Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #1 Skrevet 22. juli 2018 Da jeg ble sammen med mannen min var hans søsken og foreldre veldig avvisende mot meg. Svigermor spurte min mann (da kjæreste) om jeg hadde spiseforstyrrelser. Da de besøkte oss da vi ble samboere klagde hun på et maleri jeg hadde laget som baby som tilfeldigvis var synlig, og spurte om jeg var en sånn som henger opp alt mulig (dritt). Hun ringte sønnen sin 11 ganger en gang (på én dag), han var opptatt og tok ikke tlf. Han ringte opp, og hun spurte om han hadde kuttet henne ut!? Tydelig sykelig sjalu på meg. Vel, hun er et eget kapittel - sjalu på barnebarna sine også... Men det jeg egentlig tenkte på i denne tråden var min manns søsken og hans far. De "kunne ikke" navnet mitt på årevis. Jeg har et helt vanlig, norsk, navn (i samme gate som Hedda/Stine/Mona/Kamilla), og det var ikke måte på hvor vanskelig det var å lære seg navnet mitt. La oss si jeg heter Stine. Da var det Trine, StinA, Line, Fride osv. Absolutt ikke Stine, for jeg var så uviktig år de kunne jo ikke huske navnet mitt. Skikkelig avvisende oppførsel. For ordens skyld kan det nevnes at de, de senere 10 år, ikke har hatt problemer med å huske noen andre sitt navn. Og de kan navnene på hverandres venner som de kun sporadisk har hørt historier om gjennom årene, og aldri har møtt omtrent. Så det var veldig tydelig, det der. Vi er fortsatt gift, da, men vi flyttet 1,5 timer unna Og etter hvert som årene har gått har svigermors jerngrep rundt sin sønn rustet bort. Sunt for alle parter. Vi har et OK forhold idag, men glemmer det ikke. Anonymkode: f103d...45e
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #2 Skrevet 22. juli 2018 Jeg har ikke vært borti en svigerfamilie som har vært sånn, men jeg har en slektning som fint kunne vært din svigermor. Skjønt hun har skremt vekk uttallige svigersønner og svigersøster fordi hun har behandlet de så jævlig. Hun blir på folkemunne omtalt som psykopaten, hun er rett og slett ond. Hun har 6 barn, 4 av de har flyttet utenlands med partnere og barn og de har sagt de aldri mer vil ha ble med moren å gjøre. Faren er en tøffelhelt som ikke våger si imot kjerringa.. Det beste i sånne situasjoner er å ta avstand, man vinner aldri en kamp mot sånne mennesker, så dere har gjort det rette Anonymkode: b1343...529
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #3 Skrevet 22. juli 2018 Litt av en mann du har som finner seg i at familien hans behandler deg sånn!! Anonymkode: 2eeef...546
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2018 #4 Skrevet 23. juli 2018 Mamma har den tendensen. Ikke at hun ringer 11 ganger om dagen, men at mine kjærester opp gjennom årene alle sammen har blitt kalt feil navn, fulgt av "...eller hva det nå er han heter!" Ikke mens de selv hørte på, men i omtale. Faens irriterende. Jeg satte henne på plass en gang da jeg hadde fått nok. Jeg var skikkelig spiss, frekk og ironisk, men avsluttet tiraden med at jeg hadde gjennomskuet taktikken hennes og at jeg visste akkurat hvorfor hun spilte dum på kun dét området, men at hun bare kunne lære seg av med det en gang for alle. Anonymkode: ca371...6eb
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2018 #5 Skrevet 23. juli 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke vært borti en svigerfamilie som har vært sånn, men jeg har en slektning som fint kunne vært din svigermor. Skjønt hun har skremt vekk uttallige svigersønner og svigersøster fordi hun har behandlet de så jævlig. Hun blir på folkemunne omtalt som psykopaten, hun er rett og slett ond. Hun har 6 barn, 4 av de har flyttet utenlands med partnere og barn og de har sagt de aldri mer vil ha ble med moren å gjøre. Faren er en tøffelhelt som ikke våger si imot kjerringa.. Det beste i sånne situasjoner er å ta avstand, man vinner aldri en kamp mot sånne mennesker, så dere har gjort det rette Anonymkode: b1343...529 Høres ille ut, men bra at de har flyttet unna henne. Ja, det har mildnet fordi vi har relativt lite med dem å gjøre. De tror også jeg tar min manns penger, så noen ganger har de sneket til ham penger og sagt "du trenger ikke å si det til noen". Jeg betaler alt mitt selv, og alle klær til ungene 😅 sykt. I fjor jul fikk jeg ikke gave av svogeren min. Kjenner det HELE TIDEN er en slags demonstrasjon og jeg skal på død og liv alltid holdes utenfor. Skjønner ikke at de gidder... Anonymkode: f103d...45e
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2018 #6 Skrevet 23. juli 2018 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Litt av en mann du har som finner seg i at familien hans behandler deg sånn!! Anonymkode: 2eeef...546 Han slet veldig med angst på det tidspunktet, var sykmeldt pga det, men idag hadde han sagt ifra. Men jeg har blitt litt tøffere med årene selv, er ikke en sjenert og usikker 18-åring lenger, så de har ikke turt å si noe til meg. Begeret mitt er i allefall fullt så jeg tror jeg hadde klikka 😐 Anonymkode: f103d...45e
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2018 #7 Skrevet 23. juli 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Mamma har den tendensen. Ikke at hun ringer 11 ganger om dagen, men at mine kjærester opp gjennom årene alle sammen har blitt kalt feil navn, fulgt av "...eller hva det nå er han heter!" Ikke mens de selv hørte på, men i omtale. Faens irriterende. Jeg satte henne på plass en gang da jeg hadde fått nok. Jeg var skikkelig spiss, frekk og ironisk, men avsluttet tiraden med at jeg hadde gjennomskuet taktikken hennes og at jeg visste akkurat hvorfor hun spilte dum på kun dét området, men at hun bare kunne lære seg av med det en gang for alle. Anonymkode: ca371...6eb Ja, akkurat sånn. "Bryr seg liksom ikke". Skal demonstrere. Hjalp det at du satte henne på plass? Anonymkode: f103d...45e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå