Gå til innhold

Blir litt bekymra for foten min:.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte for noen uker siden. Fikk smerter i foten etter jeg hadde lagt meg flere netter. Kjennes ut som det begynner bak i leggen helt nederst og stråler opp mot låret. Gikk over etter en stund, har ikke tenkt mer på det. Nå har det vel gått en uke siden jeg kjente noe. Nå har det komet tilbake. Mest vOndt nederst i leggen på baksiden og i helen, ingenting i låret denne gangen. Hva kan dette være?? Er ikke opphovnet. Tenkte på blodpropp, men det utarter seg vel ikke slik, og da er man vel opphovnet. Erfaringer?

Anonymkode: d08b7...512

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Isjassmerter? Kan godt komme strålesmerter fra ryggen. Blodpropp gir ofte rødme og hevelse. Men ta en tlf. til legevakta.

Anonymkode: bf6b3...af7

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Isjassmerter? Kan godt komme strålesmerter fra ryggen. Blodpropp gir ofte rødme og hevelse. Men ta en tlf. til legevakta.

Anonymkode: bf6b3...af7

Tenkte på det også, men det er nesten som det kommer nedenfra. Har en del ryggplager da, kanskje det er en sammenheng?

Jeg tenkte egentlig ikke jeg skulle ringe legevakten, har jo hatt det i flere uker. Ringer legen på mandag hvis ikke det blir noe verre. Håpte bare noen hadde noen ideer på hva det kan være. Ikke lurt å gå og overtenke det, iallfall ikke Google det...:/ 

Skrevet

Hva slags sko går du i? 

Anonymkode: b4fc7...92d

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags sko går du i? 

Forskjellig.

Converse, Salomon, slippers blant annet.

Kan skoa være årsaken? Har ikke merket noe mens jeg har sko på, bare når jeg er inne uten sko.

Skrevet

Det kan være skoenes skyld. Converse og slippers er i alle fall drepen, de er altfor flate og med tynn, elendig såle. Salomon kan være så mangt, snakker vi om joggesko? 

Kan det være akillessenen som er vond? Jeg har gått med en kronisk betennelse i ene akillessenen i noen år nå, til tider er det en stor, smertefull kul på senen og da gjør det i grunnen vondt i hele beinet. Akkurat nå er senen "bare" ganske tykk, omtrent 1 1/2 - 2 ganger så tykk som den andre, og ikke spesielt vond. 

I sommer går jeg svært mye barbeint, prøver ellers å gå med "ordentlige" sko med god såle og god støtte. Jeg tror det er bra for beina! Jeg står og går mye i jobben, og  kjenner det fort hvis jeg faller for fristelsen til å ta et par tynne, men kanskje litt "fjonge" sko. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være skoenes skyld. Converse og slippers er i alle fall drepen, de er altfor flate og med tynn, elendig såle. Salomon kan være så mangt, snakker vi om joggesko? 

Kan det være akillessenen som er vond? Jeg har gått med en kronisk betennelse i ene akillessenen i noen år nå, til tider er det en stor, smertefull kul på senen og da gjør det i grunnen vondt i hele beinet. Akkurat nå er senen "bare" ganske tykk, omtrent 1 1/2 - 2 ganger så tykk som den andre, og ikke spesielt vond. 

I sommer går jeg svært mye barbeint, prøver ellers å gå med "ordentlige" sko med god såle og god støtte. Jeg tror det er bra for beina! Jeg står og går mye i jobben, og  kjenner det fort hvis jeg faller for fristelsen til å ta et par tynne, men kanskje litt "fjonge" sko. 

Salomon joggesko ja. Bruker slippers veldig mye på jobb, og en del hjemme. Går og står veldig mye, både jobb og på fritiden. 

Kanskje du har rett i at det er det som gjør det. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Salomon joggesko ja. Bruker slippers veldig mye på jobb, og en del hjemme. Går og står veldig mye, både jobb og på fritiden. 

Kanskje du har rett i at det er det som gjør det. 

Det kan jeg selvfølgelig ikke være sikker på, men det kan være verd et forsøk å bruke "bedre" sko på jobb. Hardt underlag og "dårlige" sko er i alle fall en dårlig kombo er min erfaring. 

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan jeg selvfølgelig ikke være sikker på, men det kan være verd et forsøk å bruke "bedre" sko på jobb. Hardt underlag og "dårlige" sko er i alle fall en dårlig kombo er min erfaring. 

Det er verdt et forsøk ja 🙂 

Skrevet

Uten sammenligning Forøvrig hadde jeg enorme smerter i hæl og ankel i lang, lang tid. Måtte til slutt brukte krykker, så vondt var det. Var til ortoped og fant ut at jeg overpronerer. Kjøpte joggesko tilpasser overpronasjon og vips ble smertene borte. Så enkelt og likevel så vanskelig tydeligvis. 😉 Converse og lignende sko er helt drepen for mine føtter, så ville prøvd å bruke gode joggesko en periode og se om det går over. Nå kan jeg bruke andre typer sko også og det går helt fint, bare jeg bytter på og ikke går med det mange timer hver dag. Lykke til!

Anonymkode: 767b4...4d2

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uten sammenligning Forøvrig hadde jeg enorme smerter i hæl og ankel i lang, lang tid. Måtte til slutt brukte krykker, så vondt var det. Var til ortoped og fant ut at jeg overpronerer. Kjøpte joggesko tilpasser overpronasjon og vips ble smertene borte. Så enkelt og likevel så vanskelig tydeligvis. 😉 Converse og lignende sko er helt drepen for mine føtter, så ville prøvd å bruke gode joggesko en periode og se om det går over. Nå kan jeg bruke andre typer sko også og det går helt fint, bare jeg bytter på og ikke går med det mange timer hver dag. Lykke til!

Anonymkode: 767b4...4d2

Takk for svar alle.

I dag kjenner jeg ingenting i foten, og i går gikk jeg ikke med converse eller slippers. har tro på at det er det som gjør det. Skal bruke gode joggesko fremover og se om det hjelper 🙂

Skrevet

Du har ikke fått krampe da? Fryktelig vondt og typisk at det kommer når man har lagt seg. i såfall skyver du helen fram og trekker tærne mot deg, dvs. strekke skikkelig ut. Det kan hjelpe. Ligger du å venter på at det skal gå over, er det kjempevondt. Gode sko er nok viktig likevel.

Skrevet
5 timer siden, prekæs skrev:

Du har ikke fått krampe da? Fryktelig vondt og typisk at det kommer når man har lagt seg. i såfall skyver du helen fram og trekker tærne mot deg, dvs. strekke skikkelig ut. Det kan hjelpe. Ligger du å venter på at det skal gå over, er det kjempevondt. Gode sko er nok viktig likevel.

Nei, det er ikke krampe. Hadde det mye da jeg var gravid, og ja! Det er skikkelig vondt. Men da spente hele foten seg, er ikke helt sånn nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...