Gå til innhold

Er alle menn sånn? Del 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sagt når jeg tar det opp med han da blir han sur.

Men i dag tok det kaken, er jeg som vanligvis tar meg av EU kontroller og service på bilene, og i dag spurte jeg han om alt var ok med bilen. Jeg lurte på det i og med jeg og ungene skal over fjellet mens han er på jobb. Han sa at bremsene ikke var helt ok på sist service (Han fikk beskjed om det da han hentet bilen sist service).                                          Jeg sjekket opp i dette og nå viser det seg at vi har kjørt nærmere 8000 km siden den beskjeden. Og nå må jeg ta tak i dette nok en gang alene og utsette turen vi skulle på.

Jeg tok det opp med han og nå er han skuffet fordi jeg har så mye aggresjon mot han og han trodde vi hadde det bra sammen....

Er det virkelig jeg som er vanskelig her? Han er på jobb og har ikke passet på dette (heller). Hva hadde skjedd hvis ikke jeg passet på...? 

Det har jo ingenting med at vi ikke har det bra i lag. Jeg bare føler at jeg må passe på ALT! 

Anonymkode: 79663...00f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sa det forresten på en fin måte. Men jeg burde ikke gjort det. Fordi nå stenger han meg ute 😔😣😔

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tok det opp med han og nå er han skuffet fordi jeg har så mye aggresjon mot han og han trodde vi hadde det bra sammen....

Du får si at DU har det sikkert bra som aldri har noen plikter, men nei, JEG har det ikke bra, for jeg er tvunget til å være mamma for en voksen! Og når en av partene har det dårlig, så betyr det at vi ikke har det bra sammen - det kreves faktisk at begges behov blir ivaretatt.

Anonymkode: 7c4a8...b1d

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sa det forresten på en fin måte. Men jeg burde ikke gjort det. Fordi nå stenger han meg ute 😔😣😔

Er du sikker på at det er en ulempe...?

Anonymkode: 7c4a8...b1d

Skrevet

1. Nei, alle menn er slett ikke sånn. Jeg vil faktisk påstå at de færreste menn er sånn. Jeg har aldri hørt om sånne menn annet enn her inne på DiB.

2. Mannen din er en ansvarsløs tulling. Jeg hadde laget et jordskjelv av dimensjoner og dratt ham med fvk, og hadde han ikke skjerpet seg hadde jeg kastet ham ut. Jeg hadde hatt nok med å være alenemor for barna, og hadde ikke orket å være mammaen til denne fjompen i tillegg.

Skrevet

Kanskje vi bare hører om dette på DIB fordi kvinner synes det er flaut å snakke om?

Mannen min er litt sløv, jeg må ofte komme med et kraftig stikk for at noe skal skje. Da blir han først furten, men dagen etter er det gjort. Han er flink med dagligdagse ting men får aldri ut fingeren på de ekstra tingene. Ting han skal fikse. 

Når det gjelder furtingen så gjør han det bare en time. 

Anonymkode: 736b4...b28

Skrevet

Tusen takk for svar dere 💙

Hi her igjen altså.

Jeg er helt fortvilet, han er kjempe sint og sur på meg nå og jeg angrer sånn at jeg tok det opp. Jeg har helt vondt inni meg. Har ikke snakket med han siden og han svarer så vitt på meldinger.

Hva med å være litt ydmyk? Innse at jeg trenger hjelp i stedet? Jeg er veldig sliten, er alene med ungene her og er gravid. Det var ikke meningen å kjefte og klage. Men en bønn om hjelp. Men alt ble bare så mye verre. Skal aldri ta ting opp flere ganger.  Er ikke det best?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her igjen altså.

Jeg er helt fortvilet, han er kjempe sint og sur på meg nå og jeg angrer sånn at jeg tok det opp. Jeg har helt vondt inni meg. Har ikke snakket med han siden og han svarer så vitt på meldinger.

Hva med å være litt ydmyk? Innse at jeg trenger hjelp i stedet? Jeg er veldig sliten, er alene med ungene her og er gravid. Det var ikke meningen å kjefte og klage. Men en bønn om hjelp. Men alt ble bare så mye verre. Skal aldri ta ting opp flere ganger.  Er ikke det best?

Joda. Det er selvsagt best å bli den ultimate dørmatte. 

Anonymkode: d1be0...395

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her igjen altså.

Du velger jo selv hvordan ditt liv vil være.

Om du ønsker å fortsette som nå så slutter du å ta det opp.

Om du ønsker en endring fortsetter du å ta det opp, men vær obs på at det skal mye til å endre en mann, som regel ender det med skilsmisse om du ikke klarer leve mer med feilene han har.

Anonymkode: a31f5...247

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du velger jo selv hvordan ditt liv vil være.

Om du ønsker å fortsette som nå så slutter du å ta det opp.

Om du ønsker en endring fortsetter du å ta det opp, men vær obs på at det skal mye til å endre en mann, som regel ender det med skilsmisse om du ikke klarer leve mer med feilene han har.

Anonymkode: a31f5...247

Ja. Nettop. Det er det jeg har innsett. Det blir skilsmisse hvis jeg sier mer. Så da får jeg bare leve med det 

Fordi det er uholdbart å leve med at han sksl være sur og sint i dagevis 😔😔

Hi

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Ja. Nettop. Det er det jeg har innsett. Det blir skilsmisse hvis jeg sier mer. Så da får jeg bare leve med det 

Hi

Alle menn er ikke slik nei. Og alle kvinner er ikke som deg. De fleste underkaster seg ikke en unnasluntrer.

Men siden du nå velger å være martyr, så velger du å lide for din overbevisning. Ikke noe klaging mao  

Anonymkode: 7f2f0...1a5

Skrevet

Ååå, jeg kjenner meg så igjen i situasjonen. Men det er ikke min mann som er slik, men min mor. Alltid vært slik. Det tapper meg helt for krefter og humør. Har prøvd å ta det opp på fin måte og ,ja, ganske sint. Samme resultat. Hun blir sur, snur ryggen til , vil ikke høre. Ingenting.ingenting blir gjort og jeg må ta tak og ordne . Hun liksom bare glemmer at ting må gjøres. Venter og Ser om det ikke på et mirakuløst vis løser seg uten hennes innsats og når det så ikke gjør det.....Så er det : Hva skal vi gjøre....??? Med fortvilelse. Og jeg blir gal av ordet VI, for det er hennes ansvar ikke vårt sammen.

Anonymkode: d9112...697

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Er det en deal du ønsker å gjøre? Være martyr resten av livet og "bare leve med det"? For de fleste av de jeg har kjent og kjenner som har inntatt martyr-posisjonen blir ganske uspiselige etterhvert. Mye bitterhet som man bare går og gnurer på. 

Hvis du faktisk har tenkt til å "bare leve med det" så må du gi slipp på alt sinne og bitterhet for at partneren din ikke hjelper og bidrar slik du ønsker. Høres ut som et skikkelig kjipt liv, spør du meg. 

Men en løsning kan være å faktisk samarbeide med partneren din og så kan dere fordele noen ansvarsområder som dere har hver. Så kan du ha alt ansvar for bil. Også kan han ha noen andre ting. 

Anonymkode: 97676...1da

Skrevet

Det er ting jeg ikke skjønner. Blant annet forstår jeg ikke hvorfor kvinner slår seg sammen med, og får barn med, slike forvokste, uansvarlige guttunger. 

Anonymkode: 08099...545

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...