil de som kjøper være opptatt av kvalitet. Hvis jeg ikke selv ville ha kjøpt det, legger jeg det ikke ut for salg.

Du kan ikke telle arbeidstimer og prise ut i fra det.

Skrevet
2 minutter siden, Modesty Blaise. skrev:

Hva med noe sånt som disse pannebåndene? Jeg bruker ca 2 timer å strikke ett. De ser såpass OK ut at du kan ta litt for de, og jeg tipper på at de er lettsolgte 😊

https://www.ravelry.com/patterns/library/vinterbladband

Takk! Nå vet jeg hva jeg skal strikke til småjentene i nabohuset til jul :)

Skrevet
3 minutter siden, Modesty Blaise. skrev:

Hva med noe sånt som disse pannebåndene? Jeg bruker ca 2 timer å strikke ett. De ser såpass OK ut at du kan ta litt for de, og jeg tipper på at de er lettsolgte 😊

Garantert.  Superfint! De tenker jeg du kan ta et par hundre for. Det er noe med det at det man lager må være unikt og litt utenfor mainstream.  

Skrevet
12 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Takk! Nå vet jeg hva jeg skal strikke til småjentene i nabohuset til jul :)

Det er nettopp det jeg har gjort også. Jeg har ikke forsøkt å selge de, men de er perfekte gaver til små venninner😊 Et lite tips, de har boka «Strikk meg» hvor oppskriften står, på tilbud på Ark akkurat nå. De er masse annet fint i den boken også.

Skrevet
20 minutter siden, Modesty Blaise. skrev:

Fine!:)

Skrevet

Når det var populært med Dorthe Skappel gensere så strikket jeg og solgte noen. Tjente 3-400 pr genser men blir dårlig timepris. 

Tror ikke det er mulig å ha en grei timelønn på å selge håndarbeid. Kanskje om du snekrer møbler, men ikke strikking og slik.

Anonymkode: 0fc59...f21

Skrevet

Jeg ville gjerne kjøpt sånne sommerkjoler til jenter hvor overdelen er heklet og undedelen sydd.

Anonymkode: e2e4c...0e1

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når det var populært med Dorthe Skappel gensere så strikket jeg og solgte noen. Tjente 3-400 pr genser men blir dårlig timepris. 

Tror ikke det er mulig å ha en grei timelønn på å selge håndarbeid. Kanskje om du snekrer møbler, men ikke strikking og slik.

Anonymkode: 0fc59...f21

Hvorfor tenker du det er enklere å tjene på møbler?  Lover deg det ikke stemmer... 

Anonymkode: 4ed0d...916

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...