Gå til innhold

"guttungen" har fått seg dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er straks 18, mens hun er 16 om et par måneder.

Tenker på dette med sex, og regner med at de har det, siden hun er alene hjemme, og han overnatter hos henne.

Hvordan reagere, eller si noe om dette med 16 års grense og lignende.? Vil jo ikke at han skal gjøre noe med henne som hun ikke vil, og tror jo egentlig ikke han gjør noe mot hennes vilje heller, men likevel, hvordan ta dette opp med han?

Anonymkode: d2379...ed7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du forteller ham rett ut at hvis jenta, eller foreldrene hennes, i etterkant anmelder ham, så blir han straffet for overgrep mot mindreårig. 

Anonymkode: 1c880...441

Skrevet

Og enda viktigere, du forteller ham i klartekst om grenser som skal respekteres, både hans egne og hennes, og du forsikrer deg om at de bruker prevensjon.  Frivillig og ønsket sex er én ting, å bli farmor er noe helt annet.

Skrevet
5 minutter siden, amandine skrev:

Og enda viktigere, du forteller ham i klartekst om grenser som skal respekteres, både hans egne og hennes, og du forsikrer deg om at de bruker prevensjon.  Frivillig og ønsket sex er én ting, å bli farmor er noe helt annet.

Selvfølgelig. Har hatt den praten for lenge siden om både frivillighet og prevensjon. Tenkte bare siden dette ble litt mer aktuelt nå, så må den vel taes en gang til.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig. Har hatt den praten for lenge siden om både frivillighet og prevensjon. Tenkte bare siden dette ble litt mer aktuelt nå, så må den vel taes en gang til.

Det var det første jeg tenkte , «litt sent å ta den praten nå...». Men bra at dere har gjort det 😊 Da må du jo bare lene deg tilbake og håpe at dere har gjort god nok jobb. -Og kanskje bare legge en pakke kondomer på pulten hans 😏

Anonymkode: 0672d...a9e

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var det første jeg tenkte , «litt sent å ta den praten nå...». Men bra at dere har gjort det 😊 Da må du jo bare lene deg tilbake og håpe at dere har gjort god nok jobb. -Og kanskje bare legge en pakke kondomer på pulten hans 😏

æsj. så ekkel du er 

Anonymkode: 093f0...b97

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

æsj. så ekkel du er 

Han har faktisk fått stukket til seg kondomer med jevne mellomrom fra han var 16, men ja, kanskje kjøpe en ny pakke til han nå.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

æsj. så ekkel du er 

Ekkel? Hun skal ikke legge brukte kondomer der da 😂

Hvilken låve er du vokst opp bak a? 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har faktisk fått stukket til seg kondomer med jevne mellomrom fra han var 16, men ja, kanskje kjøpe en ny pakke til han nå.

...bare som en symbolsk «påminnelse», tenkte jeg :) 

Gjorde det samme med min lillesøster når hun ble 18år og var russ (jeg er 20år eldre en henne). Hun har innrømmet etterpå at de ble brukt, og hun hadde ikke tenkt på å skaffe seg selv. Hadde hun ikke hatt de i lommen så hadde hun nok, brisen og ukritisk, tatt sjansen uten. 🤷🏻‍♀️

Skrevet

Herlighet, blir helt matt av hvor tafatte noen foreldre er. Hadde selvsagt satt meg ned og tatt en prat med han. Og snakket om viktighet med prevensjon. Skaff han kondomer om han ikke klarer det selv. Skjønner ikke at dette skal være så flaut.

Anonymkode: 626d2...890

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet, blir helt matt av hvor tafatte noen foreldre er. Hadde selvsagt satt meg ned og tatt en prat med han. Og snakket om viktighet med prevensjon. Skaff han kondomer om han ikke klarer det selv. Skjønner ikke at dette skal være så flaut.

Anonymkode: 626d2...890

Jeg har aldri selv fått denne praten hjemme, vi pratet aldri om verken sex, prevensjon, mensen eller å sette grenser for seg selv, derfor synes jeg det er litt vanskelig, men jeg har gjort det motsatte av det jeg selv har lært hjemme, men jeg synes det er vanskelig. Guttungen sa også når jeg tok praten nå nettopp at han heller ville hoppe med hodet først utfor verandaen enn å snakke med meg. Han kunne heller ikke gå, siden han holdt på å lage mat. Fikk nå sagt det jeg skulle da, og fikk returspørsmål om jeg trodde han var helt dum, som tok opp dette med han.

hi

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri selv fått denne praten hjemme, vi pratet aldri om verken sex, prevensjon, mensen eller å sette grenser for seg selv, derfor synes jeg det er litt vanskelig, men jeg har gjort det motsatte av det jeg selv har lært hjemme, men jeg synes det er vanskelig. Guttungen sa også når jeg tok praten nå nettopp at han heller ville hoppe med hodet først utfor verandaen enn å snakke med meg. Han kunne heller ikke gå, siden han holdt på å lage mat. Fikk nå sagt det jeg skulle da, og fikk returspørsmål om jeg trodde han var helt dum, som tok opp dette med han.

hi

Åh, det er jobben vår å lage litt kleinhet for barna våre 😂👍 Noe synker inn, selv om de går i forsvar.

Fikk heller aldri praten selv. Eller det vil si, min mor sa til meg en gang da jeg var 14år «du må ikke finne på å ha sex nå, da ødelegger du underlivet ditt» -Pedagogisk som bare en mor kan være 😅👏🏻 He He. Så jeg ville gjøre det litt bedre med mine. Derfor har vi aldri hatt «praten». Men vi har jevnt og trutt fra de gikk i barnehagen snakket om kropp, sex, respekt, egenverd osv osv, sånn at det er mer naturlig flyt i det. Så får vi bare krysse fingrene og håpe at det funket når det gjelder, og at vi gjorde noe riktig 😬😉 Mer får vi jo ikke gjort. 

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan reagere, eller si noe om dette med 16 års grense og lignende.? Vil jo ikke at han skal gjøre noe med henne som hun ikke vil, og tror jo egentlig ikke han gjør noe mot hennes vilje heller, men likevel, hvordan ta dette opp med han?

Det med 16 års grense er en ting.

Ellers synes jeg vinklingen er litt gammeldags. Jenter er gjerne litt tidligere utviklet og de har sikkert like mye lyst og er på samme sted. Du kan like gjerne ta utgangspunkt i at hun ikke skal gjøre noe han ikke vil eller mot hans vilje og ta en diskusjon rundt grensesetting hvis du først skal vinkle det. 

Anonymkode: 68354...db4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det med 16 års grense er en ting.

Ellers synes jeg vinklingen er litt gammeldags. Jenter er gjerne litt tidligere utviklet og de har sikkert like mye lyst og er på samme sted. Du kan like gjerne ta utgangspunkt i at hun ikke skal gjøre noe han ikke vil eller mot hans vilje og ta en diskusjon rundt grensesetting hvis du først skal vinkle det. 

Har gjort akkurat det. Tar også utgangspunkt i meg selv, som vet hva jeg hadde av lyster både når jeg var 15-16 og når jeg var 17-18.  De var igrunnen ganske lik, og fullstendig preget av hormoner. Jeg tror og vet at min sønn er mye mer reflektert enn jeg var i den alderen. 

Skrevet

Jeg hadde vært veldig klar på at hun er under den seksuelle lavalder og om at det er straffbart for han å ha sex med henne, uansett hvor enig hun er. Det er en reell sjanse for at han blir dømt om noen anmelder han.  

Anonymkode: 8d100...5d3

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde vært veldig klar på at hun er under den seksuelle lavalder og om at det er straffbart for han å ha sex med henne, uansett hvor enig hun er. Det er en reell sjanse for at han blir dømt om noen anmelder han.  

Anonymkode: 8d100...5d3

Så enkelt er det ikke. De er nærme i alder og de er i et forhold. Du bør sjekke rettspraksis på dette.  Siden 18-åringen sover hos "henne", vil det si hos foreldrene til jenta. De er inneforstått med dette. Det er ikke slik at staten kjører en sak om du skulle svinge innom tingretten med en løs påstand. Du personlig må ansette en advokat, kjøre en sak og være villig til å ta saksomkostninger på potensielt noen hundretusen. Ingen av foreldrene ser ut til å ha noe problem med dette. Skal du kjøre den saken? Nei, her er det ingen reell sjanse for at han blir dømt, fordi det er ingen reell sjanse for at det skjer. 

Gjest Antarctica
Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

hi

Ikke la deg stoppe av at ting blir kleine. Du gjorde rett, og selvsagt er det ubehagelig å høre det fra mor. Men det er livet! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...