Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #1 Skrevet 21. juli 2018 Jeg har blitt henvist til fødepoliklinikken etter å ha vært hos lege med høyt stoffskifte. Noen som vet hva de «gjør med meg» der? Blodprøver og sant har jeg tatt hos legen Anonymkode: fb7dc...63c
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #2 Skrevet 21. juli 2018 Jeg hadde høyt stoffskifte da jeg ble gravid med forrige. Hvor langt er du på vei? Og har du hatt høyt stoffskifte tidligere eller er det noe du har fått nå i graviditeten? Anonymkode: c176c...9e3
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #3 Skrevet 21. juli 2018 Jeg er 12 uker på vei. Tror jeg har fått det i dette svangerskapet. Har ikke hatt noe symptomer på det før jeg ble gravid iallefall Anonymkode: fb7dc...63c
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #4 Skrevet 21. juli 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er 12 uker på vei. Tror jeg har fått det i dette svangerskapet. Har ikke hatt noe symptomer på det før jeg ble gravid iallefall Anonymkode: fb7dc...63c Jeg hadde det fra før av, så det kan nok hende det er litt ulik praksis rundt hva de gjør. Jeg gikk på medisiner da jeg ble gravid, så legen henviste meg til tidlig UL, de henviste meg videre til stoffskifte spesialist som ringte meg allerede ett par timer etterpå. Da fikk jeg beskjed om å slutte på medisiner med en gang siden det ikke er bra for fosteret ( kan føre til misdannelser ). Det er visst ikke bra for fosteret at stoffskiftet er høyt/lavt heller, men noen ganger så blir en frisk fra autoimmune sykdommer under graviditet. Det gjorde jeg, stoffskiftet holdt seg stabilt gjennom hele svangerskapet etter jeg slutta på medisiner, men kom tilbake noen mnd etter fødsel. Litt usikker på hvordan de håndterer det når stoffskiftet blir høyt under graviditet, men det jeg har hørt fra spesialisten ihverfall er at det ikke er unormalt at stoffskiftet kan gå litt opp i starten av graviditeten ( nå vet ikke jeg hvor høyt ditt er da ), men blir det relativt høyt og ikke går ned igjen må du medisineres ( er visst en annen type enn den vanlige medisinene enn kan bruke under graviditet som er mindre skadelig for fosteret, men allikevel ikke opptimalt ), om du ikke medisineres kan stoffskiftet ditt påvirke utviklingen av skjoldbruskkjertelen til fosteret. Du får ikke ta sorgene på forskudd, i de aller fleste tilfellene går det helt bra. Da jeg var på tidlig UL fikk jeg beskjed av hun som utførte den at ungen kom til å få hjerneskader osv pga stoffskiftet mitt, så jeg ble kjempe redd! Men spesialisten jeg pratet med sa noe helt annet. De vet hva de driver med og har vært med på dette før. Så ikke Google deg ihjel og hør på alt jordmødre å sånn sier ( de har ikke kompetanse innen stoffskiftet ). Jeg har nå en frisk og perfekt liten gutt på syv mnd som det ikke feiler noen verdens ting 😊 Anonymkode: c176c...9e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå