Gå til innhold

Min datter spør om hvem hennes far er. Jeg orker ikke/kan ikke svare.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakket med kirkens nødhjelp. Jeg har snakket med dem før. 

Jeg tror jeg bestiller time hos fastlegen på mandag. Jeg sliter nå. Min datter ser dette. Hun er beskymret for meg. Det var ikke meningen. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Kjempebra at du kontakter legen på mandag. Det er første skritt. Du tar ansvar, og gjør noe som er veldig vanskelig for deg. Men det er det som skal til for at du kan begynne å heles. Vonde ting man holder for seg selv, vil bare bli vondere. Vonde ting som deles, blir lettere å bære. En psykolog kan hjelpe deg å bearbeide dette, og hele dine psykiske sår. 

Du er kjempetøff, og vi heier alle her på deg! 

Anonymkode: 6f7f7...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjempebra at du kontakter legen på mandag. Det er første skritt. Du tar ansvar, og gjør noe som er veldig vanskelig for deg. Men det er det som skal til for at du kan begynne å heles. Vonde ting man holder for seg selv, vil bare bli vondere. Vonde ting som deles, blir lettere å bære. En psykolog kan hjelpe deg å bearbeide dette, og hele dine psykiske sår. 

Du er kjempetøff, og vi heier alle her på deg! 

Anonymkode: 6f7f7...54e

Jeg er ikke kjempetøff, jeg er så redd.

I dag har jeg hatt flashbacks anngående det. Jeg har grått og grått. Jeg har straffet meg selv, jeg vet ikke hvorfor. 

Jeg har vurdert å selge meg selv. Det gjorde så vondt da han hadde sex med meg. Jeg fortjener ikke noe bedre. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke kjempetøff, jeg er så redd.

I dag har jeg hatt flashbacks anngående det. Jeg har grått og grått. Jeg har straffet meg selv, jeg vet ikke hvorfor. 

Jeg har vurdert å selge meg selv. Det gjorde så vondt da han hadde sex med meg. Jeg fortjener ikke noe bedre. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Du er tøff. Det har du vist ved å utlevere deg til oss her inne, og du har ringt kirkens nødhjelp. Du har lov å være redd. Å være redd er ikke det motsatte av å være tøff i denne sammenheng. Det er tungt å utlevere seg, og rippe opp i dette vanskelige kapittelet i livet ditt. Du fortjener det beste, og det gjør dattera di også. Stå på. Du kommer til å komme styrket utav dette.

Anonymkode: e2f3d...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke kjempetøff, jeg er så redd.

I dag har jeg hatt flashbacks anngående det. Jeg har grått og grått. Jeg har straffet meg selv, jeg vet ikke hvorfor. 

Jeg har vurdert å selge meg selv. Det gjorde så vondt da han hadde sex med meg. Jeg fortjener ikke noe bedre. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Du er tøff som har oppdratt din datter alene, fra du selv var et barn. Du er tøff som gjør noe du er redd for. Du er tøff som våger å fortelle om dette her inne. Du er tøff som har ringt Kirkens Nødhjelp, og for at du kontakter legen på mandag. 

Det din mor og stefar gjorde mot deg er grusomt. Ingen barn, ingen, fortjener noe slikt. Uansett. 

Tenker du at noen barn fortjener slik behandling? Hvis ikke, hvorfor tenker du slikt om deg selv? Barn skal veiledes av sine foreldre, ikke misbrukes. Alt barn gjør, er reaksjoner på sine omgivelser. Det er din mor som feilet og sviktet deg, og din stefar som utførte onde handlinger på et uskyldig barn. Det er de som fortjener straff. Ikke du. Norsk lov sier at din stefar burde sittet i fengsel for det han gjorde. 

Du fortjener hjelp og omsorg, noe du burde fått for lenge siden. Dette er ikke din feil. Du skal ikke unnskylde deg, eller beklage. Du skal rette ryggen din og si at det de gjorde var stor urett mot deg. Dette fortjener ingen barn, heller ikke du. Det var det overgriperen din ville at du skulle tro at du fortjente det, men det var blank løgn, jeg lover deg. Det han gjorde var ikke straff, det var mishandling. 

Jeg er så glad for at du søker hjelp nå. Du fortjener alt godt. Du og din datter. 

Anonymkode: 6f7f7...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ikke at hun skal vite.

Jeg har ikke oppsøkt noe hjelp før. Jeg skammet meg. Kan jeg dikte opp en fantastisk far som dessverre forlot oss? 

Anonymkode: 9be20...4ec

Nei, det bør du ikke. Men du bør finne en formulering som gjør det mulig for deg å si at det dreier seg om en voldtekt og at det ikke er så mange flere detaljer å komme ut med.

Anonymkode: b9f02...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert over deg! Tenk alt du har stått i og opplevd. Likevel er du en god mamma og godt menneske. 

Du er så tøff som tar tak nå. Å være redd er helt naturlig, men å handle på tross av det er imponerende! Jeg håper du ringer legen din i dag og jeg heier på deg!

Du har ingenting å skamme deg over, du er verd så mye mer enn mor og stefar viste deg. Jeg håper så veldig at du får det bedre og hjelp til å finne en måte å fortelle datteren din det hun trenger å vite. 

Anonymkode: 671f9...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor valgte du å beholde barnet som ble til etter en voldtekt da? 

Anonymkode: 7af8c...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oppsøk hjelp. Hvis dette er sant 

Anonymkode: b0476...042

 

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

For en stygg kommentar! Er helt sjokkert over at du kan sitte å skrive noe sånt til en person som har opplevd verdens verste mareritt

HI jeg ville oppsøkt hjelp av proffesjonelle å høre hvordan du bør gå frem.

Anonymkode: 7af8c...ba4

Haha brukerne på det forumet her :rulle:

Anonymkode: a6adb...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg, hi! Så sterk du er som har stått alene i dette. Flott at du vil oppsøke hjelp i dag. Du trenger at noen overbeviser deg om at du er fullstendig uskyldig i dette. Håper du etterhvert finner styrke til å anmelde din stefar og mor for alt det grusomme de gjorde mot deg. 

Anonymkode: 20f7b...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Haha brukerne på det forumet her :rulle:

Anonymkode: a6adb...7da

Jeg reagerte på at hun tviler på hi sin historie er sann!!

Anonymkode: 7af8c...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for så mange støttende meldinger. Jeg gikk bare rett i bakken i går. Det begynte med en krangel med min datter om akkurat dette. Jeg forstår selvsagt henne så godt, at hun vil vite. Men ikke akkurat nå. Jeg snakket med kirkens nødhjelp og jeg har fått time hos legen på torsdag. Jeg må rydde opp i mitt eget rot og få veiledning av profesjonelle før jeg kan eventuelt ha den snakken med henne. Hun så meg dessverre bryte sammen i går, hun så meg gråte. Det skal vi snakke om i dag. Hun sover fremdeles, tenåringer vet du. 

Hvorfor jeg beholdt babyen? Jeg var ung, jeg var 17 da jeg fødte henne. Jeg ville skape min egen familie, fordi min fungerte jo ikke. Og ja, jeg ville ha noen som elsket meg. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for så mange støttende meldinger. Jeg gikk bare rett i bakken i går. Det begynte med en krangel med min datter om akkurat dette. Jeg forstår selvsagt henne så godt, at hun vil vite. Men ikke akkurat nå. Jeg snakket med kirkens nødhjelp og jeg har fått time hos legen på torsdag. Jeg må rydde opp i mitt eget rot og få veiledning av profesjonelle før jeg kan eventuelt ha den snakken med henne. Hun så meg dessverre bryte sammen i går, hun så meg gråte. Det skal vi snakke om i dag. Hun sover fremdeles, tenåringer vet du. 

Hvorfor jeg beholdt babyen? Jeg var ung, jeg var 17 da jeg fødte henne. Jeg ville skape min egen familie, fordi min fungerte jo ikke. Og ja, jeg ville ha noen som elsket meg. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Du er søren meg god 👏👏👏 godt å høre at du har det bedre i dag og at du har tatt grep, både for din og datteren din sin skyld. Du er en super mor! 

All verdens lykke til og de beste ønsker for fremtiden 💕

Anonymkode: 671f9...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en ny krangel i dag. Jeg ville fortelle henne at jeg ble trist i går. Hun ble sint på meg, ba meg fortelle hvem han var, hennes far. Jeg fortalte at jeg ikke visste.  Jeg vil ikke enda. Hun skrek til meg at jeg måtte ha vært ei hore siden jeg ikke visste hvem jeg hadde ligget med. 

Hun dro ut for en time siden. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde en ny krangel i dag. Jeg ville fortelle henne at jeg ble trist i går. Hun ble sint på meg, ba meg fortelle hvem han var, hennes far. Jeg fortalte at jeg ikke visste.  Jeg vil ikke enda. Hun skrek til meg at jeg måtte ha vært ei hore siden jeg ikke visste hvem jeg hadde ligget med. 

Hun dro ut for en time siden. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Du må sette deg ned og snakke med henne helt rolig. Si noe så enkelt som at du selvfølgelig ikke er en hore,  at du vet godt hvem du har ligget med, men at det ligger så mye vondt bak at du ikke ønsker å snakke om det akkurat nå, og at du skal til psykolog for å bearbeide alt som har skjedd før datteren din ble født. Spør henne om hun ikke kan se for seg noen situasjoner der det kan være problematisk å fortelle hvem den andre forelderen er. Datteren din må lære å tenke seg om og forstå at alt ikke er så lett som hun tror,  og at det er gode grunner til at man ikke alltid vil si noe om ting.

Anonymkode: f6fe8...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde en ny krangel i dag. Jeg ville fortelle henne at jeg ble trist i går. Hun ble sint på meg, ba meg fortelle hvem han var, hennes far. Jeg fortalte at jeg ikke visste.  Jeg vil ikke enda. Hun skrek til meg at jeg måtte ha vært ei hore siden jeg ikke visste hvem jeg hadde ligget med. 

Hun dro ut for en time siden. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Hun har det vondt hun også.

Hun vil vite hvor hun kommer fra, det kan vi alle forstå. Men vi vet også alle at å få vite at man er resultat av en voldtekt, at pappaen min er en voldtektsmann, det er minst like vanskelig

Hun aner nok at det ligger ting bak her, og hun aner at dette er vanskelig for deg og vil bli vanskelig for henne.

Anonymkode: 435e0...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde en ny krangel i dag. Jeg ville fortelle henne at jeg ble trist i går. Hun ble sint på meg, ba meg fortelle hvem han var, hennes far. Jeg fortalte at jeg ikke visste.  Jeg vil ikke enda. Hun skrek til meg at jeg måtte ha vært ei hore siden jeg ikke visste hvem jeg hadde ligget med. 

Hun dro ut for en time siden. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Dette er en veldig vanskelig situasjon for dere begge. Følelsene er sterke. Dere reagerer naturligvis begge to. Du må bare vite at du gjør alt du kan nå, med å bearbeide fortiden slik at du kan fortelle henne historien på best mulig måte, når du selv er klar for det og har støtte rundt deg.  Ksnskje du kan ringe dixi i dag, og få noen råd? 

Anonymkode: 6f7f7...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette er en veldig vanskelig situasjon for dere begge. Følelsene er sterke. Dere reagerer naturligvis begge to. Du må bare vite at du gjør alt du kan nå, med å bearbeide fortiden slik at du kan fortelle henne historien på best mulig måte, når du selv er klar for det og har støtte rundt deg.  Ksnskje du kan ringe dixi i dag, og få noen råd? 

Anonymkode: 6f7f7...54e

Jeg forstår veldig godt at dette er vanskelig for henne også. Ingen tvil. Hun dro til kjæresten sin, hans mor ringte meg nettopp. Hun er vissnok veldig lei seg, har grått en del. Jeg kjenner hans foreldre godt. Hun kommer til å overnatte der. På eget rom selvsagt. Hun snakker greit med hans foreldre, det vet jeg. Kan hende lettere å snakke med dem enn meg akkurat nå. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår veldig godt at dette er vanskelig for henne også. Ingen tvil. Hun dro til kjæresten sin, hans mor ringte meg nettopp. Hun er vissnok veldig lei seg, har grått en del. Jeg kjenner hans foreldre godt. Hun kommer til å overnatte der. På eget rom selvsagt. Hun snakker greit med hans foreldre, det vet jeg. Kan hende lettere å snakke med dem enn meg akkurat nå. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Kanskje moren til kjæresten hennes er en du kan dele tanker med og finne en måte å formulere deg på? 

Anonymkode: 8d6eb...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kanskje moren til kjæresten hennes er en du kan dele tanker med og finne en måte å formulere deg på? 

Anonymkode: 8d6eb...e90

Jeg har tenkt tanken, men jeg tror jeg venter med å gjøre noe til etter jeg har snakket med legen på torsdag.

Jeg vet at hun er i gode hender nå. Hun og han har vært kjærester i 2 år til høsten. Vi foreldre har hatt mye kontakt, hatt kaffe og vin treff hvor vi har snakket om felles regler for dem. Anngående overnatting, når de skal være hjemme, alkohol etc...Det er ikke bare-bare med tenåringer! Hun har overnattet der før, med foreldrene hans hjemme. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker både klok og reflektert. Jeg er helt overbevist om at dette kommer til å ende bra. Til slutt. 

Men først må du og datteren din gjennom en vanskelig tid. Tenk at du har klart å oppdra en så fin datter til tross for at du selv ble utsatt for både omsorgssvikt og misbruk!

Det er på tide å slutte å hate seg selv nå. Slutte å gjenta din mors og stefars stemme i hodet ditt. Nå er du voksen og må sette andre ord på det som skjedde den gangen. Det blir vanskelig, men jeg er helt overbevist om at du klarer det!

Ikke gå den vanskelige vegen alene. Si ifra hvordan du har det og ta imot den hjelpen du kan få. 

Allerede i kveld kan du begynne med å si noe positivt til deg selv. Det er sikkert mye positivt som kan sies!

Lykke til!!

Anonymkode: e710c...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du virker både klok og reflektert. Jeg er helt overbevist om at dette kommer til å ende bra. Til slutt. 

Men først må du og datteren din gjennom en vanskelig tid. Tenk at du har klart å oppdra en så fin datter til tross for at du selv ble utsatt for både omsorgssvikt og misbruk!

Det er på tide å slutte å hate seg selv nå. Slutte å gjenta din mors og stefars stemme i hodet ditt. Nå er du voksen og må sette andre ord på det som skjedde den gangen. Det blir vanskelig, men jeg er helt overbevist om at du klarer det!

Ikke gå den vanskelige vegen alene. Si ifra hvordan du har det og ta imot den hjelpen du kan få. 

Allerede i kveld kan du begynne med å si noe positivt til deg selv. Det er sikkert mye positivt som kan sies!

Lykke til!!

Anonymkode: e710c...6bd

Takk.

Jeg har lest din melding sikkert 100 ganger nå. Det har hjulpet så mye.

Du skulle bare ha sett henne, hun er så nydelig! Så smart og fantastisk. 

Jeg vet jeg trenger hjelp for å få de stemmene og minnene vekk. Av og til er jeg fremdeles der, naken foran han. Hva han vil gjøre vil gjør vondt. Alt var vondt. Det var kanskje ikke min feil.

Vi vil klare dette, vi må. Litt tid fra hverandre (Hun er hos kjærestens familie), litt hjelp for meg. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du båret på alene så altfor lenge, kjære deg! Du har oppdratt en datter med kjærlighet og omsorg, og samtidig reist deg etter at dine egne omsorgspersoner sviktet deg så fullstendig. 

Du skriver godt og fremstår som ressurssterk og klok. Bare det faktum at din datter tillater seg selv å stille umulig krav og trosse deg vitner om en sunn barndom. Hun tenker selv og vil vite! Hun har tæl!

På en eller annen måte må din datter få vite mer om hvordan hun ble til. Men DETTE skal du ikke tenke at du skal håndtere alene. DU har også behov for støtte, noen å lene deg på nå. Jeg håper så underlig at du har en klok fastlege som kan stille opp og som henviser deg til en god psykolog. Dette er krevende greier for dere begge, lurt å ha en fagperson som veileder. 

Din datter kommer til å elske deg livet ut, uansett hvordan hva som skjedde den gangen. Dere klarer å finne ut av dette. Du må be om hennes tålmodighet og forståelse. Hun vil forstå hvorfor det var vanskelig for deg å fortelle. 

Anonymkode: 23f41...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde en ny krangel i dag. Jeg ville fortelle henne at jeg ble trist i går. Hun ble sint på meg, ba meg fortelle hvem han var, hennes far. Jeg fortalte at jeg ikke visste.  Jeg vil ikke enda. Hun skrek til meg at jeg måtte ha vært ei hore siden jeg ikke visste hvem jeg hadde ligget med. 

Hun dro ut for en time siden. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Det er ikke akseptabelt å kalle noen hore, minst av alle sin egen mor. Uansett hvor sint og oppgitt man er. Det bør du lære henne først som sist. 

Anonymkode: d55af...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke akseptabelt å kalle noen hore, minst av alle sin egen mor. Uansett hvor sint og oppgitt man er. Det bør du lære henne først som sist. 

Anonymkode: d55af...735

Hallo, blindgate. 

 

Anonymkode: 32fe0...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...