Gå til innhold

Kan barnet/barna dine svømme?

Anbefalte innlegg

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, delmålene må være oppfylt etter tur. Framdrift er ikke nummer 1 av disse.

Du vet visst ikke så mye om svømmeopplæring, men for å gi deg et forståelig eksempel: hvis det var mattetimer, ville du ha startet med divisjon før du var sikker på at ungene kunne lese alle tallene?

Anonymkode: 6eb68...738

Hadde jeg visst mye om svømmeopplæring så hadde jeg vel tatt meg av det selv i stedet for å betale andre for å gjøre det. 😛

Anonymkode: 2f0da...93d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste er 18 og svømte da hun var 8. Hun kunne sikkert lært det før, men hun ville ikke være i basseng og klorvann og i sjøen var det for kaldt.

mellomste er 10 og svømte da hun var 4. Finnes ikke pysete i vann ferskvann/saltvann/klorvann. Alt er ok og det er aldri kaldt i vannet samme hvor blå hun er på leppene.

yngste er 8 og han svømmer. Svømte i fjor også, men mer som en hund. Han svømte da han endelig turte å bade i basseng. Da tok det ikke lang tid. Litt pysete for det kalde vannet er han, men med en sånn sommer vi har nå, så har han badet masse i alle typer vann.

Anonymkode: cd3eb...fc7

Skrevet

Vi startet med svømmekurs en gang i uken i 4års alder. Holdt på til de var ca 9 år. Har også hatt stupekurs og livredningskurs. Seilkurs i to år etter de var 10 år, samt brettseilingskurs. I tillegg til selvfølgelig skolesvøm og enkelte helger der hele familien drar i svømmehallen. De er nå 12 og 14, og jeg kjenner meg trygg på de i vann. Vi bor ved sjøen.

Anonymkode: c5cce...d46

Skrevet

Ja, det lærte de på svømmekurs før de begynte på skolen. Etter det har de hatt idretts-SFO med svømming, samt svømmeopplæring på skolen. De er 9,10 og 12. 

Anonymkode: 7bab2...fec

Skrevet

Her lærte de å svømme når de var 9, 8 og 6 år gamle. Eldste lærte det på skolen, de to minste lærte det samtidig, når vi var på ferie i syden med hus med basseng. 

I år har de fått utviklet svømmekunnskapen kraftig, så nå er de nesten som fisker i vannet. Hopper, stuper og svømmer lenge under vann... 

Anonymkode: b35ad...25a

Skrevet

Han er snart 7 år å kan ikke svømme. Han har hatt vannskrekk så lenge jeg kan huske å var lenge livredd for dusjen. Nå det siste året har han endelig begynt å tørre å dusje selv om han ikke liker det. Besteforeldrene har stort utebasseng i hagen så der hadde det jo vært perfekt å lære å svømme men han er hysterisk redd å tør kun å stå i stigen i vannet for der føler han at han har kontroll. Svømmekurs har han begynt på men jeg betaler ikke 1300 kr for ett kurs når vi ikke engang får han uti vannet. De gangene vi var der så satt han på kanten å så på hva de andre gjorde på,å ble hysterisk bare vi snakket om å gå uti bassenget sammen. Så vi er langt unna å få han til å lære å svømme,målet er heller å få han mer trygg i vannet.

Anonymkode: 1bce0...c18

Skrevet

De er 7 og 8 år og kan svømme. De var på forskjellige opplegg fra de var 4 år gamle. Svømmehall var min overlevelses teknikk fra de var 2,5 år gamle. Siden de er to tette,var de lettere å håndtere i vannet så vi dro ofte på svømmehall. Både oss voksne og barna fikk slappe av. Nå er minstemann 18 måneder og jeg kan inne vente til han blir litt eldre så han kan ordentoig nyte svømmehall også. 

Anonymkode: 6fbcf...7c3

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, delmålene må være oppfylt etter tur. Framdrift er ikke nummer 1 av disse.

Du vet visst ikke så mye om svømmeopplæring, men for å gi deg et forståelig eksempel: hvis det var mattetimer, ville du ha startet med divisjon før du var sikker på at ungene kunne lese alle tallene?

Anonymkode: 6eb68...738

Å herregud for en nedlatende tone...

Anonymkode: f06b3...de0

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er snart 7 år å kan ikke svømme. Han har hatt vannskrekk så lenge jeg kan huske å var lenge livredd for dusjen. Nå det siste året har han endelig begynt å tørre å dusje selv om han ikke liker det. Besteforeldrene har stort utebasseng i hagen så der hadde det jo vært perfekt å lære å svømme men han er hysterisk redd å tør kun å stå i stigen i vannet for der føler han at han har kontroll. Svømmekurs har han begynt på men jeg betaler ikke 1300 kr for ett kurs når vi ikke engang får han uti vannet. De gangene vi var der så satt han på kanten å så på hva de andre gjorde på,å ble hysterisk bare vi snakket om å gå uti bassenget sammen. Så vi er langt unna å få han til å lære å svømme,målet er heller å få han mer trygg i vannet.

Anonymkode: 1bce0...c18

Ta kontakt med svømmeklubben der dere bor og spør om de kan tilrettelegge kurs for dere. Det gjør de her med kurs alene for de med problemer hvor de begynner med å komme ned i vannet, tørre å bevege seg, før de i det hele tatt begynner med å flyte eller ha hodet under vann.

Mine har gått på svømming siden de var babyer og lærte å svømme noen tak da de var 3-4 år. Da de var ca 6år, svømte de godt nok til at vi kunne slippe dem i basseng hvor de kunne stå, uten å ha øynene på dem hele tiden. Men vi var selvfølgelig rett i nærheten hele tiden. 

Anonymkode: 32d16...7df

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

DIB er stedet for skryt! Ikke noe på DIB som gjenspeiler virkeligheten. 

https://www.nrk.no/norge/faktisk.no_-faktisk.no_-bare-halvparten-av-norske-5.-klassinger-kan-svomme-200-meter-1.14139636

Det er jo ikke skryt hvis man svarer det som er sant... Mine barn kan svømme. De som har barn som ikke kan svømme, svarer kanskje ikke her?

Det er vel ingen som tror at DIB gjenspeiler virkeligheten heller.. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke skryt hvis man svarer det som er sant... Mine barn kan svømme. De som har barn som ikke kan svømme, svarer kanskje ikke her?

Det er vel ingen som tror at DIB gjenspeiler virkeligheten heller.. 

Joda. Skryt er sannhet, ingen her som påstår at det er løgn. Likefullt er det skryt. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda. Skryt er sannhet, ingen her som påstår at det er løgn. Likefullt er det skryt. 

Men hvis jeg skriver at barna mine kan svømme, er det jo ikke skryt. Det er bare en beskrivelse av svømmeegenskapene.

Skrevet

De på 5, 10 og 13 er svømmedyktige. Han på 3 er ikke det. Jeg kan ikke svømme. 

Anonymkode: fc015...07e

Skrevet

Ingen av dem kan svømme, men alle tre er trygge i vann, både over og under, og hundekråler lengre strekninger i god fart med armringer på. De hopper fra bryggekant og bassengkant og liker alle typer vann like godt. Eldste hopper fra et stupebrett hvor der grunnet lav vannstand er nesten 2 meter ned. De har langt igjen før de får ta av seg armringene, men vi er på rett vei. Takk og lov for en mann som elsker å bade! Barna er 3, 4 og 5. 

Anonymkode: 70e73...a2a

Skrevet (endret)
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så om man svarer ja på et spørsmål som blir stilt så skryter man? 

Mine barn lærte å svømme da de var mellom 3-5 år. 

Endret av *Miss Marple*
Skrevet

Det er nok flest som har barn som svømmer som svarer her. Unger er jo trege med å lære å og svømme i dag.

Min eldste var 10 år, noe som er alt for sent, mellomste var 8-9 år og minste på 7 år har lært å svømme nå i sommer.

Anonymkode: c124c...aaf

Skrevet

Jeg gikk på mange, mange svømmekurs da jeg var liten. Begynte da jeg var 4. Jeg var og er nervøs rundt vann. Jeg var svømmedyktig rundt 7 årsalderen. Ikke en sterk svømmer, men...

Min far kunne ikke svømme selv om han var oppvokst ved vann. Vi barna hadde på oss redningsvest hvis vi gikk 10 meter unna innsjøen. Mine fettere og kusiner lo. Jeg forstår min far, hvis vi hadde falt uti, kunne han ikke redde oss. Antagelig kunne han, man gjør nok at hvis barnets liv står i fare. 

Anonymkode: 057d0...10f

Skrevet

Eldste lærte da han var åtte. Yngste er nå på den alderen, men han har en kraftig anxiety for å drukne, så han tør ikke prøve.

Anonymkode: f3748...25c

Skrevet

Jepp. 7 år.

Anonymkode: d5870...914

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...