Gå til innhold

Dere med høysnue/ gresspollenallergi..


Brillefanten

Anbefalte innlegg

Hvordan har sommeren vært? I forhold til tidligere år? 

Jeg har hatt den beste sommeren på mange år, har vært veldig lite plaget og helt medisinfri. Hvordan har det vært for dere andre i år? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt både å egentlig. Ikke mye tett nese og øyekløe, men mer dårlig form, lite energi, trøtt, rett og slett giddalaus.

Anonymkode: ee5a9...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vært helt pyton, som vanlig... Hvis jeg ikke hadde hatt skolebarn ville jeg heller tatt tre uker ferie på vinteren.

Anonymkode: 927e1...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vært helt pyton, som vanlig... Hvis jeg ikke hadde hatt skolebarn ville jeg heller tatt tre uker ferie på vinteren.

Anonymkode: 927e1...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært bedre i år, enn i fjor. Men fortsatt elendig. Men i fjor måtte jeg sitte inne hele tiden, med lukkede vinduer, ellers slet jeg med veldig med pusten. I år har jeg kunnet lufte, og være ute, uten å få astma anfall. Jeg bruker 4 dobbel allergi dose, går på sprøyter og bruker dobbel dose astma medisin. 

Anonymkode: 5f072...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ille. Så ille at jeg fikk kortisonsprøyte. Etter det har det vært fantastisk. Nydelig å slippe vaskeregimet hver gang jeg har vært ute. Nydelig å kunne sitte ute eller med full gjennomtrekk i stua. Nydelig å legge meg uten våte kluter på nattbordet, klare til å legge på øynene når de klør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har allergien vært helt forferdelig. Jeg har måtte triple allergimedisinene og ta sprøyte hver tredje uke. Er nok avhengig av hvor man bor

Anonymkode: 6da35...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Litt både å egentlig. Ikke mye tett nese og øyekløe, men mer dårlig form, lite energi, trøtt, rett og slett giddalaus.

Anonymkode: ee5a9...d3a

Litt det samme her, med lite energi, orker ingenting, men har reagert mer i år enn andre år, med kløende øyne og tett nese/rennende nese alt etter som. Har tatt pollenvaksinen og var ferdig avsluttet med den for rundt 10 år siden, så jeg har blitt mye bedre enn jeg var som ung. 

Anonymkode: e4a95...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har vært bedre i år, enn i fjor. Men fortsatt elendig. Men i fjor måtte jeg sitte inne hele tiden, med lukkede vinduer, ellers slet jeg med veldig med pusten. I år har jeg kunnet lufte, og være ute, uten å få astma anfall. Jeg bruker 4 dobbel allergi dose, går på sprøyter og bruker dobbel dose astma medisin. 

Anonymkode: 5f072...9e8

Har du vurdert pollenvaksinen ? Jeg har hatt astma /pollenallergi i hele mitt liv. Jeg kunne ikke være så mye utendørs når jeg var liten for jeg ble så syk. Jeg fikk tilbud om vaksine via hjerte/lungespesialist jeg gikk hos. Jeg var ferdig vaksinert for snart 10 år siden. Gikk på sprøyter i nesten 5 år. Jeg er ikke helt 100% frisk, men mye, mye bedre. Det forandret livet mitt totalt. Nå kan jeg være ute om sommeren som alle andre mennesker. Hovne øyne er historie. Jeg  har vært litt plaget i år, men det er første sommeren på 10 år, at jeg har vært litt plaget, så alt i alt er jeg kjempe fornøyd. Har hørt at vaksinen er kommet i pilleform, det forenkler jo det hele, da slipper man sitte på et legekontor en halv dag fordi man skal ha sprøyte først i ene armen, så i andre og så må man sitte å vente en liten stund i tilfelle bivirkninger, bivirkningene hos meg var lokalt rundt stikkstedet og ikke til noe plage egentlig. 

Anonymkode: e4a95...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...