Gå til innhold

Flytur og sydenferie 1 trimester


Nusse18

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg hadde en MA 1 mai og er nå gravid igjen, 5+6 idag. Jeg å min samboer har bestilt tur til Kreta for en stund siden og reiser lørdag om en uke. Jeg føler vi trenger denne turen sammen da det har skjedd mye og det er den eneste ferieuken vi har sammen. Likevel knyter det seg litt i magen da jeg er redd for å miste igjen. Jeg burde bare slappe av og go with the flow, da altså reise og være forsiktig på både flyreisen og turen. Har noen av dere noen beroligende opplevelser eller tanker om dette?

hilsen en som trenger ferie,men likevel er nervøs for fly og opphold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reiste til Syden dagen etter jeg fant ut at jeg var gravid. I morgen etter to uker reiser vi hjem og det har vært en veldig fin tur. Eneste minuset er at man må passe litt bedre på hva man spiser. Jeg fikk kvalmen nå siste uka så det har vært litt begrensende.  

Reis og kos deg 👍

Anonymkode: 6433a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå,takk!! Så godt å høre 🙂 hvor langt er du på vei? Noen gode tips til hva jeg bør være forsiktig med? Brukte du støttestrømper på flyet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg reiste til Syden dagen etter jeg fant ut at jeg var gravid. I morgen etter to uker reiser vi hjem og det har vært en veldig fin tur. Eneste minuset er at man må passe litt bedre på hva man spiser. Jeg fikk kvalmen nå siste uka så det har vært litt begrensende.  

Reis og kos deg 👍

Anonymkode: 6433a...d78

Åå, takk!!så godt å høre 😊 Hvor langt er du på vei? Har du noen gode tips til hva man bør passe på? Og brukte du støttestrømper på flyet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hvor sykehus, legevakt etc er  på forhånd.

Jeg dro på Spania ferie m mannen når jeg var 6uker, og begynte å blø etter en uke. (Sa skjer oftest rundt uke 7 da morkaken skal overta (eller da Evt svikte) ) Å kjøre rundt på kvelden, i fremmed land , og lete etter hjelp var mildt sagt ustas. 

Anonymkode: b0525...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra, dette går mest sannsynlig veldig bra!

Forstår bekymringen, men husk at et friskt foster utvikler seg som skal uansett hvor du er 😊Ligg unna salat, isbiter og dårlig stekt mat - og hvil og kos deg 😍

Har selv opplevd å abortere på ferie i uke 10, det var følelsesmessig vanskelig men ikke noe medisinsk problem, var ikke hos lege. 

Anonymkode: 62b08...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dra, dette går mest sannsynlig veldig bra!

Forstår bekymringen, men husk at et friskt foster utvikler seg som skal uansett hvor du er 😊Ligg unna salat, isbiter og dårlig stekt mat - og hvil og kos deg 😍

Har selv opplevd å abortere på ferie i uke 10, det var følelsesmessig vanskelig men ikke noe medisinsk problem, var ikke hos lege. 

Anonymkode: 62b08...a3d

Det er et godt poeng jeg skal ta med meg videre 😊 Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...