CherryC Skrevet 21. juli 2018 #1 Skrevet 21. juli 2018 Holder på med den nå. Men den er jo så tung og motbydelig? Glimrende skuespill og vakkert filmet, men kjenner jeg nesten blir deprimert av å se på . Klarer ikke å bestemme meg for om jeg elsker den eller bare føler avsky.
Østerdølen Skrevet 21. juli 2018 #2 Skrevet 21. juli 2018 Jeg rett og slett elsker den!Det som er glimrende, er alle tilbakeblikkene som viser hvor stille og forsiktig forandringen skjer, før det plutselig har gått så langt at de ekstreme kristne har tatt over landet.
Optatium Skrevet 21. juli 2018 #3 Skrevet 21. juli 2018 Jeg er også ambivalent til denne. På den ene siden skremmer den meg og gjør meg trist inn i sjela. På den andre siden fascinerer den meg.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #4 Skrevet 22. juli 2018 Det er jo en ekstremt dystopisk serie. Den er laget for å gjøre seerne forbanna, lei seg, engasjerte og fascinerte. Serien er helt glimrende laget, det gjør vondt å se på til tider, men man klarer likevel ikke se vekk. Leste boka for mange år siden, men fikk ikke helt det samme engasjementet der. I serien holdes øyeblikkene ubehagelig lenge, og man kan virkelig leve seg inn i hele greia! Grugleder meg til sesong tre 😛 Anonymkode: 32abb...7a0
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #5 Skrevet 22. juli 2018 3 timer siden, Østerdølen skrev: Jeg rett og slett elsker den!Det som er glimrende, er alle tilbakeblikkene som viser hvor stille og forsiktig forandringen skjer, før det plutselig har gått så langt at de ekstreme kristne har tatt over landet. Ja, for det er de kristne som en skumle her i verden, mener jeg... Anonymkode: 9cf2b...c1d
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #6 Skrevet 22. juli 2018 6 timer siden, CherryC skrev: Holder på med den nå. Men den er jo så tung og motbydelig? Glimrende skuespill og vakkert filmet, men kjenner jeg nesten blir deprimert av å se på . Klarer ikke å bestemme meg for om jeg elsker den eller bare føler avsky. Har ikke orket. Regner med at jeg ville få mareritt. Anonymkode: b2e0d...55c
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #7 Skrevet 22. juli 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, for det er de kristne som en skumle her i verden, mener jeg... Anonymkode: 9cf2b...c1d Tja, alt som er beskrevet i serien står jo uttrykkelig i boka deres... Og den følger jo alle som kaller seg "kristne", ikke sant? Det fins jo ikke fortolkninger eller varianter? Anonymkode: b2e0d...55c
gale damen Skrevet 22. juli 2018 #8 Skrevet 22. juli 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, for det er de kristne som en skumle her i verden, mener jeg... Anonymkode: 9cf2b...c1d Westboro Baptist church. Ja, de kristne er skumle, de også.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #9 Skrevet 22. juli 2018 En fantastisk serie! Jeg blir sint, lei meg, rørt, forbanna og skremt. Pulsklokka på armen har virkelig fått kjørt seg til tider! Og jeg elsker den serien. Sjelden en fiktiv serie berører meg så sterkt som denne. Anonymkode: 8289d...b50
Nyttårs barn Skrevet 22. juli 2018 #10 Skrevet 22. juli 2018 Jeg liker best serier som har et alvor i seg, men jeg er enig i at den er skremmende og mørk.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #11 Skrevet 22. juli 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, for det er de kristne som en skumle her i verden, mener jeg... Anonymkode: 9cf2b...c1d Dette kan selvfølgelig også skje med islam. Siden den muslimske befolkningen vokser absolutt raskest, er det her det er størst fare. Men det får vi jo ikke lov til å si... Anonymkode: 99a7a...431
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #12 Skrevet 22. juli 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette kan selvfølgelig også skje med islam. Siden den muslimske befolkningen vokser absolutt raskest, er det her det er størst fare. Men det får vi jo ikke lov til å si... Anonymkode: 99a7a...431 Hvilken stein bor du under...? Jeg hører ikke annet enn "muslimer, muslimer" hver eneste dag, i nyheter og nettforum. Folk virker ikke som om de har noe ANNET å si enn akkurat det du sier nå. Så å påstå at du ikke har "lov" å si det er jo bare noe piss. At du håper på å kunne slippe å bli motsagt, derimot, det er noe helt annet. Og til din informasjon: alle barn fødes som ateister... Anonymkode: b2e0d...55c
Østerdølen Skrevet 22. juli 2018 #14 Skrevet 22. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dette kan selvfølgelig også skje med islam. Siden den muslimske befolkningen vokser absolutt raskest, er det her det er størst fare. Men det får vi jo ikke lov til å si... Anonymkode: 99a7a...431 Herregud!Ekstremisme uansett form er like farlig!Hold for svingende muslimdiskusjonen ut av denne tråden!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #15 Skrevet 22. juli 2018 Hvor kan man se den? Anonymkode: e262a...7b0
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #16 Skrevet 22. juli 2018 Jeg likte hele første sesong. Starten på sesong 2 ble litt for dystert. Nærmest torturporno, men så tok den seg opp igjen. Håper de avslutter etter sesong 3. Jeg leste boka i sin tid, og synes den var bare sånn passe. Så nesten ikke serien pga boka faktisk Anonymkode: 198ce...811
frk Nilsen Skrevet 22. juli 2018 #17 Skrevet 22. juli 2018 Så siste episode i sesong 2 i går. Kjempebra serie!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #18 Skrevet 22. juli 2018 Fantastisk bra serie! Tror aldri jeg har blitt så engasjert og revet med av en serie før... Kan knapt vente til sesong 3 kommer neste år 😊 Anonymkode: 551eb...2c4
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #19 Skrevet 22. juli 2018 13 timer siden, gale damen skrev: Westboro Baptist church. Ja, de kristne er skumle, de også. Jeg er kristen, og synes en del amerikanske kristne er skumle, Anonymkode: 70fcd...f59
Østerdølen Skrevet 23. juli 2018 #20 Skrevet 23. juli 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er kristen, og synes en del amerikanske kristne er skumle, Anonymkode: 70fcd...f59 Ja, de som flyr rundt å skyter abortleger feks.Eller den gruppen som reiser rundt på begravelser til homofile mennesker med skilt om at vedkommende kommer til helvette og at Gud hater dem. Ellers har vi jo diverse kristne varianter her i Norge, blant annet en menighet der kvinner på gå i skjørt, ha langt hår og behandles som annenrangs mennesker innenfor menigheten... https://www.dagbladet.no/kultur/mot-menigheten-som-forbyr-17-mai-og-nekter-kvinner-kort-har/60425600
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2018 #21 Skrevet 23. juli 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor kan man se den? Anonymkode: e262a...7b0 HBO Anonymkode: 307a5...4ea
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2018 #22 Skrevet 23. juli 2018 Er den beste serien jeg har sett, den ryster meg langt inn i sjelen. Og tenker og hvor utrolig takknemlige vi skal være, for at vi får være kvinner i Norge. Anonymkode: 42d5a...eb4
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #23 Skrevet 24. juli 2018 Blessed be the fruit 🍊 Anonymkode: 99bfb...dac
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2018 #24 Skrevet 24. juli 2018 Så siste episode i sesong 2 for to dager siden, og fortsatt kverner 1000 spm i hodet mitt 🤨 Er boka veldig lik serien? Lurer på om jeg må lese den 😆 Klarer ikke vente til neste år.... Anonymkode: a33c6...43c
MammantilNurket Skrevet 24. juli 2018 #25 Skrevet 24. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så siste episode i sesong 2 for to dager siden, og fortsatt kverner 1000 spm i hodet mitt 🤨 Er boka veldig lik serien? Lurer på om jeg må lese den 😆 Klarer ikke vente til neste år.... Anonymkode: a33c6...43c Jeg har bevisst valgt å ikke se serien. Har lest boken flere ganger de siste årene. Synes den er strålende, grusom og svært viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå