Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #1 Skrevet 21. juli 2018 Jeg er 17 år og har fått vite av nærmeste familie at de mener min mor på 51 har asperger. Så de siste dagene har jeg lest mye om det og ting bare faller på plass. Mamma er aldri åpen om noe som feiler henne og det verste hun vet er forandringer og for mye folk. Jeg vet ingen ungdommer med foreldre som har asperger, og jeg ønsker gjerne å høre fra ungdommer/unge voksne om det å leve med en asperger mor i dag. Hadde jeg visst det for lenge siden, kunne ting ha vært mye annerledes. Kan du skrive noe eller tipse noen om denne posten så jeg kan få litt informasjon og se at noen er i samme situasjon? Anonymkode: 5406b...2f1
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #2 Skrevet 21. juli 2018 Gro Dahle er mor med aspberger. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Gro_Dahle Kanskje du kan kontakte barna hennes for å utveksle erfaringer og informasjon med dem? Anonymkode: ff09a...f22
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #3 Skrevet 21. juli 2018 Det viktigste å huske på er at det finnes gode og dårlige foreldre enten de har Aspergers eller ikke. Føler du at moren din har klart å være en god mor selvom hun er annerledes? Mange mestrer oppgaven bra, spesielt hvis de har en partner som kan fylle inn de områdene de har vanskeligheter med. Jeg har både ett barn og en eksmann med Aspergers. Fikk ikke vite at han hadde det før etter vi var skilt. Han var en flink pappa så lenge vi var gift. Kanskje fordi jeg ubevisst gjorde de tingene som var vanskelig for han. Når jeg fikk vite det falt veldig mye på plass. Ting jeg ikke hadde tenkt så mye på, bare tenkte han var litt sær. Dessverre klarte ikke han papparollen etter skilsmissen og kuttet kontakten med barna. Sånn har det vært i mange år. Det har vært vondt for barna, men de skjønner at pappaen ikke er skrudd sammen som oss andre. Jeg ønsker deg uansett lykke til, mammaen din er mammaen din uansett ❤️ Anonymkode: 0e593...91b
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #4 Skrevet 21. juli 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det viktigste å huske på er at det finnes gode og dårlige foreldre enten de har Aspergers eller ikke. Føler du at moren din har klart å være en god mor selvom hun er annerledes? Mange mestrer oppgaven bra, spesielt hvis de har en partner som kan fylle inn de områdene de har vanskeligheter med. Jeg har både ett barn og en eksmann med Aspergers. Fikk ikke vite at han hadde det før etter vi var skilt. Han var en flink pappa så lenge vi var gift. Kanskje fordi jeg ubevisst gjorde de tingene som var vanskelig for han. Når jeg fikk vite det falt veldig mye på plass. Ting jeg ikke hadde tenkt så mye på, bare tenkte han var litt sær. Dessverre klarte ikke han papparollen etter skilsmissen og kuttet kontakten med barna. Sånn har det vært i mange år. Det har vært vondt for barna, men de skjønner at pappaen ikke er skrudd sammen som oss andre. Jeg ønsker deg uansett lykke til, mammaen din er mammaen din uansett ❤️ Anonymkode: 0e593...91b Tusen takk for det❤️ Er veldig glad i mammaen min, men med mer informasjon og innsikt kunne hverdagen vår ha vært mye enklere. Foreldrene mine ble skilt for 5 år siden og har bodd hos mamma siden. Men hun er ikke som alle andre, det er det vanskelige. Anonymkode: 5406b...2f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå