Gå til innhold

Hva er utroskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråder her inne ihht utroskap.

Hva er utroskap? 

Jeg må innrømme at jeg hadde slitt tusen ganger mer om min mann inngikk i en troverdighet og nærhet i samtaler og tidsbruk med en annen kvinne, hvor de feks diskuterte vårt forhold og hvor han sa ting til henne om meg som han ikke sa til meg. At han inviterte en annen inn i å være den nærmeste. Om de ikke hadde fysisk sex men bare lyst på det og dermed følte at de hadde ryggen fri og ikke hadde vært utro og hadde fin samvittighet. Det ville kostet meg svært mye mer enn å komme over et feil-knull uten verdi på et julebord. Jeg tror også at en sånn fortrolighetesrelssjon til langt mer skadelig for et parforhold enn engangs-feilsex. Men mitt eksempel er jo ikke utroskap per definisjon. Er menn og kvinner forskjellige på dette? Har dere diskutert med partner hva utroskap er og hvor deres grenser går?

Anonymkode: f1085...f16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg trenger ikke utroskap å være bare sex eller kyssing, men det gjelder også flørting og prating med andre av motsatt kjønn dersom man føler at det er noe man ikke kan fortelle partneren sin om. Skriver du med en mann på melding gjentatte ganger og ikke føler det er noe du kan vise partneren din, så mener jeg det er utroskap. 

Anonymkode: 8abd2...873

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg trenger ikke utroskap å være bare sex eller kyssing, men det gjelder også flørting og prating med andre av motsatt kjønn dersom man føler at det er noe man ikke kan fortelle partneren sin om. Skriver du med en mann på melding gjentatte ganger og ikke føler det er noe du kan vise partneren din, så mener jeg det er utroskap. 

Anonymkode: 8abd2...873

Så da er også dine fortrolige samtaler med venninner utroskap. De kan du jo heller ikke gjengi. Så jævlig å være gift med noe sånt som deg.

Anonymkode: 92931...aa8

Skrevet

Utroskap er brudd på tillit.

Anonymkode: 2d57b...9dc

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du utgreie litt tydeligere? 

Anonymkode: f1085...f16

Skrevet

Jeg tror at de aller fleste mennesker innerst inne ser på en sånn relasjon som du nevner, Hi,  som utroskap. Det er mye mulig at mange forsøker å gjemme seg bak «vi har aldri gjort noe fysisk», men som sagt, jeg tror de fleste vet bedre. 

Jeg leste en gang at damer oftere vil ta en slik relasjon som mer alvorlig enn «bare sex», mens mange menn tenker motsatt, at «bare sex» ville vært verre enn dype samtaler og teksting. Det handler vel om hvordan vi er skrudd sammen fra naturens side, menn er opptatt av å kunne forplante seg, føre slekta videre, og ser på sex som en større trussel, mens vi kvinner ser på følelser som mer bindende enn sex. 

Anonymkode: deb41...b6a

Skrevet

Utroskap er når man gjør noe man må skjule for sin partner.
Hvor grensen går varierer fra forhold til forhold

Anonymkode: f4731...969

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig i denne.

Hva man fysisk gjør er for meg uvesentlig sammenlignet med løgner og bedrag man følger opp med for å skjule det.

Anonymkode: afbff...a8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...