Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #1 Skrevet 22. juli 2018 Hei, Vesla skal døpes om 4 uker, og jeg lurte på om dere hadde noen tips.. Vi blir spurt hva dåpsbarnet ønsker seg, og da tenker jeg det er greit å ønske seg noe fornuftig? (ikke disse vanlige *boks til hårlokk*, *dåpsattestholder* osv...) Ullklær, noe barneservise til vi starter med fast føde, penger til hennes konto osv.. Noe annet fornuftig man kan ønske seg? Hva var dere fornøyd med til deres barn? (Så klart; tanken som teller og vi setter pris på alt.. Men dette er når folk spør oss selvfølgelig:) ) Takk for alle tips Anonymkode: fb3a2...787
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #2 Skrevet 22. juli 2018 Obosmedlemskap. Bunadsølv om det er aktuelt og klart hvilken man skal ha. Anonymkode: 0ee5e...8c0
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #3 Skrevet 22. juli 2018 Barnehage/tursekk, feks fra Bergans. Gode barnebøker. Gode ullklær, gjerne hjemmestrikket, til vinteren. Gåvogn. Men god barnestol. Anonymkode: 519e7...bee
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #4 Skrevet 22. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Barnehage/tursekk, feks fra Bergans. Gode barnebøker. Gode ullklær, gjerne hjemmestrikket, til vinteren. Gåvogn. Men god barnestol. Anonymkode: 519e7...bee *En god barnestol. Anonymkode: 519e7...bee
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #5 Skrevet 22. juli 2018 Så fine forslag, takk Anonymkode: fb3a2...787
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #9 Skrevet 22. juli 2018 Bunadsølv. Alltid bunadsølv i gave til dåp fra meg. Anonymkode: 0f79d...91a
amandine Skrevet 22. juli 2018 #10 Skrevet 22. juli 2018 Jeg pleier å gi en sølvskje for å symbolisere hva jeg tenker er den egentlige meningen bak uttrykket å være født med sølvskje i munnen, det å ha et godt og sterkt nettverk, være født inn i en solid flokk av voksne og barn som vil hegne om og beskytte og bære frem fellesskapet og familien. Jeg pleier å skrive et par ord om det på kortet også, og tenker at det er gode verdier jeg ønsker barnet skal ha med seg på veien.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #11 Skrevet 22. juli 2018 Barneservise Sølvskje Barnehagesekk, termos Barnebøker møbler og interiør til barnerom. Fin stol, lampe etc. Helt enig i at det meste av dåpsgave fra gullsmeden har liten nytteverdi. Bokser i sølv til hårlokker og dåpsattest er ganske ubrukelig. En boks til melketenner er derimot ikke så dumt. Til jenter kan det jo være hyggelig med litt smykker, men det meste blir lite brukt. Anonymkode: 1585b...1cc
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #12 Skrevet 22. juli 2018 Enhver barnefamilie må selvsagt ha bøkene Karius og Baktus, Hakkebakkeskogen og Kardemommeby i hus. De store hvite barnebøkene med forskjellig tema er også fine. Anonymkode: 1585b...1cc
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #13 Skrevet 22. juli 2018 Et skikkelig smykkeskrin, type stort, som kan følge henne gjennom barndommen og videre i voksenlivet. Begge mine jenter fikk det av bestemor til dåpen, de står på en kommode på mitt rom og inneholder de smykkele de har som er ekte. De har etterhvert en del øredobber, halssmykker o.l. i ekte sølv og gull som de har i disse smykkeskrinene. Bare google "stort smykkeskrin" så skjønner du hva jeg mener. Et mindre smykkeskrin, f.eks med ballerina i, som de kan ha på rommet sitt til smykker de bruker i lek osv, de uekte smykkene. Ellers er det vi har brukt mest -Sølje til barnebunad -Tursekk til barn, f.eks Bergans, gjerne fylt med pølsepinne, sitteunderlag o.l. -Ståltermos, brukes på alle turer, med kakao i -Sovepose til barn, brukes på alle turer og overnattinger hos venner -Stålbestikk til barn som såler oppvaskmaskin -Service, egne små middagstallerkner er i bruk hver dag -Ullpledd i barnestørrelse Anonymkode: ccb0e...7cb
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #14 Skrevet 22. juli 2018 Sønnen min fikk et epletre i dåpsgave. Det er en gave vi satt veldig pris på, som står ute og vokser med barnet Anonymkode: 2f8e6...275
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #15 Skrevet 22. juli 2018 Tripptrapp-stol Fotoalbum Anonymkode: 2fd2d...c9d
Optatium Skrevet 22. juli 2018 #16 Skrevet 22. juli 2018 Av alle gavene frøkna fikk, ble dette satt mest pris på: sølvtøy, skikkelige eventyrbøker, barneservise, bunadssølv og epletre.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #17 Skrevet 22. juli 2018 Her fikk vi et Rørospledd i barnestørrelse. Det pleddet brukes ennå, og barnet er 5 år. Bøker er også en super gave, vi fikk alle bøkene i «Den store.....» serien. Altså den store eventyrboka, rim og regle osv. Anonymkode: fde33...48a
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #18 Skrevet 22. juli 2018 Tusen takk for mange gode tips, mye som vi kommer til å foreslå for gjestene Eventyrbøker, sekk, bhg utstyr, skikkelig sekk og pledd.. Hjertelig:) Anonymkode: fb3a2...787
Nyttårs barn Skrevet 22. juli 2018 #19 Skrevet 22. juli 2018 Rørospledd er en flott gave, kan også brukes av søsken. Tripp trapp stol Barneservice Smykkeskrin Medlemskap i boligforening Kunst, kommer med forslag også: https://www.guldenkunstverk.no/new-products-4/?category=Ronny+Bank
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå