Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #1 Skrevet 22. juli 2018 Vi skal på en ferietur der det blir satt opp egne busser til oss. Bussturen tar 2 og en halv time hver vei å det er bare vanlige seler i bussen. Småen er snart 7 år. Bør jeg ta med setet til han da? Å holder det med bare en sånn bilpute? For er ikke så lett å dra med meg både en stor koffert og bilstol alene. Anonymkode: decaf...bc0
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #2 Skrevet 22. juli 2018 Hvis den bussturen er det eneste dere skal kjøre ville jeg kanskje nøye meg med pute, skal dere ha leiebil eller kjøre taxi eller annet i tillegg ville jeg prøvd å få med beltestol. Har hatt med beltestolen i flere år til jenta mi da vi kjører mye rundt på ferie og jeg synes det er verdt litt ekstra jobb å ta den med for å vite at hun sitter så trygt som mulig, trafikken/ulykkesstatistikken er dårligere her enn hjemme. Anonymkode: 73987...55d
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #3 Skrevet 22. juli 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvis den bussturen er det eneste dere skal kjøre ville jeg kanskje nøye meg med pute, skal dere ha leiebil eller kjøre taxi eller annet i tillegg ville jeg prøvd å få med beltestol. Har hatt med beltestolen i flere år til jenta mi da vi kjører mye rundt på ferie og jeg synes det er verdt litt ekstra jobb å ta den med for å vite at hun sitter så trygt som mulig, trafikken/ulykkesstatistikken er dårligere her enn hjemme. Anonymkode: 73987...55d Bussen kjører oss helt til der vi skal bo å vi skal ikke kjøre noe mer før vi skal hjem igjen med turbussen. Anonymkode: decaf...bc0
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #4 Skrevet 22. juli 2018 Ville ikke tatt med. Tar du med bilstol om du tar bussen her hjemme? Vi hadde med seter i Syden, men vi hadde leiebil da:) Anonymkode: 292f0...80d
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #5 Skrevet 22. juli 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville ikke tatt med. Tar du med bilstol om du tar bussen her hjemme? Vi hadde med seter i Syden, men vi hadde leiebil da:) Anonymkode: 292f0...80d Vi tar bussen hver dag å har aldri med verken bilstol eller bilpute nei. Ble bare i tvil her for det sto at vi kunne ta med egen bilstol om vi ønsket det, å da ble jeg litt usikker om jeg skulle ta med eller ikke. Anonymkode: decaf...bc0
Leverpostei Skrevet 22. juli 2018 #6 Skrevet 22. juli 2018 Jeg ville tatt med pute, tror jeg. Kanskje en sånn boostapack, så kan hun bære den selv? Jeg tar ikke med barna i turbuss uten sikring hjemme heller. Bybuss blir noe annet.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #7 Skrevet 22. juli 2018 3 minutter siden, Leverpostei skrev: Jeg ville tatt med pute, tror jeg. Kanskje en sånn boostapack, så kan hun bære den selv? Jeg tar ikke med barna i turbuss uten sikring hjemme heller. Bybuss blir noe annet. Hva er egentlig forskjellen? Anonymkode: decaf...bc0
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #8 Skrevet 22. juli 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er egentlig forskjellen? Anonymkode: decaf...bc0 Det er vel bare at den ene er laget for å bære på ryggen, og har plass til litt bagasje. En vanlig pute er jo egentlig ikke stress å bære med seg heller. Like sikre begge to. Anonymkode: bf537...d87
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #9 Skrevet 22. juli 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel bare at den ene er laget for å bære på ryggen, og har plass til litt bagasje. En vanlig pute er jo egentlig ikke stress å bære med seg heller. Like sikre begge to. Anonymkode: bf537...d87 Tenkte hva forskjellen på bybuss og turbuss er siden det er greit å ta bybuss uten sete. Anonymkode: decaf...bc0
Leverpostei Skrevet 22. juli 2018 #10 Skrevet 22. juli 2018 https://www.tryggtrafikk.no/sikring-av-barn-i-bil/barn-i-buss/
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2018 #11 Skrevet 23. juli 2018 9 timer siden, Leverpostei skrev: https://www.tryggtrafikk.no/sikring-av-barn-i-bil/barn-i-buss/ Jada jeg vet selvsagt at det er anbefalt å alltid bruke bilstol. Men har en del bagasje med så blir nok en bare en bilpute eller bare bruke bussen sine seler. Anonymkode: decaf...bc0
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2018 #12 Skrevet 23. juli 2018 Vi har akkurat kommet fra Mallorca, busstur på 1 og 1/2 time fra flyplass til hotell. Vi hadde ikke med stol eller pute til våre på 5 og 7 år, tenkte ikke på det engang vi.... Anonymkode: 79bba...32e
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2018 #13 Skrevet 23. juli 2018 I spania ville jeg tatt med bilstol for der kjører buss-sjoførene veldig uforsvarlig. Anonymkode: decaf...bc0
Leverpostei Skrevet 23. juli 2018 #14 Skrevet 23. juli 2018 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jada jeg vet selvsagt at det er anbefalt å alltid bruke bilstol. Men har en del bagasje med så blir nok en bare en bilpute eller bare bruke bussen sine seler. Anonymkode: decaf...bc0 Det var ment som en forklaring på hva som er forskjell på turbuss og bybuss. Og 50 km/t er altså den magiske grensen i følge trygg trafikk. Hva er det egentlig du lurer på, da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå