Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #1 Skrevet 21. juli 2018 Jeg har ett lite dilemma både med meg selv og hva andere hadde gjort. Mannen min har bil som hobby en hel haug sv veteran biler. Jeg har en nesten splitter ny veldig moderne biltype som krever litt «tilpassing» av bilsete. I tillegg til at vi har skilte besteforeldre som også må få hvert sitt sete. Altså hvis alle setene skal være kjøpt nye sitter vi på en utgift på over 30 000 kroner. Det har vi absolutt ikke råd til. Så hva hadde dere gjort? Jeg vet jeg må kjøpe ett splitter nytt sete til den bilen vi bruker mest nemlig min. Det setet som passer best i min bil er som sagt litt spesiel og kan kun brukes med isofix. Så må vi ha ett nytt sete til bilene til mannen ingen av bilene der har isofix så da må det i såfall være ett sete uten. Siden vi begge jobber skift til alle døgnets tider må vi ha den muligheten. I tillegg må vi også ha ett sete til hver av besteforeldrene. Det er kjempe viktig i tilfelle vi ikke rekker å hente i barnehagen grunnet jobb. Vi har en ekstremt utfordrende jobb begge to og må ha den muligheten i bakhånd. Men de setene er jo potensielt seter som kanskje ikke kommer til å bli brukt noe særlig. Hadde dere da godt for brukte seter? Hva hadde dere gjort i vår situasjon? Anonymkode: d283f...03e
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #2 Skrevet 21. juli 2018 Hvilke seter vurderer du i din bil da? Britax Max Way og Axkid Move er andre rimelige alternativer(veldig ofte på tilbud i div nettbutikker) Vi har Britax Max Way i begge våre biler og jeg betalte 16-1700 kr for de på kampanje i en nettbutikk. Britax Two Way er også et rimelig sete som fungerer veldig fint som ekstrasete, f eks til besteforeldre og veteranbil. Kunne kjøpt brukte seter om jeg visste bakgrunnen til de, dvs kjente selger. Britax Two Way er et sete som kan gå greit å kjøpe brukt, da det er et sete som tåler mye før det blir svekket. Dilemmaet er at det ikke er det enkleste å montere og at det må lenes mot setet foran. Anonymkode: cc5be...bb3
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #3 Skrevet 21. juli 2018 Vi har kjøpt brukt stol, men fra folk vi kjenner og stoler på. Ville hatt kvaler med å kjøpe fra finn feks. Kjøper ikke besteforeldre stol selv? Anonymkode: de3b3...805
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #4 Skrevet 21. juli 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har kjøpt brukt stol, men fra folk vi kjenner og stoler på. Ville hatt kvaler med å kjøpe fra finn feks. Kjøper ikke besteforeldre stol selv? Anonymkode: de3b3...805 Nei det kommer de nok ikke til å gjøre. Bestemor har meget dårlig råd så der ønsker jeg ikke å sette denne «byrden» på henne. Bestefar er stinkende gjerrig...🙄 men vi er avhengig av deres hjelp. Den stolen som passer best for bilen vår er den som det er mulig å snu mot døren og så snu tilbake. Vet den kommer med sånn «pute» om man ønsker å ha det fremover vendt men har hørt at det er livsfarlig så den kommer kun å bli brukt bakovervendt! Kommer ikke på navnet akkurat nå. Bilen min er veldig skrånende bak ved døren så det at deg er mulig å vri den er helt genialt. Sliter bare med å få inn og ut av baby setet. Dessverre kjenner jeg ingen som selger setet nå så det må eventuelt bli Finn. Anonymkode: d283f...03e
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #5 Skrevet 21. juli 2018 13 minutes ago, Anonym bruker said: Nei det kommer de nok ikke til å gjøre. Bestemor har meget dårlig råd så der ønsker jeg ikke å sette denne «byrden» på henne. Bestefar er stinkende gjerrig...🙄 men vi er avhengig av deres hjelp. Den stolen som passer best for bilen vår er den som det er mulig å snu mot døren og så snu tilbake. Vet den kommer med sånn «pute» om man ønsker å ha det fremover vendt men har hørt at det er livsfarlig så den kommer kun å bli brukt bakovervendt! Kommer ikke på navnet akkurat nå. Bilen min er veldig skrånende bak ved døren så det at deg er mulig å vri den er helt genialt. Sliter bare med å få inn og ut av baby setet. Dessverre kjenner jeg ingen som selger setet nå så det må eventuelt bli Finn. Anonymkode: d283f...03e Besteforeldre kan i hvert fall få brukte stoler. Du tenker antakelig på Cybex sirona? Vi har den og er strålende fornøyd. Men vår er riktignok fra 9-18, hadde en annen babystol. Anonymkode: de3b3...805
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #6 Skrevet 21. juli 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Besteforeldre kan i hvert fall få brukte stoler. Du tenker antakelig på Cybex sirona? Vi har den og er strålende fornøyd. Men vår er riktignok fra 9-18, hadde en annen babystol. Anonymkode: de3b3...805 Ja det er den jeg tenkte på. Sønnen vår er 1 år:) Anonymkode: d283f...03e
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #7 Skrevet 21. juli 2018 Har du sjekket at det setet fortsatt er å få kjøpt? Vi fikk beskjed om at det var utgått. Kjøpte den nye versjonen i stedet (Cybex Sirona i-size M2 et-eller-annet), men det kan ikke roteres slik som det gamle kunne. Anonymkode: e0c82...735
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #8 Skrevet 21. juli 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du sjekket at det setet fortsatt er å få kjøpt? Vi fikk beskjed om at det var utgått. Kjøpte den nye versjonen i stedet (Cybex Sirona i-size M2 et-eller-annet), men det kan ikke roteres slik som det gamle kunne. Anonymkode: e0c82...735 Jo det kan den. Vi prøvde den i butikken både den nye og gamle versjonen. Anonymkode: d283f...03e
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #9 Skrevet 21. juli 2018 Må alle ha en stol hver? Vi har kjøpt et Britax maxfix som står permanent i vår bil. I tillegg har vi kjøpt 2 stk Britax two way elite, et på salg og et pent brukt av noen vi stoler på, betalt tilsammen 1500 kr for disse to setene og de kan brukes fra 9 mnd til 4-5 år. De er blant de enkleste å montere av bakovervendte seter, passer i alle biler, kan til og med monteres med 2 punktsbelte, kan brukes lenge og har gjort det bra i tester. Det ene setet står i bilen til de besteforeldrene som bor nærmest og oftest henter/passer og det andre bruker vi i alle andre sammenhenger hvor barnet skal sitte på i andres bil, når vi passer tantebarn og vi har det nå med på ferie i utlandet hvor vi har leiebil. Anonymkode: a6bcc...140
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #10 Skrevet 21. juli 2018 Britax har kommet med et sete som kan roteres ut mot døren, plus-godkjent i Sverige. Ellers så kan du kjøpe ett beltemontert sete som dere kan ha hjemme og så kan besteforeldrene heller ha nøkkel til å hente det ved behov? Anonymkode: 3106e...030
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå